Gå til innhold

Bestilling fra Usa

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

Nå ble jeg usikker her. Skal kjøpe sko for 29.99 dollar. Det blir ca 199.50?

Også er det frakt på 13 dollar. Må jeg da betale toll i tillegg?

Skrevet

Tollvesenet bruker egne omregningskurser som oppdateres hver uke:

http://www.toll.no/templates_TAD/Tolltariffen/TvinnExchangeRates.aspx?id=98&epslanguage=NO

29.99 USD skulle da bli 196.70, så du sniker deg akkurat under grensen på 200 kroner i vareverdi, og slipper moms. Eneste faren er om kursene endrer seg mye innen du får pakken.

Om du kommer over grensen på 200 kroner beregnes moms på prisen inkludert porto.

candyqueen_83
Skrevet

http://www.toll.no/templates_TAD/Tolltariffen/TvinnExchangeRates.aspx?id=98&epslanguage=NO

29.99 USD skulle da bli 196.70, så du sniker deg akkurat under grensen på 200 kroner i vareverdi, og slipper moms. Eneste faren er om kursene endrer seg mye innen du får pakken.

Om du kommer over grensen på 200 kroner beregnes moms på prisen inkludert porto.

Så jeg slipper både moms og toll? Syns det her er så komplisert jeg, og glemmer fra gang til gang :P

Så det jeg betaler da er 196 kr for skoene + 13 dollar(ca 40 kr) i frakt. ?

Skrevet

Så jeg slipper både moms og toll? Syns det her er så komplisert jeg, og glemmer fra gang til gang :P

Så det jeg betaler da er 196 kr for skoene + 13 dollar(ca 40 kr) i frakt. ?

Så lenge ikke tollvesenet endrer kursene mye slipper du alt av gebyrer og moms og toll, ja.

Så prisen blir det banken/kortselskapet ditt tar for de 43 dollarene.

Gjest Shira12
Skrevet

Så lenge du handler for under 200 kr så kommer frakten i tillegg, og det blir ikke toll.

Handler du for over 200 kr, blir frakten plusset på når du skal betale toll.

Gjest Crocskjøper
Skrevet

Så flott at jeg leste dette! Da svarer det seg å bestille ett og ett par sko - selv om man sparer porto ved å bestille flere par samtidig vil jo moms og toll utgjøre et mye større beløp! ;-)

Takk, annegunn!

Skrevet

Så flott at jeg leste dette! Da svarer det seg å bestille ett og ett par sko - selv om man sparer porto ved å bestille flere par samtidig vil jo moms og toll utgjøre et mye større beløp! ;-)

Takk, annegunn!

Jepp :-) Been there, done that...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...