Gå til innhold

Har dere noen gang tenkt på...

Anbefalte innlegg

Gjest pompell
Skrevet

Hvorfor vi hele tatt er her på jorda?

Vi føder barn og får disse ut av reiret...

Og fortsatt er vi her på jorda og surrer!!!

Hva er egentlig formålet med at vi er her?

Hva skal vi gjøre resten av tida når vi først er her?

Skrevet

Når ungene er ute av redet skal jeg drikke masse rødvin og høre på havet :)

Skrevet

Lære og utvikling

Til hva?

For meg har det kun mening hvis det finnes et liv etter døden...

Skrevet

Hvis man ikke er troende er det vel ikke noen mening.

Da lever vi altfor lenge pga av legevitenskapen, og vi får følelsen av å gå å surre...

Ifølge evulosjonen, skal vi bare formeres oss, oppdra avkommet og så dø.

Siden vi er mennesker, så finner vi alltids på ting å gjøre som dekker eventuelle tomrom. Det viktigste for oss er vel at vi føler at livet vårt er meningsfullt....

Eller?

Gjest ogpilten
Skrevet

Til hva?

Til videre stadier i utviklingen. Ja vi er kanskje bare på barnehagenivå i dette livet? Da trenger vi mer lærdom og fødes der vi selv har bestemt vi vil fødes. Vi velger våre liv. Alt er lærdom. Dette er et spennende tema, men det er jo også litt søkt. Noen tviler på hva slags opprinnelse vi har, derfor vil mange også tvile på fortsettelsen. Jeg heller til at vi har flere liv, med ulik lærdom.

Gjest Sara Palmer
Skrevet

Til hva?

Hvorfor er et eventuelt liv etter døden nødvendigvis mer meningsfullt enn livet nå? Kanskje livet etter døden føles tomt og man higer etter noe mer?

Skrevet

Hvorfor er et eventuelt liv etter døden nødvendigvis mer meningsfullt enn livet nå? Kanskje livet etter døden føles tomt og man higer etter noe mer?

Tror at livet her er verdifullt! Absolutt! Det er her vi lærer og feiler.

Spørsmålet er i utgangspunktet ganske innviklet og har så definitivt ikke noe fasitsvar. Jeg sier bare det jeg mener og vil ikke trø på andres meninger...

Så for meg er livet her og nå veldig lærende og givende, for meg har det mål og mening. Men lett er det så absolutt ikke!

Skrevet

Til videre stadier i utviklingen. Ja vi er kanskje bare på barnehagenivå i dette livet? Da trenger vi mer lærdom og fødes der vi selv har bestemt vi vil fødes. Vi velger våre liv. Alt er lærdom. Dette er et spennende tema, men det er jo også litt søkt. Noen tviler på hva slags opprinnelse vi har, derfor vil mange også tvile på fortsettelsen. Jeg heller til at vi har flere liv, med ulik lærdom.

Fullt mulig!

Og er helt enig med deg i at vi er for å lære og utvikle oss! Det gir mitt liv mening ihvertfall.

Gjest ogpilten
Skrevet

Tror at livet her er verdifullt! Absolutt! Det er her vi lærer og feiler.

Spørsmålet er i utgangspunktet ganske innviklet og har så definitivt ikke noe fasitsvar. Jeg sier bare det jeg mener og vil ikke trø på andres meninger...

Så for meg er livet her og nå veldig lærende og givende, for meg har det mål og mening. Men lett er det så absolutt ikke!

Hvis livet hadde vært så lett å leve, så hadde vi lært lite. Motgang gir vekst.

Skrevet

Hvis livet hadde vært så lett å leve, så hadde vi lært lite. Motgang gir vekst.

Enig!

Men for mye motgang kan føre til det motsatte av vekst. Og det tror jeg mange i dag erfarer, dessverre.

Er overrasket over hvor mange unge som strever hardt i dag...

Gjest tankefull i svime
Skrevet

Fullt mulig!

Og er helt enig med deg i at vi er for å lære og utvikle oss! Det gir mitt liv mening ihvertfall.

utvikling og læring gir livet ditt mer meningsfullt her og nå, men i det store å hele så er det få av oss som utretter så mye at vi gjør en forandring for verden.

Gjest ogpilten
Skrevet

Enig!

Men for mye motgang kan føre til det motsatte av vekst. Og det tror jeg mange i dag erfarer, dessverre.

Er overrasket over hvor mange unge som strever hardt i dag...

Jeg tror desverre at veldig mange ikke lengre har tid til å dele ut sin kjærlighet og støtte til sine egne lengre. Kjærlighet er livsgrunnlaget, det vi er skapt i, for og til å bygge opp et liv for. Se bare på de som blir forelsket, hvor greit alt er når kjærlighet dominerer. Vi må passe på å holde liv i kjærlighets følelsen, det er hovedsaken for livet. Da klarer man å leve lettere. Medfølelse for andre enn seg selv.

Skrevet

utvikling og læring gir livet ditt mer meningsfullt her og nå, men i det store å hele så er det få av oss som utretter så mye at vi gjør en forandring for verden.

Det er også sant, men vi liker å tro at vi har utrettet noe vettig...

Er selv veldig stolt av tre flotte ungdommer, som jeg har oppdratt, mer eller mindre alene!

Om alle dråpene aldri hadde falt i havet, hva da?

Skrevet

Hvis man ikke er troende er det vel ikke noen mening.

Da lever vi altfor lenge pga av legevitenskapen, og vi får følelsen av å gå å surre...

Ifølge evulosjonen, skal vi bare formeres oss, oppdra avkommet og så dø.

Siden vi er mennesker, så finner vi alltids på ting å gjøre som dekker eventuelle tomrom. Det viktigste for oss er vel at vi føler at livet vårt er meningsfullt....

Eller?

"Hvis man ikke er troende er det vel ikke noen mening.

Da lever vi altfor lenge pga av legevitenskapen, og vi får følelsen av å gå å surre..."

Dummeste jeg har hørt. Livet er til for å nytes her og nå. Hvorfor skulle tro på et eller annet "neste liv" i en eller annen form være en forutsetning for mening i dette livet?

Gjest Da faller mye på plass
Skrevet

Anbefalt boktips: av filosof Henrik Syse: Veier til et godt liv.

Les denne, og

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...