Gjest Ders Skrevet 6. november 2006 Skrevet 6. november 2006 Hvis man søker om økonomisk sosialstønad - vil dette da publiseres under "Offentlig journal" på nettet (med fult navn på søker?). 0 Siter
Gjest tripp trapp tresko Skrevet 6. november 2006 Skrevet 6. november 2006 Det vil overraske meg mye om dette ikke faller under taushetsplikten. 0 Siter
Gjest Debra irl Skrevet 6. november 2006 Skrevet 6. november 2006 Det vil vel gå under §5-a unntatt offentlighet. (forvaltningsloven tror jeg) 0 Siter
Gjest Ders Skrevet 6. november 2006 Skrevet 6. november 2006 Det vil vel gå under §5-a unntatt offentlighet. (forvaltningsloven tror jeg) Hei! Takk for svar! Det at noe er unntatt offentligheten betyr vel ikke nødvendigvis at ikke noe av informasjonen kan være tilgjengelig for offentligheten likevel? Når man søker på jobber i kommunen hender det jo ofte at navn på alle søkere er tilgjengelige i "offentlig journal", selv om det står: hjemmel; unntatt offentlighet paragraf 6.4. (de legger således ut hverken søknad, CV eller attester!). Og sånn kan det jo være med søknad om sosialhjelp også? At det bare står navnet på søkeren - men ikke begrunnelsen? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.