Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For litt siden var det noen som gav en oppskrift på kålsalat, og så klarer jeg ikke å finne den igjen.

Vet det var finstrimlet kål med en dressing av kokt vann/honning. Tror også det var rosiner....

Noen som husker denne? Jeg klarer ikke å søke den opp igjen.

Gjest baremei
Skrevet

Det hørtes godt ut! Håper noen svarer deg, jeg sitter klar med penn og pappir;)

Skrevet

Vil bare tips om noe av det beste jeg visste når jeg var mindre.

Riv på råkostjernet hodekål, gulrot og elpe. Lag en dressing av kokt vann, honning og rosiner. La rosinenen svelle og honningen smelte i vannet. La det kjøles ned, men hell over råkostsalaten mens den er litt lunken. Server!

Smaker helt utrolig og aldeles nyyyydelig.

- jubalong70

Skrevet

Det var meg!!!

Du rasper hodekål, gulrot og eple (uten skall). Så lager du en dressing slik: Jeg har ingen eksakte mål, du må dessverre bare prøve deg frem. Jeg kan prøve å skrive ca. mål men ta de med en klype salt!!!

Kok opp vann. Ha opp i en del honning. Ha i en god del rosiner. La honningen løse seg opp og rosinene svelle litt i det varme vannet.

La dressingen avkjøles litt før du heller det over salaten.

Nyyyyyt!!!

candyqueen_83
Skrevet

Det var meg!!!

Du rasper hodekål, gulrot og eple (uten skall). Så lager du en dressing slik: Jeg har ingen eksakte mål, du må dessverre bare prøve deg frem. Jeg kan prøve å skrive ca. mål men ta de med en klype salt!!!

Kok opp vann. Ha opp i en del honning. Ha i en god del rosiner. La honningen løse seg opp og rosinene svelle litt i det varme vannet.

Nyyyyyt!!!

Serverer du det som en egen rett, kosemat,eller er det tilbehør til noe annet?

Skrevet

Det var meg!!!

Nyyyyyt!!!

Denne gangen skriver jeg opp oppskriften. Tusen takk igjen:-)

Skrevet

Det var meg!!!

Nyyyyyt!!!

En ting til. Er det mye mer kål enn gulrøtter/eple, eller omtrent like mye av hver?

Skrevet

Høres god ut denne dere skriver om, men blir det veldig honningsmak?

En annen kålsalat. Er det noen som vet hvordan dressing de bruker på svenske pizzerier der vi får kålsalat servert mens vi venter på pizzaen? Får den servert på flere steder i Sverige når vi bestiller pizza. Er finrevet kål men en nydelig klar dressing, mener bla. at det er eddiksmak.

Gjest baremei
Skrevet

Høres god ut denne dere skriver om, men blir det veldig honningsmak?

En annen kålsalat. Er det noen som vet hvordan dressing de bruker på svenske pizzerier der vi får kålsalat servert mens vi venter på pizzaen? Får den servert på flere steder i Sverige når vi bestiller pizza. Er finrevet kål men en nydelig klar dressing, mener bla. at det er eddiksmak.

http://www.tasteline.com/default.ns?strItemID=my_docs&lngUserID=142094&view=mydoc_detail&intDocID=2230

Gjest baremei
Skrevet

Det var meg!!!

Nyyyyyt!!!

Thanks=) Men...hvor mye honning sånn cirka??

Gjest baremei
Skrevet

Tusen takk, det er helt sikkert denne!!

Håper det:) Pizzasalat er gøtt:)) I de pizzasalatene jeg har spist i Sverige har det ikke vært paprika, da. Men det er sikkert valgfritt.

Skrevet

Serverer du det som en egen rett, kosemat,eller er det tilbehør til noe annet?

Som salat til middagen. Men det kan veldig godt brukes som kosemat, ja.

candyqueen_83
Skrevet

Som salat til middagen. Men det kan veldig godt brukes som kosemat, ja.

til f.eks koteletter , kjøttkaker osv? Eller fisk?

Skrevet

En ting til. Er det mye mer kål enn gulrøtter/eple, eller omtrent like mye av hver?

Omtrent likt av kål og gulrot - litt mindre eple.

Skrevet

Thanks=) Men...hvor mye honning sånn cirka??

Hmmmmm, til ca. 0,5 liter med vann ville jeg brukt 2-3 ts honning.

Skrevet

til f.eks koteletter , kjøttkaker osv? Eller fisk?

Begge deler. Mor serverte det til alt mulig.

candyqueen_83
Skrevet

Begge deler. Mor serverte det til alt mulig.

dette må jeg prøve. Hørtes kjempegodt ut :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...