candyqueen_83 Skrevet 6. november 2006 Skrevet 6. november 2006 Nå ble jeg usikker her. Skal kjøpe sko for 29.99 dollar. Det blir ca 199.50? Også er det frakt på 13 dollar. Må jeg da betale toll i tillegg? 0 Siter
annegunn Skrevet 6. november 2006 Skrevet 6. november 2006 Tollvesenet bruker egne omregningskurser som oppdateres hver uke: http://www.toll.no/templates_TAD/Tolltariffen/TvinnExchangeRates.aspx?id=98&epslanguage=NO 29.99 USD skulle da bli 196.70, så du sniker deg akkurat under grensen på 200 kroner i vareverdi, og slipper moms. Eneste faren er om kursene endrer seg mye innen du får pakken. Om du kommer over grensen på 200 kroner beregnes moms på prisen inkludert porto. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 6. november 2006 Forfatter Skrevet 6. november 2006 Tollvesenet bruker egne omregningskurser som oppdateres hver uke: http://www.toll.no/templates_TAD/Tolltariffen/TvinnExchangeRates.aspx?id=98&epslanguage=NO 29.99 USD skulle da bli 196.70, så du sniker deg akkurat under grensen på 200 kroner i vareverdi, og slipper moms. Eneste faren er om kursene endrer seg mye innen du får pakken. Om du kommer over grensen på 200 kroner beregnes moms på prisen inkludert porto. Så jeg slipper både moms og toll? Syns det her er så komplisert jeg, og glemmer fra gang til gang Så det jeg betaler da er 196 kr for skoene + 13 dollar(ca 40 kr) i frakt. ? 0 Siter
annegunn Skrevet 6. november 2006 Skrevet 6. november 2006 Så jeg slipper både moms og toll? Syns det her er så komplisert jeg, og glemmer fra gang til gang Så det jeg betaler da er 196 kr for skoene + 13 dollar(ca 40 kr) i frakt. ? Så lenge ikke tollvesenet endrer kursene mye slipper du alt av gebyrer og moms og toll, ja. Så prisen blir det banken/kortselskapet ditt tar for de 43 dollarene. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 6. november 2006 Skrevet 6. november 2006 Så lenge du handler for under 200 kr så kommer frakten i tillegg, og det blir ikke toll. Handler du for over 200 kr, blir frakten plusset på når du skal betale toll. 0 Siter
Gjest Crocskjøper Skrevet 10. november 2006 Skrevet 10. november 2006 Tollvesenet bruker egne omregningskurser som oppdateres hver uke: http://www.toll.no/templates_TAD/Tolltariffen/TvinnExchangeRates.aspx?id=98&epslanguage=NO 29.99 USD skulle da bli 196.70, så du sniker deg akkurat under grensen på 200 kroner i vareverdi, og slipper moms. Eneste faren er om kursene endrer seg mye innen du får pakken. Om du kommer over grensen på 200 kroner beregnes moms på prisen inkludert porto. Så flott at jeg leste dette! Da svarer det seg å bestille ett og ett par sko - selv om man sparer porto ved å bestille flere par samtidig vil jo moms og toll utgjøre et mye større beløp! ;-) Takk, annegunn! 0 Siter
annegunn Skrevet 10. november 2006 Skrevet 10. november 2006 Så flott at jeg leste dette! Da svarer det seg å bestille ett og ett par sko - selv om man sparer porto ved å bestille flere par samtidig vil jo moms og toll utgjøre et mye større beløp! ;-) Takk, annegunn! Jepp :-) Been there, done that... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.