Gå til innhold

Kjøttkaker i brun saus

Anbefalte innlegg

Gjest matvraket
Skrevet

Sist fredag åpnet jeg en boks med kjøttkaker i brun saus og kokte poteter til. Så la jeg restene i kjøleskapet. Kan det spises i dag eller har det blitt gammelt? Hvor lenge kan man oppbevare boksemat som er åpnet, i kjøleskapet før man må kaste det? lurer jeg på i dag ...

Fortsetter under...

Gjest finnes det?
Skrevet

en BOKS med kjøttkaker, potteter og saus, alt i ett?

Skrevet

Er det sånn Fjordland-mat? I så fall går det nok helt greit å spise det i dag så lenge det har vært nedkjølt hele tiden.

Skrevet

Fjordland?

Gjest matvraket
Skrevet

Jeg skrev at jeg kokte poteter til!;-) Det er Fjorlands og det er kjøttkaker i brun saus.

Men man får lapskaus i boks m/poteter og det hele, hvis det skulle være av interesse. Den er kjempegod m/litt ekstra pepper og flattbrød til! :-)

Annonse

Skrevet

Jeg tolket det som en hermetikkboks med kjøttkaker i brun saus (så det på butikken i dag), og så at man kokte poteter selv ved siden av.

Skrevet

Jeg skrev at jeg kokte poteter til!;-) Det er Fjorlands og det er kjøttkaker i brun saus.

Men man får lapskaus i boks m/poteter og det hele, hvis det skulle være av interesse. Den er kjempegod m/litt ekstra pepper og flattbrød til! :-)

Har Fjordland bokser? Jeg har bare sett esker jeg med plastikkposer inni.

Er det i så fall mer i dem enn i eskene? Jeg blir ikke mett av en sånn eske.

candyqueen_83
Skrevet

Det blir ikke jeg heller. Altfor små porsjoner. Trodde det bare var jeg som spiser veldig mye.

Skrevet

Det blir ikke jeg heller. Altfor små porsjoner. Trodde det bare var jeg som spiser veldig mye.

Ja, jeg må koke ekstra ris/poteter og grønnsaker ved siden av.

Skrevet

Jeg synes også det er knapt, men Kari Jacueson hadde bedt oss halvere det, lover. Eller forresten, hun hadde dødd av at vi spiste Fjordlands i det hele tatt.

candyqueen_83
Skrevet

Ja, jeg må koke ekstra ris/poteter og grønnsaker ved siden av.

Da blir jo på en måte litt av vitsen borte igjen.. Da tar det ikke mye lenger tid å ta en posesaus og slenge noen kjøttkaker oppi gryta.

Men grøtporsjonen synes jeg er akkurat stor nok. Jeg kunne spist mer, men det er nok til at jeg kjenner jeg egentlig er mett :)

candyqueen_83
Skrevet

Jeg synes også det er knapt, men Kari Jacueson hadde bedt oss halvere det, lover. Eller forresten, hun hadde dødd av at vi spiste Fjordlands i det hele tatt.

Skulle jeg halvert det,måtte jeg sikkert spist 7-8 ganger pr dag :)

Annonse

Skrevet

Da blir jo på en måte litt av vitsen borte igjen.. Da tar det ikke mye lenger tid å ta en posesaus og slenge noen kjøttkaker oppi gryta.

Men grøtporsjonen synes jeg er akkurat stor nok. Jeg kunne spist mer, men det er nok til at jeg kjenner jeg egentlig er mett :)

Jeg har ikke prøvd grøten da. Det er minstemann som er glad i grøt her og da koker jeg heller en 5 minutters pose ;o)

Gjest matvraket
Skrevet

Ja det er mye bedre å kjøpe boksen, mye mer mat! Den brune sausen som kjøttkakene ligger i er kjempegod hvis man tar to spisesjeer med Creme Fraiche oppi. Gullrøtter og tyttebær er også godt til. Den boksen er nok til hele familien på 3 stk. her i alle fall.. veldig grei mat hvis man har dårlig tid en gang..

Skrevet

Ja det er mye bedre å kjøpe boksen, mye mer mat! Den brune sausen som kjøttkakene ligger i er kjempegod hvis man tar to spisesjeer med Creme Fraiche oppi. Gullrøtter og tyttebær er også godt til. Den boksen er nok til hele familien på 3 stk. her i alle fall.. veldig grei mat hvis man har dårlig tid en gang..

Da skal jeg se etter den :o)

Jeg har ikke lyst å lage mat for tida men ungen må jo ha skikkelig middag og han spiser like mye som meg snart.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...