Gå til innhold

hjelp oss å sette sammen en hylle! iq-test..

Anbefalte innlegg

Gjest tvitvi, montørene
Skrevet

Vi har fått av noen venner et skap/hyller til stua. Det er sånn man kan ha tv og slikt på. Det var demontert da vi fikk det og en skikkelig nøtt å sette sammen. Ekstra vanskelig er det fordi vi ikke vet hvordan det skal se ut. Vennene våre vet det heller ikke fordi de fikk det av noen andre igjen..

Jeg og mannen min har klødd oss i hodet flere timer nå, og jeg tenkte kanskje noen av dere her kan ha peiling, at dere kan kjenne det igjen. Jeg får bare håpe. Hvis jeg bare visste hvilket merke det var kunne jeg alltids søke og finne bilder på internet...

Slik tror vi det skal se ut:

Det er tre lange grå metallbuer som skal stå på gulvet og lent inn til veggen og festet på toppen, ca 1,5 meter lange. Og mellom dem er det 8 hyller, 4 brede på en side, og 4 smale på andre siden. det følger med ca 15-16 lange kroker, har ingen anelse hva de skal brukes til, muligens til å holde fast hyllene, men aner ikke hvordan...

Vanskelig å forklare dette her, håper noen forstår litt, så får mannen min også se hvor fantastisk dette forumet er! :)

Skrevet

De lange krokene skal vel festes i buene og ytterst på hyllene? På oversiden altså? Hmm, nei dette ble vanskelig. De buene står lent mot veggen? Ikke ut fra veggen?

Skrevet

Det er nok 16 kroker, dvs 2 pr hylle, en i hver ende. Tror jeg har en lignende type hyller, men de vi har har en list som skrues på veggen hvor krokene festes og den andre enden festes i hver enda av hyllene. Har faktisk to ulike typer hyller med omtrent samme system når jeg tenker meg om.

Er det noen huller eller noe i de tre lange metallbuene hvor krokene kan festes?

Gjest tvitvi, montørene
Skrevet

De lange krokene skal vel festes i buene og ytterst på hyllene? På oversiden altså? Hmm, nei dette ble vanskelig. De buene står lent mot veggen? Ikke ut fra veggen?

Jo, ut fra veggen. De står på gulvet cirka 20 cm fra veggen alle tre, og festet med skrue til veggen på toppen. De er svakt buet.. vi har prøvd å vri og vende på alt.. har også søkt hos alle mulige møbelbutikker på nettet uten å finne noe som ligner..

Hmnmm...

Skrevet

Jo, ut fra veggen. De står på gulvet cirka 20 cm fra veggen alle tre, og festet med skrue til veggen på toppen. De er svakt buet.. vi har prøvd å vri og vende på alt.. har også søkt hos alle mulige møbelbutikker på nettet uten å finne noe som ligner..

Hmnmm...

Er skruene lange nok at de kan gå fra utsiden av buen, til innsiden? skal søke litt jeg også.

Gjest tvitvi, montørene
Skrevet

Det er nok 16 kroker, dvs 2 pr hylle, en i hver ende. Tror jeg har en lignende type hyller, men de vi har har en list som skrues på veggen hvor krokene festes og den andre enden festes i hver enda av hyllene. Har faktisk to ulike typer hyller med omtrent samme system når jeg tenker meg om.

Er det noen huller eller noe i de tre lange metallbuene hvor krokene kan festes?

joda det er mange huller i de tre buene, både på baksiden av dem og mellom dem. Der er to metallstenger som vi festet mellom den for å holde dem sammen. Problemet er disse åtte hyllene og 16 krokene.. der hører også med et langt,hult, metallrør. Vet ikke hvor eller hvordan det skal festes.. hehe :)

Hvor kjøpte du dine forresten, kanskje det finnes bilder på nettet?

Gjest tvitvi, montørene
Skrevet

Er skruene lange nok at de kan gå fra utsiden av buen, til innsiden? skal søke litt jeg også.

jo, der er skruer som er lange nok, og vi har på et vis greid å sku fast hyllene, men i og med at de er festet bare med en skru på midten til buene, står de liksom bare og vipper.. hehe ikke noe pent syn altså, ser ut som et stort misfoster hehe. Ikke noe man vil sette tv'en på ihvertfall :)

Nei det er noe som ikke stemmer, må bruke disse krokene på en måte at de støtter hyllene...

Skrevet

joda det er mange huller i de tre buene, både på baksiden av dem og mellom dem. Der er to metallstenger som vi festet mellom den for å holde dem sammen. Problemet er disse åtte hyllene og 16 krokene.. der hører også med et langt,hult, metallrør. Vet ikke hvor eller hvordan det skal festes.. hehe :)

Hvor kjøpte du dine forresten, kanskje det finnes bilder på nettet?

Vi arvet våre hyller så aner ikke om de finnes på nett noe sted. Tipper det er et liknende system dere har hvor hyllene skal henge på et vis i/på disse krokene, men litt vanskelig å gi konkrete tips uten å se hylla ja.

Men de som ga bort hylla vet det vel?

Skrevet

jo, der er skruer som er lange nok, og vi har på et vis greid å sku fast hyllene, men i og med at de er festet bare med en skru på midten til buene, står de liksom bare og vipper.. hehe ikke noe pent syn altså, ser ut som et stort misfoster hehe. Ikke noe man vil sette tv'en på ihvertfall :)

Nei det er noe som ikke stemmer, må bruke disse krokene på en måte at de støtter hyllene...

Jeg ser det for meg, men finner ikke noe jeg heller her på nett. Det er nok bare å bite i det sure eplet og spørre de dere fikk den av :)

Gjest tvitvi, montørene
Skrevet

Jeg ser det for meg, men finner ikke noe jeg heller her på nett. Det er nok bare å bite i det sure eplet og spørre de dere fikk den av :)

hehe, vi får se :)

Tusen takk for hjelpen ihvertfall!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...