Gjest hvor er taushetsplikten? Skrevet 7. november 2006 Skrevet 7. november 2006 Jeg gikk for første gang inn på Fastlegesiden på nav.no (den nye siden for trygdekontoret). Jeg fant ut der at man logger seg inn med kun navn og personnummer. Hvem som helst som kjenner mitt personnummer, feks min arbeidsgiver, eller andre, kan altså logge seg inn der og få vite 1) Hvem som er min fastlege 2) Alle som tidligere har vært min fastlege og 3) Årsaken til at jeg byttet lege. Jeg syns dette er hårreisende! 0 Siter
Jally Skrevet 7. november 2006 Skrevet 7. november 2006 Hvem du har eller har hatt som fastlege går ikke under begrepet sensitiv informasjon....men under begrepet personopplysninger. Taushetsplikt favner som regel kun sensitiv informasjon og ikke personopplysninger. Mvh- 0 Siter
Lillemus Skrevet 7. november 2006 Skrevet 7. november 2006 Hvorfor er det så hemmelig hvem som er din fastlege? 0 Siter
Gemini Skrevet 7. november 2006 Skrevet 7. november 2006 Under årsak til at man har byttet fastlege står det ikke mer "hemmelig" info enn fx "Ordinært bytte" eller "Redusert liste" (at ens fastlege har kuttet ned antall pasienter på listen sin og at man derfor har blitt overført til en annen fastlege). Det står jo ikke "Misfornøyd med tidligere fastlege" eller noe slikt. 0 Siter
Gjest Kan ikke stoles på! Skrevet 7. november 2006 Skrevet 7. november 2006 Jeg har sluttet å stole på taushetsplikten i det offentlige. Ser bare på kollegaer og i barnehagen hvor den brytes flere ganger daglig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.