Gå til innhold

Hvor langt strakk du grensene i puberteten?

Anbefalte innlegg

Gjest Laikade
Skrevet

Var du en enkel eller en ungdom i full opposisjon? og hva gjorde du, og hvor lenge varte det? Var du borti alvorlige ting ovs?

Skrevet

Jeg var en skikkelig basunengel, faktisk, og har ikke tatt skikkelig av ennå.

Helt sant! :o)

Skrevet

Jeg var nok ikke så veldig grensesprengende i tenårene. :o) Ikke var jeg ute for noe skummelt heller, ikke drakk jeg, ikke røyka jeg og ikke prøvde jeg noen form for dop.

Skrevet

Sex, drikking, narkotika, stjeling, røyking, skulking...

Foreldrene mine ble stort sett skånet, da jeg oppførte meg pent den tiden som ikke ble brukt på slike aktiviteter ;)

Skrevet

Jeg var en rolig person. Drakk meg full som 15åring, haiket med fremmede ,ikke verre enn det. Røyk har jeg vært avhengig av siden 15års alderen.

Gjest Laikade
Skrevet

Sex, drikking, narkotika, stjeling, røyking, skulking...

Foreldrene mine ble stort sett skånet, da jeg oppførte meg pent den tiden som ikke ble brukt på slike aktiviteter ;)

Har det gått bra med deg etter dette? Du er voksen nå?

Skrevet

Jeg var egentlig ganske snill,hadde respekt for pappa,så derfor gjore jeg ikke så mange sprell hjemme.

Jeg drakk meg dritings første gang når jeg var 15 og har drukket ganske mye opp gjennom tenårene og begynnelsen av tjueårene.

Har holdt meg vekke fra dop heldigvis.

Tar meg en fest en gang iblandt nå også,men drikker meg ikke "snydings" lenger :o).

Skrevet

Var vel aldri i opposisjon tror jeg. Blid, hyggelig og veldig sosial jente.

Men alt skulle prøves! Begynte å drikke da jeg var 14, mista møydommen da jeg var 15, begynte å røyke når jeg var 15 og festa stort sett hver helg i noen år. Skjulte det godt for mine foreldre (tror jeg;) )

Men jeg var aldri kranglete! Kom alltid hjem til faste klokkeslett, og følte aldri for å trosse mine foreldre.

Prøvde vel noe hasj o.l i slutten av tenårene. Men det gav så absolutt ikke mersmak. Men det måtte prøves.

Tror jeg var en ganske vanlig tenåring fra bygda!

Skrevet

Har det gått bra med deg etter dette? Du er voksen nå?

Ja, nå er jeg 24 og det går veldig fint. Jeg har en sønn og en fast jobb, klarer meg veldig bra i livet :)

Skrevet

Begynte å røyke, drikke, stakk ut midt på natta mens mamma sov, tyvlånte biler som vi kjørte rundt i på natta, drakk hjemmebrent, stjal øl og røyk på butikken, stjal klær på kjøpesenteret...

Men fikk gode karakterer på skolen, har aldri prøvd noe som helst av dop og har nå hus, bil, mann, barn og jobb. :) Og er svigermors drøm. ;)

Føler ikke selv at jeg var borti noe alvorlig... dette var da relativt uskyldig.

Skrevet

Jeg var så snill, så snill. Var med i kristent ungdomskor der det verste vi gjorde var å kline litt heftig.

Skrevet

Jeg var snill og føyelig, hadde en søster som var i ekstrem opposisjon til alt og alle, og jeg fungerte vel som megler mellom henne og de voksne...

Drakk meg full første gang sommeren ETTER russetida, og gjorde det noen ganger - så hadde jeg en periode på mange år (kanskje ti?) hvor jeg omtrent ikke drakk. Nå kan jeg feste skikkelig to-tre ganger i året + kose meg med vin ellers og.

Var som sagt en grei tenåring, kanskje litt kjedelig (ekstremt kjedelig ifølge min søster - hun var SÅ stolt av meg da jeg drakk meg full første gang som 19 åring)

Har klart meg fint, tross engletendensene i tenårene :-)

Skrevet

Jeg var umulig fra jeg var 1,5 til 7 år. Så jeg hadde brukt opp det meste da jeg ble tenåring. Vokste opp i korps, og der kunne man drive med endel uten at foreldrene fikk vite om noe. På korpstur i voksenkorps som 14-15-åring lærer man endel om livet, tro det eller ei ;-)

Lillesøstra mi derimot tok den (nesten) helt ut.

Skrevet

Jeg gjorde ikke så mye galt, var ganske snill. Det mest alvorlige var nok at jeg drakk alkohol noen ganger. Jeg var nok mer en rebell når det gjaldt å mene noe om politikk og religion. Foreldrene mine var selvsagt duster som ikke skjønte noen ting om noe som helst i det hele tatt syntes jeg dengang.

Skrevet

Jeg strakk grensene lenger enn jeg vil fortelle mine barn om

Skrevet

Jeg kunne strekke strikken så langt at jeg kom hjem 10 minutter for sent. Kunne da stå rett utenfor huset og vente på at klokka skulle gå litt ekstra.

I tillegg smelte jeg litt i dører og skrek litt.

Men gjorde egentlig ikke noe galt.

Men jeg flyttet hjemmefra da jeg rundet 18. Da var jeg for selvstendig og orket ikke lengre å innordne meg.

Skrevet

Jeg tror jeg stort sett var ganske grei. Synes jeg sjøl, da. ;)

Gjest Kitty Cat 82
Skrevet

Jeg drakk meg full første gang når jeg var fjorten, men dette fikk ikke mine foreldre vite om da det var min venninnes foreldres hjemmebrent og de ville ikke røpe at vi hadde hatt tilgang til den!

Ellers var jeg aldri i opposisjon mot mine foreldre. Jeg fikk gjøre som jeg ville for det meste, så lenge jeg kom tidsnok hjem. Det var jo faktisk mine foreldre som overtalte mine venninners foreldre til å la oss dra på bygdefest!

Som 16 åring ble jeg sammen med en fyr på 23, men det gikk også greit. Mine foreldre tenkte at han var over den tenåringsfyllperioden og var roligere og lot oss være sammen. Det er vi fortsatt idag, snart åtte år etter! :-)

Jeg har kloke foreldre! Måtte jeg bli likedan!

Skrevet

Jeg strakk nok strikken ganske langt men har aldri rørt narkotika og aldri stjålet noe.

Men jeg løy fryktelig mye til foreldrene mine. Jeg husker en gang da jeg var 14år sa jeg til mamma at jeg skulle overnatte hos en venninne oppi gaten. Istedet tok jeg toget til en annen by, møtte noen venner der, dro på byen (20 års sted) og dro hjem med en gutt som var mye mye eldre enn meg (jeg hadde holdt på med han en stund men det visste såklart ikke mamma), så tok jeg toget tilbake kl 8 om morgenen og valset inn i stuen, fyllesyk og utrolig sliten.

Slike ting kunne jeg finne på å gjøre støtt og stadig men etterhvert ble mamma veldig mistenktsom og hun catchet meg i det meste. Så til slutt kom vi til en ordning at jeg fikk lov til ganske mye så lenge jeg sa ifra hva jeg skulle og hvor jeg var hele tiden, og med det sluttet jeg å lyve så mye til henne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...