Gå til innhold

Har fortalt barna om ordningen på julaften

Anbefalte innlegg

Tror du ikke ungene vil synes det er litt merkelig om mor og far som ikke er sammen mer men som faktisk har nye kjærester og bor hver for seg plutselig skal drive å gjøre sånne ting sammen? Nå er jo familien din med den nye, og vice versa. Da skal man ikke drive å styre og forvirre ungene med at nå er plutselig mor og far sammen igjen bare for at det er jul.

Litt sånn tenker jeg også og jeg har en venninne som er helt motsatt og som kommer til å gå i taket når hun får høre om dette. :o)

Hun mener at jula er for ungenes skyld og ingenting annet og at da SKAL mor og far være sammen for barnas skyld. Ja, hun mente til og med at ungene, eksen og jeg skulle feire alene for to år siden og at stemora kunne dra hjem til sin familie alene! Det var ikke mye aktuelt for min del kan du si!

Fortsetter under...

Her var det det samme i fjor, men det gikk veldig fint.

Mine er litt større, og først ville de ikke. Men vi snakket om det tidlig og etterhvert gikk det bra. Når de kom hjem etter jul med far og dama og hennes barn var de veldig fornøyde alle sammen.

Kanskje vi voksne tenker for mye på at de vil syntes det er vanskelig fordi det er vanskelig for oss?????

Jeg for min del kjenner nå at jeg var veldig redd for reaksjoner som den min søster kom med:"Vil du heller feire jul sammen med kjæresten din enn med ungene dine!?" Da føler man seg ikke spesielt høy i hatten og det føles som om man er verdens dårligste mor omtrent...

Men med den massive støtten jeg fikk her inne i ryggen så går jeg julehøytiden glad og forventningsfull i møte - med kjæresten min! :o)

Gjest skillsmissebarn

Litt sånn tenker jeg også og jeg har en venninne som er helt motsatt og som kommer til å gå i taket når hun får høre om dette. :o)

Hun mener at jula er for ungenes skyld og ingenting annet og at da SKAL mor og far være sammen for barnas skyld. Ja, hun mente til og med at ungene, eksen og jeg skulle feire alene for to år siden og at stemora kunne dra hjem til sin familie alene! Det var ikke mye aktuelt for min del kan du si!

Herregud, det er fryktelig slitsomt med foreldre som kjemper for å beholde maska.

Så lenge alt ser bra ut på overflaten er alt bra liksom.

Foreldrene mine holdt sammen for barnas skyld. Det har alltid vært veldig anstrengt mellom dem, noe som kan være svært ubehagelig i selskap.

Dersom vi har forsøkt å bytte på med å være sammen med en av gangen, har vi sittet med skyldfølelse overfor den som blir alene.

Jeg støtter deres løsning! God jul

Hun har ikke sett mye av verden.

Det er mange som må inngå kompromisser på julaften for at alle skal ha det bra, enten de er gift eller ikke.

F.eks. har både jeg og søsteren min svigerfamilie der noen gamle, bitre konflikter i generasjonen før oss, gjør at ikke hvem som helst kan være i samme selskap. Vi hever oss over det, men må likevel ta visse hensyn.

Jeg tror ikke vi er alene om å måtte legge litt puslespill når man skal passe på at både de eldste og det yngste har det bra, og at ingen blir sittende alene.

Hun har ikke sett mye av verden.

Det er mange som må inngå kompromisser på julaften for at alle skal ha det bra, enten de er gift eller ikke.

F.eks. har både jeg og søsteren min svigerfamilie der noen gamle, bitre konflikter i generasjonen før oss, gjør at ikke hvem som helst kan være i samme selskap. Vi hever oss over det, men må likevel ta visse hensyn.

Jeg tror ikke vi er alene om å måtte legge litt puslespill når man skal passe på at både de eldste og det yngste har det bra, og at ingen blir sittende alene.

Hun er selv skilt med småbarn, men dette er vel den første jula at det har kommet nye kjærester inn i bildet der så jeg er litt spent på hvordan deres ordning blir. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...