Gå til innhold

etter sykmelding, rehabilitering og jobb - hva nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I 2004 ble jeg 100 % ufør en periode pga av en skade . Dette medførte også en del andre plager slik at jeg var helt eller delvis sykmeldt i ett år før jeg gikk over på rehabilitering i ett år. Jeg begynte i min gamle jobb igjen, men har møtt veggen og skulle egentlig vært sykemeldt nå. Problemet er at jeg har ikke krav på sykepenger før jeg har vært i jobb i sammenhengende 6 måneder. Jeg ser ingen annen utvei enn å forsøke å holde ut til de 6 månedene er gått. Spørsmålet er hva som skal skje videre. Blir det en ny periode med sykmelding og rehabilitering? Helsesituasjonen og forholdene på arbeidsplassen tilsier at det er lite sannsynlig at jeg kommer tilbake i jobb. Hvordan beregnes evt. rehabilteringspenger nå, tas det utgangspunkt i inntekten fra året før jeg fikk skaden (dvs. 2003) eller blir det inntekten fra i år (forutsatt at jeg holder ut i jobben i 6 måneder, dvs. over nyttår)? Kan jeg evt. gå direkte over på uføretrygd for en periode og hvordan vil denne beregnes? Jeg har nå en 60% fast stilling. Er det noe i den forbindelse jeg bør være oppmerksom på? Dette var mange spørsmål på en gang, håper å få svar.

Vennlig hilsen

Skrevet

Du vil nok måtte gå igjennom en ny runde med rehabiliteringspenger og etterpå attføring.

Snakk med legen din om dere kan få til at du får rehabiliteringspenger allerede nå. Hvis ikke er det en mulighet å slutte i jobben også gå over til sosialstønad i venten på å være sykemeldt i 52 uker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...