Gå til innhold

Har fortalt barna om ordningen på julaften

Anbefalte innlegg

Som noen kanskje husker ventet jeg meg ramaskrik og rabalder når ungene fikk vite at vi ikke skal være sammen på julaften. De skal med far og stemor til stemors familie og jeg skal til kjæresten min.

Men så feil kan man ta... De bare så på meg med et blikk som sa:"Ja, og hva så?" Jeg trodde kanskje de ikke hadde skjønt hva jeg sa så jeg gjentok det nå ved frokosten og Snuppa (6 år) så på meg med store øyne:"Da må vi ta med noen hvite kakemenn til 'stemors foreldre' slik at de får smake også!" :o)

Dette har jo gått mye bedre enn forventet må jeg si! :o)

Fortsetter under...

Annonse

Er det ikke deilig når ting går mye bedre enn forventet. Og tenk at ho tenkte på de som også måtte få kakemenn. Det synes jeg var søtt.

Kanskje du kan lage et par småposer til dem med et sløyfebånd rundt som ho kan gi bort.

Det var en kjempegod ide! Det vil nok både Snuppa og Poden sette stooor pris på å få gjøre ja! :o)

Gjest hanna katrine

Jeg forstår ikke problemet ditt jeg. Barna er vel vant til være hos deg og hos faren fra før? Hvorfor skulle de i det hele tatt tenke på at de feirer jul med den ene da? De er jo vant til å være litt her og litt der?

Jeg forstår ikke problemet ditt jeg. Barna er vel vant til være hos deg og hos faren fra før? Hvorfor skulle de i det hele tatt tenke på at de feirer jul med den ene da? De er jo vant til å være litt her og litt der?

I fjor var vi sammen alle sammen (ikke kjæresten min da) og det syntes ungene var så koselig skjønner du. Derfor var jeg redd det skulle bli veldig lei seg over at det ikke blir sånn i år, men det ser ut til å gå helt greit.

Annonse

tzatziki1365380058

Så flott!

Nå høster dere av fruktene av at dere samarbeider så godt til vanlig.

Min "hobbypsykologteori" er at ungene er så trygge på dere og på at det ikke ligger noen konflikt bak juleordningen, og da slipper de å bekymre seg for deg som skal feire uten dem, og de trenger heller ikke ha dårlig samvittighet over å glede seg til å feire jul sammen med pappa og stemor.

Dere er så flinke! Jeg lever nært en skilsmisse hvor foreldrene agerer helt annerledes enn dere gjør, og det er hjerteskjærende å se hvordan ungene preges av det høye konfliktnivået mellom foreldrene. Sukk! Har lyst til å kaldkvele de foreldrene innimellom, skal jeg være ærlig, men det er en helt annen historie.

Så flott!

Nå høster dere av fruktene av at dere samarbeider så godt til vanlig.

Min "hobbypsykologteori" er at ungene er så trygge på dere og på at det ikke ligger noen konflikt bak juleordningen, og da slipper de å bekymre seg for deg som skal feire uten dem, og de trenger heller ikke ha dårlig samvittighet over å glede seg til å feire jul sammen med pappa og stemor.

Dere er så flinke! Jeg lever nært en skilsmisse hvor foreldrene agerer helt annerledes enn dere gjør, og det er hjerteskjærende å se hvordan ungene preges av det høye konfliktnivået mellom foreldrene. Sukk! Har lyst til å kaldkvele de foreldrene innimellom, skal jeg være ærlig, men det er en helt annen historie.

De kjenner jo kjæresten min godt og har vært der mange ganger så de vet jo hvor jeg skal være og at jeg er sammen med folk jeg er glad i.

Og vi skal bake kakemenn sammen hos kjæresten min før jul og de skal vi spise når vi er der i nyttårshelgen og da skal vi kjøpe raketter også. :o) Joda, de har dette helt klart for seg.

tzatziki1365380058

De kjenner jo kjæresten min godt og har vært der mange ganger så de vet jo hvor jeg skal være og at jeg er sammen med folk jeg er glad i.

Og vi skal bake kakemenn sammen hos kjæresten min før jul og de skal vi spise når vi er der i nyttårshelgen og da skal vi kjøpe raketter også. :o) Joda, de har dette helt klart for seg.

Vet du hva, av en eller annen grunn har jeg sett for meg kjæresten din sin bolig som et skikkelig ungkarshjem med nakne vegger, knapt et møbel osv. Det ble skikkelig skjæring med det kakemenn-bildet :) Kjevle og julekos ble helt feil...

Det har ikke noe med det du har fortalt om han å gjøre, bare mitt bilde av en ungkarshule tilhørende en relativt voksen mann :) Tipper jeg bør justere bildet mitt litt....

Vet du hva, av en eller annen grunn har jeg sett for meg kjæresten din sin bolig som et skikkelig ungkarshjem med nakne vegger, knapt et møbel osv. Det ble skikkelig skjæring med det kakemenn-bildet :) Kjevle og julekos ble helt feil...

Det har ikke noe med det du har fortalt om han å gjøre, bare mitt bilde av en ungkarshule tilhørende en relativt voksen mann :) Tipper jeg bør justere bildet mitt litt....

Før jeg kom inn i bildet var det muligens nokså sparsomt der i heimen ja... :o) Jeg har egentlig ikke dratt med meg så mye, men litt mer hjemmekoselig har det nok blitt.

Han er glad i bake og lage mat selv også så kakemennene er ikke et bomskudd nei. :o) I fjor lagde vi smultringer og risboller hos ham f.eks. Nammis!

Her var det det samme i fjor, men det gikk veldig fint.

Mine er litt større, og først ville de ikke. Men vi snakket om det tidlig og etterhvert gikk det bra. Når de kom hjem etter jul med far og dama og hennes barn var de veldig fornøyde alle sammen.

Kanskje vi voksne tenker for mye på at de vil syntes det er vanskelig fordi det er vanskelig for oss?????

Gjest hanna katrine

I fjor var vi sammen alle sammen (ikke kjæresten min da) og det syntes ungene var så koselig skjønner du. Derfor var jeg redd det skulle bli veldig lei seg over at det ikke blir sånn i år, men det ser ut til å gå helt greit.

Tror du ikke ungene vil synes det er litt merkelig om mor og far som ikke er sammen mer men som faktisk har nye kjærester og bor hver for seg plutselig skal drive å gjøre sånne ting sammen? Nå er jo familien din med den nye, og vice versa. Da skal man ikke drive å styre og forvirre ungene med at nå er plutselig mor og far sammen igjen bare for at det er jul.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...