Gå til innhold

Eksamen i morgen - orker ikke grine mer

Anbefalte innlegg

Gjest Orker ikke nick akkurat nå..
Skrevet

I morgen har jeg en eksamen som jeg har hatt et par ganger før. Det er en eksamen man kan ta flere ganger, helt til man klarer den.

Sist jeg tok den, for fjerde gang (!) grein jeg både før, under og etter eksamen. Vakta kom bort til meg og spurte om jeg trengte noe. "Ja jeg trenger et glass vin for å roe nervene" hadde jeg lyst til å si, men det kunne jeg selvfølgelig ikke.

Så, etter å ha grått masse på grunn av nerver og skjelvninger på grunn av denne eksamen, har jeg nå bestemt meg for å ta meg et eller to glass rødvin før eksamen. Jeg har drukket litt (ikke mye, ikke misforstå) vin mens jeg har øvd masse til denne eksamen, og det har hjulpet på nervøsiteten min.

Lavmål å ta et par glass vin før eksamen? Ja, kanskje det, men jeg slipper hvertfall å grine under eksamen, og jeg skal ikke gjøre noe som er til sjenanse for andre for jeg sier aldri noe som helst.

Gjest min idé
Skrevet

Ikke drikk alkohol før eksamen! Det blir en dårlig vane om du må drikke før du skal ting. Prøv å slappe av, legg det ikke så altfor sent i kveld og gå gjerne en tur for å klarne tankene. Det går nok fint, og det er ingenting å grine for.

Skrevet

Du er nok ikke alene om det ;-) Lykke til!

Takk.

Tror det er fler som tar seg liten tynn en før de skal ha eksamen. Jeg drikker ikke for å bli mindre nervøs i andre sammenhenger, det er bare akkurat denne eksamen som hemmer meg noe voldsomt. Har aldri tatt meg en dram før andre eksamener, men da har jeg heller aldri grini før, under og etter.

Skrevet

Det er nok ganske mange som gjør akkurat det:)

Lykke til imorgen :)

Skrevet

Bare du ikke gjør/gjorde det før førerprøven så! :) Uff.. høres slitsomt ut å bli så nervøs at det hemmer deg så mye. Lykke til da, og ikke drikk mer enn max to glass da, og husk tyggis - så du ikke lukter alkohol.. det er ikke noe sjakktrekk.

Masse lykke til. :)

Skrevet

Tja, hvis du mener to glass vin er det eneste som kan redde deg, så ser jeg ikke noe galt i det.

Skrevet

Takk.

Tror det er fler som tar seg liten tynn en før de skal ha eksamen. Jeg drikker ikke for å bli mindre nervøs i andre sammenhenger, det er bare akkurat denne eksamen som hemmer meg noe voldsomt. Har aldri tatt meg en dram før andre eksamener, men da har jeg heller aldri grini før, under og etter.

Hva er det for slags eksamen du skal ha? siden du er så nervøs.

Skrevet

Hva er det for slags eksamen du skal ha? siden du er så nervøs.

Medikamentregning :-(

Skrevet

Gå deg en kjapp tur ut, og få luftet hodet.

Så bestemmer du deg for at dette kan du! Hvis du bestemmer deg for å klare det så klarer du det!

Så går du hjem bretter opp ermene, og ser over regneoppgaver dere har gjort på skolen.

Deretter legger du bort fasit og prøver på egenhånd.

Matte og regning kan ikke pugges, men må sitte i fingrene!

Lykke til. Masse positive tanker og energi fra

Skrevet

Ser du skal ha eksamen i medikamentregning. At helsepersonell kan dette, kan være livsviktig for pasientene. For å klare oppgavene, trenger du du å være klar i toppen. Gp eg tur i kveld. Gå til skolen i morgen (om mulig). Spis/drikk noe sunt til frokost (ikke sukker).

Jeg så forresten noen noen sånne oppgaver her på nettet og syntes ikke de var vanskelige (jeg har ingen undervisning i medikamentberegning men liker både matte og praktisk regning). Kanskje du og alle de andre som stryker har feil innstilling til faget? Prøv å si til deg selv: Dette klarer jeg!

Gjest blirfordumt
Skrevet

Ser du skal ha eksamen i medikamentregning. At helsepersonell kan dette, kan være livsviktig for pasientene. For å klare oppgavene, trenger du du å være klar i toppen. Gp eg tur i kveld. Gå til skolen i morgen (om mulig). Spis/drikk noe sunt til frokost (ikke sukker).

Jeg så forresten noen noen sånne oppgaver her på nettet og syntes ikke de var vanskelige (jeg har ingen undervisning i medikamentberegning men liker både matte og praktisk regning). Kanskje du og alle de andre som stryker har feil innstilling til faget? Prøv å si til deg selv: Dette klarer jeg!

Jeg så forresten noen noen sånne oppgaver her på nettet og syntes ikke de var vanskelige

......?? Er dette ment som en oppmuntring? Selv om oppgavene er lette for deg kan de være vanskelige for andre.

Skrevet

Jeg tok meg 2 drammer før en eksamen, med det resultatet at jeg ikke greide å tenke, konsentrere meg. Absolutt ikke noe å anbefale.

Skrevet

Jeg så forresten noen noen sånne oppgaver her på nettet og syntes ikke de var vanskelige

......?? Er dette ment som en oppmuntring? Selv om oppgavene er lette for deg kan de være vanskelige for andre.

Kanskje innlegget mitt virket mot sin hensikt. Prøv å si til deg selv at oppgavene ikke er vanskelige og at du vil klare dem.

Du må da ha bestått vel så vanskelige matteeksamener for å komme dit du er nå?

Skrevet

Kanskje innlegget mitt virket mot sin hensikt. Prøv å si til deg selv at oppgavene ikke er vanskelige og at du vil klare dem.

Du må da ha bestått vel så vanskelige matteeksamener for å komme dit du er nå?

For å komme inn på sykepleierutdanningen kreves ikke særlige matematikkunnskaper. Jeg har aldri vært flink i matematikk, kun vanlige enkle ting. De oppgavene vi får på våre prøver er faktisk veldig vanskelige for meg, selv om de kan være enkle for andre. Jeg sliter virkelig. Men, når jeg er hjemme går det greit. Det er nervene under prøven som ødelegger for meg - samt tiden. Det er 3 timer, men det er ikke nok for meg når jeg skal tenke, konsentrere meg og gjøre alle oppgavene riktig, avrunde riktig uten avrundingsfeil osv.

Skrevet

Heh-heh - go for it. Hvis det fungerer positivt for deg, så hvorfor ikke? Lykke til! :-)

Jeg kjente en som drakk 24 pils natten før en eksamen. Den gikk bra :-)

"......................................"

Skrevet

Vet du jeg tenkte meg det. Var gjennom det samme som deg ifjor, og har aldri vært så nervøs. Det er jo fordi det skal være 100% riktig. Krysser fingerene for deg.

Gjest baremei
Skrevet

Huff, jeg sliter også med eksamensnerver(om enn ikke i like stor grad som deg), så jeg forstår hvordan det er. Men om det er så lurt med alkohol når du skal være klar i toppen og rekne og greier...vet ikke jeg. Balansen er jo hårfin, men klarer du å drikke akkurat tilstrekkelig til å slappe av, men samtidig forbli "alert" i skolten, så gjør du det.

Når jeg er nervøs prøver jeg å overbevise meg selv om at det jo ikke er verdens undergang om jeg stryker. For det er jo ikke det, eller hva? Og hva annet kan du gjøre enn å stille velforberedt og gjøre så godt du kan. Jeg tror du vil klare det. Lykke til!!! Skal tenke på deg i morgen.

Skrevet

Huff, jeg sliter også med eksamensnerver(om enn ikke i like stor grad som deg), så jeg forstår hvordan det er. Men om det er så lurt med alkohol når du skal være klar i toppen og rekne og greier...vet ikke jeg. Balansen er jo hårfin, men klarer du å drikke akkurat tilstrekkelig til å slappe av, men samtidig forbli "alert" i skolten, så gjør du det.

Når jeg er nervøs prøver jeg å overbevise meg selv om at det jo ikke er verdens undergang om jeg stryker. For det er jo ikke det, eller hva? Og hva annet kan du gjøre enn å stille velforberedt og gjøre så godt du kan. Jeg tror du vil klare det. Lykke til!!! Skal tenke på deg i morgen.

Takk, det betyr mye for meg :-)

Skrevet

Heh-heh - go for it. Hvis det fungerer positivt for deg, så hvorfor ikke? Lykke til! :-)

Jeg kjente en som drakk 24 pils natten før en eksamen. Den gikk bra :-)

"......................................"

Bra eller ironi-bra? :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...