Gå til innhold

Faktor på NRK1 : Mari og Camillas baby

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

19:55

Faktor: Mari og Camillas baby ..

Faktor: Mari og Camillas baby (ttv).

Norsk dokumentar. Mari og Camilla ønsker seg barn, men å få oppleve å bli mamma er ikke en selvfølge for to lesbiske jenter. Det ligger mange hindringer i veien for Mari og Camillas morslykke. Vi følger dem i et år preget av håp og optimisme, oppturer og nedturer, dokumentert med deres egen videodagbok.

Gjest ClownFish

Norsk dokumentar. Mari og Camilla ønsker seg barn, men å få oppleve å bli mamma er ikke en selvfølge for to lesbiske jenter. Det ligger mange hindringer i veien for Mari og Camillas morslykke. Vi følger dem i et år preget av håp og optimisme, oppturer og nedturer, dokumentert med deres egen videodagbok.

Uff, det ønsker jeg ikke å se. Takk for advarselen.

Gjest ClownFish

Har ikke noe med det, men om du vil svare: Hvorfor ikke?

Jeg er kanskje gammeldags, men jeg ser på en familie som mann, kone og barn.

Derfor blir jeg litt deprimert av skilsmissestatistikken, homofile som får barn, fri abort osv.

Jeg begir meg ikke inn på noen diskusjon om det er _rett_ eller ikke - jeg har ikke så mange gode argumenter, og er heller ikke så god til å argumentere. Men det føles bare helt ulogisk og feil - og jeg blir trist av å tenke på hvordan verden har blitt...

De navnene lyder veldig kjent. Situasjonen likeså.

Annonse

Derfor blir jeg litt deprimert av skilsmissestatistikken, homofile som får barn, fri abort osv.

Jeg begir meg ikke inn på noen diskusjon om det er _rett_ eller ikke - jeg har ikke så mange gode argumenter, og er heller ikke så god til å argumentere. Men det føles bare helt ulogisk og feil - og jeg blir trist av å tenke på hvordan verden har blitt...

Er så enig med deg!

Vi psser på dere som hauker, men det hjelper så lite...

Dere gjør som dere vil og vi må få mene det vi vil!

Grei avtale det, ikke sant?

Den verste moralisten jeg vet om, ville pule ei gravid ei på danskebåten.

Den neste verste er samtidig den mest ondskapsfulle sladderkjerringa jeg vet om.

Er homofile dårligere foreldre?

Problemet med den påstandet er at ingen undersøkelser støtter den.

Ønsketenking.

Den verste moralisten jeg vet om, ville pule ei gravid ei på danskebåten.

Den neste verste er samtidig den mest ondskapsfulle sladderkjerringa jeg vet om.

Er ikke nødvendigvis moralister fordi vi ikke er enige med alle andre....

Jeg prater sjelden moral, men spør noen meg om min mening, så får de den. Jeg baktaler ikke, men jeg prater heller ikke folk etter munnen.

Gjest ClownFish

Er homofile dårligere foreldre?

Problemet med den påstandet er at ingen undersøkelser støtter den.

Ønsketenking.

Jeg er ikke interessert i å diskutere rett og galt, vanlig og uvanlig, bra eller dårlig, jeg bare synes det er trist at verden har blitt sånn.

Annonse

Men kanskje du tenker litt anderledes den gangen et eller flere av barna dine kommer hjem og forteller at de er homofile? Eventuelt hvis mannen din forlater deg i samme øyeblikk som du oppdager at du er gravid igjen?

Gjest Elextra

Er enig i at det finnes mange triste ting i verden, men at to lesbiske som er glade i hverandre får barn sammen, synes jeg ikke er blant dem.

Jeg er ikke interessert i å diskutere rett og galt, vanlig og uvanlig, bra eller dårlig, jeg bare synes det er trist at verden har blitt sånn.

Verden er "blitt til noe" du må akseptere eller la være.

Foreldre får testet sin toleranse og tilpasningsevne når et eller flere av barna forteller at de er homofile. Evnen til å gjøre det beste ut av alt for elle er en beundringsverdig evne. Trass, egoisme, skuffelse og sinne er ikke.

Du gjør meg trist.

Gjest følgmeditidenmedetsmil!

Verden har faktisk ikke blitt så mye værre....

Når det gjelder krig og terrorisme er det blitt værre.

Men når det gjelder familieliv og barn har verden (spesielt vår del av verden) blitt langt bedre.

Tenk bare på at nå er det ikke lov til å straffe barn fysisk,

Barn har lov til å prate i forsamlinger, bli hørt og sett som et menneske med verdi

Barn vokser oftere opp i røykfrie miljøer

Barn får bedre vaksiner og medisiner

Det er større fokus på barns velvære - mindre akseptert at det mobbes etc.

Skilsmisse statistikken har økt, ja, men barna i dag får i større grad vokse opp hos voksne som er glad i hverandre, i stedenfor en mamma og en pappa som ikke trives i lag.

Om det er mamma og pappa, pappa og pappa eller mamma og mamma eller bare pappa....

Verden har blitt sånn og det er jaggu bra! Nå er det endelig plass til flere enn de "vanlige"!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...