Gå til innhold

Åpningstider på butikker i Trondheim

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det bare noen dager igjen før jeg skol til Trondheim! Gleder meg til å reise bort noen dager, bo på hotel, holde kurs, se et nytt sted (har vært der to-tre ganger for åååååårevis siden), spise gode lunsjer og gode middager og kose meg (stress så lenge kursene holder på, men døgnet har heldigvis flere timer)

Det jeg lurer på er, hvor lenge har butikkene åpent i uka i Trondheim? Finnes det noen kjøpesenter i sentrum som er åpent lenger enn vanlige butikker? Hvor ligger IKEA i Trondheim? lett å komme dit med buss? Åpningstider?

Det er særlig onsdag i neste uke at jeg har litt god tid. Tenkte jeg kunne shoppe litt, kankje få unna litt julepresanger, selvom det bare er november :-)

Skrevet

Solsiden har åpent til 21:00. Ikea til 22:00 om jeg husker riktig, og ligger på Leangen. Skal du ta buss dit må du gjøre det på formiddagen. Gå på www.team-trafikk.no og bruk bussorakelet - skriv inn hvor du skal fra, og til Ikea.

Skrevet

Butikkene i Midtbyen ha stort sett oppe til 18. Kjøpesentrene Trondheim Torg og Byhaven har vel åpent til 20 eller 21? City Syd, City Lade og KBS til 21 tror jeg. Ikea ligger på Leangen. Om du kommer med flybussen så ser du Ikea på venstre side av veien når du nærmer deg byen. Altså like ved Travbanen.

Men Trondheim er likedan som andre byer, det er de små butikkene som stenger 5 og 6 som er interessante. :) Fins en del av de i Midtbyen og på Bakklandet. Sentrene består jo mye godt av kjeder som fins landet over.

Hva er du ute etter da?

Skrevet

Butikkene i Midtbyen ha stort sett oppe til 18. Kjøpesentrene Trondheim Torg og Byhaven har vel åpent til 20 eller 21? City Syd, City Lade og KBS til 21 tror jeg. Ikea ligger på Leangen. Om du kommer med flybussen så ser du Ikea på venstre side av veien når du nærmer deg byen. Altså like ved Travbanen.

Men Trondheim er likedan som andre byer, det er de små butikkene som stenger 5 og 6 som er interessante. :) Fins en del av de i Midtbyen og på Bakklandet. Sentrene består jo mye godt av kjeder som fins landet over.

Hva er du ute etter da?

Er ikke ute etter noe spesielt - vil bare gå og kikke litt på sko, tøy, bøker, leker.... Er ikke så veldig eksklusiv av meg :-)

Men jeg tror jammen jeg skal bevilge meg noen timer på IKEA onsdags ettermiddag og kveld!

Skrevet

Er ikke ute etter noe spesielt - vil bare gå og kikke litt på sko, tøy, bøker, leker.... Er ikke så veldig eksklusiv av meg :-)

Men jeg tror jammen jeg skal bevilge meg noen timer på IKEA onsdags ettermiddag og kveld!

Du bør også benytte sjansen til å ta en kaffe på Dromedar. Norges beste barista jobber der.

Kos deg på Ikea da.

Skrevet

Du bør også benytte sjansen til å ta en kaffe på Dromedar. Norges beste barista jobber der.

Kos deg på Ikea da.

Det er alltid så skittent på Dromedar...:(

Skrevet

Det er alltid så skittent på Dromedar...:(

Har ikke vært møkkete når jeg har vært der. Kan heller ikke huske at mattilsynet har bemerket noe om dem? God kaffe har de i allefall. Nordiske mestre i barista.

Skrevet

Kos deg på Ikea da.

Hvor finner jeg den kaffebaren? Høres spennende ut!Skal bo på Scandic hotel Residence, midt i byen. Er den langt unna?

Skrevet

Hvor finner jeg den kaffebaren? Høres spennende ut!Skal bo på Scandic hotel Residence, midt i byen. Er den langt unna?

Neida, det er ikke langt unna. Residence ligger på Torvet og Dromedar har en avdeling på Nordre gate. Kanskje 100 meter unna hotellet. Men det er den på Bakklandet som er tribeligst syns jeg. Det er litt lengre men ikke så veldig langt. De gamle trehusene på Bakklandet er veldig vakre og trivelige. Og så kan du også gå innom Gåsa, den julebutikken som selger julevarer hele året.

Skrevet

Neida, det er ikke langt unna. Residence ligger på Torvet og Dromedar har en avdeling på Nordre gate. Kanskje 100 meter unna hotellet. Men det er den på Bakklandet som er tribeligst syns jeg. Det er litt lengre men ikke så veldig langt. De gamle trehusene på Bakklandet er veldig vakre og trivelige. Og så kan du også gå innom Gåsa, den julebutikken som selger julevarer hele året.

Koselige tips - takk :-)

Skrevet

http://www.nidarosdomen.no/hvaskjer/

Her et nyåpnet og fantastisk sted: http://www.dokkhuset.no/konserter.asp?sok=mnd&mndID=11 Det ligger rett ved Solsiden kjøpesenter på Nedre Elvehavn. Om du tar turen innom Solsiden så må du prøve den italienske isen på Cielo. Den er bare helt himmelsk! :)

Takk! Kanskje jeg skal få med meg den konserten søndag kveld med guttekoret?

Lenge siden jeg har hørt kirkemusikk nå - og det må da være flott i Nidarosdomen!!!!!

Gjest Flystripa
Skrevet

Isen på Cielo er GOD

Har du fått sjekket om smaksløkene dine er i orden?! Vel, den isen er dyr og dårlig, så du skal få ha den for deg selv :)

Skrevet

Har du fått sjekket om smaksløkene dine er i orden?! Vel, den isen er dyr og dårlig, så du skal få ha den for deg selv :)

Ingenting i veien med smaksløkene mine nei. Jeg er veldig glad i italiensk is, og Cielo lager den veldig bra.

Skrevet

Ingenting i veien med smaksløkene mine nei. Jeg er veldig glad i italiensk is, og Cielo lager den veldig bra.

Uff da - her ble det smaksdiskusjon ja!

Jeg får dra dit og føre en rettferdig dom over den himmelsken isen.

OK? Godkjenner dere det?

Skrevet

Uff da - her ble det smaksdiskusjon ja!

Jeg får dra dit og føre en rettferdig dom over den himmelsken isen.

OK? Godkjenner dere det?

Klart det må godkjennes. Alle kan ikke like det samme vet du.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...