Gå til innhold

Oi, tannfelling...

Anbefalte innlegg

Gjest theoline
Skrevet

Det ble ikke like "kult" som jeg trodde gitt, 6-åringen har hatt en løs tann en liten stund, og i kveld under fruktspisingen tygde han den omtrent ut, kjempespennende syntes jeg da!

Men ikke min kjære sønn nei, han gikk rett i gulvet, kvalm og skikkelig uvel, men etterhvert fikk han da revet ut tanna med skriking og hyling, masse blod, brekninger og tendenser til å miste bevisstheten!

Det var noe av det værste jeg har sett, han ligger rett ut på badegulvet ennå, en time siden det skjedde nå!

Så blir jeg kvalm og klarer nesten ikke å holde latteren igjen, huff for en familie!

Så konklusjonen er at jeg gruer meg skikkelig til neste gang, og i følge "Jeg tror jeg dør snart, bu-huuuu" på badet, er det flere som kommer til å grue seg!

Så da er det vel en 20-er i glasset til tannfeen da, eller bør jeg slenge i litt ekstra grunnet traumene?

Skrevet

:S oj,ikke noen morsom opplevelse for en liten kar.

Syntes nok den først tanna fortjener mer enn en 20;)

Skrevet

Det er noen unger som er sånn, i alle fall for en stund. Og jeg har bare kjent gutter som var sånn ...

Sønnen min var i seks-sjuårsalderen så lettskremt for fysiske ting han trodde var farlige! En gang han stakk tungespissen borti noe hvitt (som var en klatt våt vaskemaskinsåpe)nog jeg sa: - Hei, det der er giftig, altså! så gikk han nesten i gulvet, og orket ikke middag etterpå opg drev bare på med å kjenne etter.

Et berberissbær (jada, giftige) ble nesten spist, men spyttet ut i tide da noen sa fra - da var han også elendig og gråt kjempelenge.

Jeg vasket taklistene med sterk salmiakkvann til jul (lenge siden, det)og da måtte han ligge på sofaen med lukkede øyne, for han ble så svimmel og kvalm.

Nå er han stor og diger og driver med ekstremsporter, så det har jo gått over, da.

:D

Skrevet

Det høres jammen ut som om du har en liten MANN, ja :) Min kar hadde tendenser til dyp sorg da tennene løsna når han bet over en hard gjenstand. Men han glemte det like fort. Første tanna svelgte han, så da måtte vi inngå avtale med tannfeen om at en liten, kvit stein kunne være stand-in i tannglasset. Det ga faktisk en hel 50-lapp i uttelling!

Skrevet

Hvorfor dra den ut? Den faller da -smertefritt- ut av seg selv til sist.

Gjest theoline
Skrevet

Hvorfor dra den ut? Den faller da -smertefritt- ut av seg selv til sist.

Den hang i en tynn tråd for å si det sånn, og han fikk helt panikk tror jeg, men har sovnet nå etterhvert, så kanskje ser han lysere på ting i morgen!

Gjest theoline
Skrevet

Det høres jammen ut som om du har en liten MANN, ja :) Min kar hadde tendenser til dyp sorg da tennene løsna når han bet over en hard gjenstand. Men han glemte det like fort. Første tanna svelgte han, så da måtte vi inngå avtale med tannfeen om at en liten, kvit stein kunne være stand-in i tannglasset. Det ga faktisk en hel 50-lapp i uttelling!

Har bare noen kronestykker i hus jeg, dette kom som julekvelden på kjerringa, tror tannfeen er værfast i natt, så får jeg ordne noen penger i løpet av morgendagen...

Gjest theoline
Skrevet

Det er noen unger som er sånn, i alle fall for en stund. Og jeg har bare kjent gutter som var sånn ...

Sønnen min var i seks-sjuårsalderen så lettskremt for fysiske ting han trodde var farlige! En gang han stakk tungespissen borti noe hvitt (som var en klatt våt vaskemaskinsåpe)nog jeg sa: - Hei, det der er giftig, altså! så gikk han nesten i gulvet, og orket ikke middag etterpå opg drev bare på med å kjenne etter.

Et berberissbær (jada, giftige) ble nesten spist, men spyttet ut i tide da noen sa fra - da var han også elendig og gråt kjempelenge.

Jeg vasket taklistene med sterk salmiakkvann til jul (lenge siden, det)og da måtte han ligge på sofaen med lukkede øyne, for han ble så svimmel og kvalm.

Nå er han stor og diger og driver med ekstremsporter, så det har jo gått over, da.

:D

Han er dårlig på blod, har alltid vært det, men at det var så ille ante jeg ikke!

Får virkelig håpe han vokser det av seg iallefall, og det høres ut som det er håp når jeg ser hva du skriver :)

Skrevet

Jøss, han er hakket verre enn datteren min på seks år ;-)

Niåringen røsker tenner ut med den største selvfølgelighet, mens seksåringen blir blek bare ved tanken....

Gjest theoline
Skrevet

:S oj,ikke noen morsom opplevelse for en liten kar.

Syntes nok den først tanna fortjener mer enn en 20;)

Hmmm, får kanskje dikte opp noe greier om at den første tanna er verdt mest, slik at han ikke forventer så mye hver gang da, han har vel noen tenner igjen å miste ennå!

Tannfellig er herved ikke yndlingbeskjeftigelsen her i huset nei!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...