Gå til innhold

uforklarlige smerter...

Anbefalte innlegg

Gjest girlander
Skrevet

Jeg får noen forferdelige smerter noen ganger. (En gang i mnd eller så.) De kommer helt plutselig. Det som skjer er at jeg blir kvalm og føler at jeg holder på å svime av. Jeg har forferdelige magesmerter (eggstokkområdet). Det er så vidt jeg klarer å bevege meg. Noen ganger henger det sammen med menstruasjonen, andre ganger kommer det helt ut av det blå. Etter at jeg får tatt smertestillende og klarer å sovne forsvinner det helt. Noen som har noen anelse om hva dette kan være? Heldigvis har dette kun skjedd mens jeg har vært hjemme. Tør ikke tenke på hva som hadde skjedd om jeg f.eks kjørte bil...

Redd jeg. Noen råd?

Gjest Aviaana
Skrevet

min første umiddelbare tanker, er om du plages av eggløsningssmerter evnt endiometriose. Kjennetegnet er at man har store smerter rundt eggløsningen og det kan vedvare helt til menstruasjonen starter. De med endiometriose plages også ofte av sterk PMS.

http://www.endometriose.no/hva_er_endometriose

Mer vet jeg ikke om det. Trodde selv jeg hadde det da jeg hadde mange like symptomer, men gynekologen mente det ikke var tilfelle.

Så i mitt tilfelle er det nok "bare" smerter ved eggløsningen.

Skrevet

Kjennes det ut som om du får tusen knivstikk i magen på en gang? i eggstokk området?

Jeg hadde det før, viste seg at det var vanncycter på eggstokkene.

Om jeg var det ville jeg dratt til legen og sjekket hva det er:)

Vanncycter er ikke farlig.

Skrevet

Jeg har slike vannvittige smerter under eggløsning. De tar helt pusten fra meg og jeg klarer ikke stå oppreist.

Men jeg får de som sagt under eggløsning, og det er jo en gang i syklusen. Dersom du får slike smerter mye utover det, kan det tyde på cyster eller lignende. En time hos lege kan nok svare deg på det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...