Gå til innhold

forkjølelse og magesmerter, har det noen sammenheng?

Anbefalte innlegg

Gjest irritabel tarm og smerter
Skrevet

Jeg lider av irritabel tarm. Hver gang jeg får et virus, hoster blir småfebril etc, så får jeg store smerter i magen.

Er det noen sammenheng her?. Ingen lege ser ut til å forstå det når jeg nevner det. Er småsyk hele tiden så dette er et gjentagende problem.

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg har fått vite at om jeg blir forkjøla, produserer tarmen mer slim. Og dette ser jeg at stemmer. Har en urostomi hvor resovaret er laget av tarm, og det produserer mer slim når jeg blir skikkelig forkjøla.

Så der kan være en sammenheng der hos deg også.

Og jeg merker også mer smerter i forbindelse med sykdommen min, når jeg blir forkjøla.

Skrevet

Jeg har fått vite at om jeg blir forkjøla, produserer tarmen mer slim. Og dette ser jeg at stemmer. Har en urostomi hvor resovaret er laget av tarm, og det produserer mer slim når jeg blir skikkelig forkjøla.

Så der kan være en sammenheng der hos deg også.

Og jeg merker også mer smerter i forbindelse med sykdommen min, når jeg blir forkjøla.

Da lærte jeg noe nytt i dag også:).

Vet du om det kan gå motsatt vei også: at tarmproblemer fører til forkjølelse?.

Er det noe som kan stoppe slimet fra tarmen?. Jeg får stadige forstoppelser og mistenker at det kan skyldes for stor slimproduksjon.

Gjest Shira12
Skrevet

Da lærte jeg noe nytt i dag også:).

Vet du om det kan gå motsatt vei også: at tarmproblemer fører til forkjølelse?.

Er det noe som kan stoppe slimet fra tarmen?. Jeg får stadige forstoppelser og mistenker at det kan skyldes for stor slimproduksjon.

Det vet jeg ikke.

Men jeg vil tro at du får økt slimproduksjon som følge av forstoppelse. Men jeg er litt på gyngendes grunn her, så jeg vet ikke sikkert.

Har du like mye slim før en forstoppelse? Når tarmen må jobbe for og få ut avføring, så produserer den mer slim, slik at den skal skli lettere ut.

Har du testet Visiblin? Den hjelper på perilastikken (skrives det sånn mon tro?) og får med seg rester av avføringen som ligger i tarmen. Mange som har god effekt av den for og holde tarmen i gang.

Gjest catiki21
Skrevet

dette høres akurat som det samme jeg har. jeg har gått mye til legen i høst, nå tilslutt har jeg blitt henvist til sykehuset, er påvist at jeg har dårlig imunforsvar. du må bare si til legen at du må ta blodprøver å sjekke om du også har det og komme deg videre i systemet. det er ikke normalt å være så mye syk etter hva du skriver du har. har akurat det samme. god bedring!!

Skrevet

dette høres akurat som det samme jeg har. jeg har gått mye til legen i høst, nå tilslutt har jeg blitt henvist til sykehuset, er påvist at jeg har dårlig imunforsvar. du må bare si til legen at du må ta blodprøver å sjekke om du også har det og komme deg videre i systemet. det er ikke normalt å være så mye syk etter hva du skriver du har. har akurat det samme. god bedring!!

er det noen spesielle prøver som viser at en har dårlig imunnforsvar?

Ellers er jeg utredet på alle bauger og kanter..

Gjest catiki21
Skrevet

er det noen spesielle prøver som viser at en har dårlig imunnforsvar?

Ellers er jeg utredet på alle bauger og kanter..

du må ta en blodprøve hos fastlegen din. Legen vet hvilke prøve du må da ta. Be om å få tatt en blodprøve for å sjekke imunforsvaret ditt. tror du også kan ha et dårlig imunforsvar siden du ofte også har småfeber. lykke til. håper du får hjelp snart hos legen. mas og atter mas

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...