Gå til innhold

Hva er riktig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å beholde sine interessenter, må belønningene være konkurransedyktige.

eller

For å beholde sine interessenter, må belønningene være konkurransedyktighet.

Jeg mener sistnevnte er helt feil, men jeg har en venninne her som mener sistnvent er riktig?

Hva sier dere?

Skrevet

Det er du som har rett. :o) Den siste setningen høres helt på trynet ut.

Skrevet

Det er du som har rett. :o) Den siste setningen høres helt på trynet ut.

Ja ikkesant???? Hun var så skråsikker også og jeg synes det hørtes helt merkelig ut.

Godt det er flere som er enig med meg :)

Skrevet

Begge deler er feil, men den siste er mest feil.

Hele formuleringen skurrer for meg. For hvem henviser "sine" til?

Skrevet

Hvorfor gjøre det enkelt, når man kan gjøre det vanskelig? Mange som ikke er så gode i norsk, har en tendens til å skrive lange innviklede setninger (de tror vel det høres mer proff ut).

Skrevet

Begge deler er feil, men den siste er mest feil.

Hele formuleringen skurrer for meg. For hvem henviser "sine" til?

Dette ble tatt ut av en sammenheng så det er ikke så rart du ikke skjønner innholdet. Men altså jeg tenkte på konkurransesdyktige eller konkurransedyktighet.

Skrevet

Hvorfor gjøre det enkelt, når man kan gjøre det vanskelig? Mange som ikke er så gode i norsk, har en tendens til å skrive lange innviklede setninger (de tror vel det høres mer proff ut).

venninnen mente at "konkurransedyktige" faktisk var helt feil, ikke at det ikke hørtes proft nok ut.

Skrevet

Den siste er helt bak mål.

:-)

Jeg var aldri usikker men venninnen min er veldig god i norsk rettskriving og jeg lærte å skrive norsk for 6-7 år siden så da lurte jeg på om det er noe jeg ikke har fått med meg..

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Den siste sier jo at belønningen skal være dyktighet i å konkurere. Hvordan i all verden skal man kunne gi dyktighet som belønning? Så den setningen er feil.

Det dere vil si, er vel at belønningen må være så bra at den kan konkurere med (et eller annet).

Skrevet

Den siste sier jo at belønningen skal være dyktighet i å konkurere. Hvordan i all verden skal man kunne gi dyktighet som belønning? Så den setningen er feil.

Det dere vil si, er vel at belønningen må være så bra at den kan konkurere med (et eller annet).

"Det dere vil si, er vel at belønningen må være så bra at den kan konkurere med (et eller annet)."

Jepp.

Skrevet

Begge setningene er dårlige, men din er best. :o)

Skrevet

Begge setningene er dårlige, men din er best. :o)

dette er ikke den fullstendige setningen :)

tzatziki1365380058
Skrevet

Du har mest rett, men ingen avb setningene var vel helt supre.

Forresten viser forskning at belønning i penger ikke er det som motiverer folk, men det kan føre til at de ikke søker seg vekk fordi de ikke finner konkurransedyktig lønn andresteder. Men hvem vil egentlig ha en overbetalt umotivert medarbeider? :)

Men se - det er en helt annen diskusjon, og jeg aner ikke om det var ansatte du tenkte på heller. Interessenter kan jo være litt av hvert.

Skrevet

Du har mest rett, men ingen avb setningene var vel helt supre.

Forresten viser forskning at belønning i penger ikke er det som motiverer folk, men det kan føre til at de ikke søker seg vekk fordi de ikke finner konkurransedyktig lønn andresteder. Men hvem vil egentlig ha en overbetalt umotivert medarbeider? :)

Men se - det er en helt annen diskusjon, og jeg aner ikke om det var ansatte du tenkte på heller. Interessenter kan jo være litt av hvert.

"Forresten viser forskning at belønning i penger ikke er det som motiverer folk, men det kan føre til at de ikke søker seg vekk fordi de ikke finner konkurransedyktig lønn andresteder. Men hvem vil egentlig ha en overbetalt umotivert medarbeider? :)"

Dette er stortsett det hele oppgaven min på 30 sider dreier seg om ;)

Gjest Fri Teknikk
Skrevet

:-)

Jeg var aldri usikker men venninnen min er veldig god i norsk rettskriving og jeg lærte å skrive norsk for 6-7 år siden så da lurte jeg på om det er noe jeg ikke har fått med meg..

Er du utenlandsk?

Skrevet

Er du utenlandsk?

Neida jeg er født og oppvokst i utlandet men er helt norsk med blå øyne og blondt hår :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...