Gå til innhold

Tørkeskap i barnehagen?

Anbefalte innlegg

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1162845341' post='3376249]

Ja.. Det er egentlig ikke behov for varmeskap. Synes jeg da :)

Hva slags klær og sko blir ødelagt av tørkeskap (som ikke står på sterk varme)? Har aldri opplevd at noe er blitt ødelagt i tørkeskap. Derimot ble podens splitter nye hansker nylig ødelagt på varmehyller (de smeltet).

Fortsetter under...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mumitrollet

6

• punky brewster

3

• Angelica :o)

3

• jubalong70

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Reimadresser som ikke kan gå i trommel kan ikke gå i tørkeskap heller, og de nye dressene kan tromles.

Gore-tex skal heller ikke inn dit, så spørsmålet er hvor mye ekstra jobb man legger på personalet ved å be dem ta ansvar for hva som kan tørkes og ikke.

Aldri hørt at det har vært noe problem verken i barnehage eller på SFO.

Gjest Persille

jeg hiver kun nyvaskede klær i trommelen.Ikke særlig delikat å hive en brukt dress i trommelen og etterpå tørke undertøy.

ja, det er ikke uten grunn at på campingplasser sine vaskerom må stå store plakater om at kun rene klær skal tromles, folk tenker ikke så langt:)

Som sagt - jeg hiver ikke en møkkete dress i trommelen.

Gjest Persille

Aldri hørt at det har vært noe problem verken i barnehage eller på SFO.

Da har du lest lite her inne :)

Det har vært nok av klagetråder fra de som har fått dressene sine tørket i barnehagen etter at de _ettertykkelig_ og _mange_ ganger har gitt beskjed om at det ikke skal gjøres osv.

Hittil har de bare vært ute en gang per dag, for om det er vær til det så er de ute hele dagen.

Er det ikke vær til å være ute hele dagen, så går de ut før _eller_ etter lunsj.

Da går det kanskje greit. Men trodde det var mest vanlig å være ute to ganger..?

Annonse

Der jeg jobbet var det et tørkeskap til hver gruppe (jobbet i en avdelingsløs barnehage). De var veldig gode å ha, helt til den sære sjefen fikk for seg at de tok for mye strøm, og alle måtte dele på ett skap, noe som virkelig ikke fungerte, men vi måtte overleve det i ett år.

Gjest Persille

Da går det kanskje greit. Men trodde det var mest vanlig å være ute to ganger..?

Det varierer litt.

Når været tillater det er de som sagt ute hele dagen, hittil har det fint gått an å spise ute - så da har de gjort det.

Og har det vært veldig vått (så tøy ikke kan bli brukt igjen) så har de vært inne halve dagen.

Gjest ble jeg opplyst om

Temperaturen i et tørkeskap er perfekt for lus.

Husk at lus ikke bare sitter i luer, de kan sitte i skjerf, på krager osv.

Vår barnehage sluttet å bruke sitt.

..... lusa dør jo den hvis en skrur opp gradene til over 23 grader fikk jeg beskjed om, ett døgn skulle vel være nok.

Lusa overlever visstnok heller ikke hvis den ikke har kontakt med hud og hår på ett døgn.

I barnehagen der mine gikk hadde de bygd et tørkeskap i grovgarderoben (der yttertøy og sko ble oppbevart). Det var ca. 50 cm dypt, 160 cm høyt og 100 cm bredt. Det var to eller tre hyller (rister) i det og øverst hang det en stang der man kunne henge dresser over (luer var strengt forbudt i tørkeskapet!).

Skjønner utmerket godt at foreldrene i barnehagen etterlyser tørkeskap, selv har jeg ikke tørketrommel så jeg hadde vel vært nødt til å ha opptil flere sett med yttertøy om ikke barnehagen hadde tørkeskap.

I vår barnehage har de et tørkeskap. Der tørker de luer og votter og andre småting. Det er ikke plass til å tørke dressene til 18 barn.

Synes det er veldig greit at de tørker vottene, sånn at vi slipper å ta de med hjem hver dag, fordi det er så lett å glemme å ta dem med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...