Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg har alltid vært hyperhysterisk for ull mot huden og har aldri funnet noen ull som ikke klør. Jeg får helt fnatt bare ved tanken på å kle datteren min i ull også, så her er løsningen ullklær som har bomull på innsiden. Cubus har disse - det er bare ett lag stoff, men det er vevd slik at ullen vender ut og bomullen vender inn. Den klør ikke, men jeg vet ikke om de har den for større barn...

Verdt et forsøk kanskje? De er ikke dyre heller.

Gjest Elextra

Har prøvd ALT på gutten min, og har gitt opp. Han påstår både at silke-/ullblandinger, ull med bomull på innsiden, den fineste merinoull, superundertøy med ullblanding etc etc. klør.

Så han har bestandig bomull innerst og helst (for ham) fleece og ikke ull utenpå.

Silkeblanding klør i hvert fall, synes jeg :o)

Enig, silke er for meg bare ekkelt.

Men jeg fikk meg helt nytt og tynt ulltøy nå, og det var fra Devold. Kjentes ut som bomull.

ELlers bruker gutten (som synes alt klør) ulltøy fra Devold han også om jeg ikke tar helt feil...og klør ikke.

Men noen tåler faktisk ikke ull, og da må man vel bruke bomull...... :0)

Annonse

Poden her har ulllongs fra Devold. Den er myk og god og jeg har ikke hørt noen klager på at den klør.

Forøvrig kan jeg tipse deg om å bruke _litt_ tøymykner når du vasker ulltøy, da blir de mykere og klør mindre. Milo har kommet ut med tøymykner for ull også.

Det eneste JEG kan bruke av ulltøy er ullfrotte. Men min eldste er atopiker og takler ikke en gang ull som lag nr. 2, og heller ikke ulltøy med bomull innside.

så jeg ville prøvd ullfrotte, og hvis det ikke nytter, så hadde jeg gått for superundertøy.

Jeg har alltid vært hyperhysterisk for ull mot huden og har aldri funnet noen ull som ikke klør. Jeg får helt fnatt bare ved tanken på å kle datteren min i ull også, så her er løsningen ullklær som har bomull på innsiden. Cubus har disse - det er bare ett lag stoff, men det er vevd slik at ullen vender ut og bomullen vender inn. Den klør ikke, men jeg vet ikke om de har den for større barn...

Verdt et forsøk kanskje? De er ikke dyre heller.

Ha'kke annegunn omvendt deg, asså? ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...