Gå til innhold

Bil som ikke starter

Anbefalte innlegg

Gjest Hekta på bilen
Skrevet

God dagen

Hva grunner kan det være til at bilen min ikke vil starte? Prøvde i går. da gikk det heller ikke.

Var sist ute med han på fredag.

Oljenivået er ok, det har ikke vært kuldegrader. Og ja, det er bensin på tanken :)

Når jeg prøver å starte, lager den litt 'klunkelyder'. Han vil han vil, men får ikke til

Skrevet

Lite strøm?

kanskje det.

Jeg husker en annen bil jeg hadde for noen år tilbake, da den ikke ble kjørt på ovet en måned gikk den tom for strøm. Men da kom det ikke en lyd da jeg skrudde om tenningen.

Gjest konvertatoren
Skrevet

En ting er i hvert fall sikkert, du har null peiling, og beskrivelsen er tynn.

Her må man ha en bedre beskrivelse for å stille diagnosen.

Skrevet

Noen av mine gamle startet bare hvis jeg ikke tro inn gassen. Hvis jeg bare tro inn gassen en neste gang, så kunne jeg gå inn og drikke kaffe før jeg prøvde på nytt uten å røre gassen.

Skrevet

Min har visstnok problemer med forbindelsen mellom tenning og motor.

Den var helt død igår, men jeg har observert at det bare skjer når den er varm, så jeg dro dit den sto og prøvde igjen nå nettopp, og jammen startet den på første forsøk.

Noen som kan forklare?

Gjest heffalumpen
Skrevet

Noen av mine gamle startet bare hvis jeg ikke tro inn gassen. Hvis jeg bare tro inn gassen en neste gang, så kunne jeg gå inn og drikke kaffe før jeg prøvde på nytt uten å røre gassen.

tennpluggene ble våte, sikkert (gravd frem fra bakerst i harddisken, hadde en slik jeg også)

Gjest Hekta på bilen
Skrevet

En ting er i hvert fall sikkert, du har null peiling, og beskrivelsen er tynn.

Her må man ha en bedre beskrivelse for å stille diagnosen.

Vel, hva slags beskrive vil du ha?

Gjest Hekta på bilen
Skrevet

gammel bil? type?

det er en chrysler neon, 95 modell

Gjest heffalumpen
Skrevet

det er en chrysler neon, 95 modell

Noen som har greie på denne her inne, jeg har ikke...

Gjest Hekta på bilen
Skrevet

Fukt i fordelerlokket?

er ikke fordeler i denne bilen

Skrevet

Vel, hva slags beskrive vil du ha?

Vel, det holder jo ikke å si at du har bensin & olje.

Du vet jo at en motor er ufattelig komplisert sammensatt!

Hiv den heller på verksted!

Starter den ikke så er det noe feil, så enkelt er det!

Skrevet

tennpluggene ble våte, sikkert (gravd frem fra bakerst i harddisken, hadde en slik jeg også)

Det er enkle mekanismer, så det er lett å finne årsakene for en profesjonell.

Skrevet

Neon kan ha problemer med bensinpumpa, så det er en mulig årsak.

Hvor mye greie på bil har du da? Du kan skru ut en tennplugg, sette på kabelen og legge den på ett sted det er metall (jord) Så drar du den rundt på starteren og ser om det gnistrer i tennpluggen. Gjør det, det så kan det tyde på at du har bensinproblemer.

Skrevet

kanskje det.

Jeg husker en annen bil jeg hadde for noen år tilbake, da den ikke ble kjørt på ovet en måned gikk den tom for strøm. Men da kom det ikke en lyd da jeg skrudde om tenningen.

Er det lite strøm så merker du det ved at motoren går svært sakte rundt når du forsøker å starte. Går den normalt rundt er det andre årsaker. Du kan forsøke å taue den i gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...