Gå til innhold

Kan dette virkelig være lovlig?!?

Anbefalte innlegg

Gjest hvor er taushetsplikten?
Skrevet

Jeg gikk for første gang inn på Fastlegesiden på nav.no (den nye siden for trygdekontoret).

Jeg fant ut der at man logger seg inn med kun navn og personnummer.

Hvem som helst som kjenner mitt personnummer, feks min arbeidsgiver, eller andre, kan altså logge seg inn der og få vite 1) Hvem som er min fastlege 2) Alle som tidligere har vært min fastlege og 3) Årsaken til at jeg byttet lege.

Jeg syns dette er hårreisende!

Skrevet

Hvem du har eller har hatt som fastlege går ikke under begrepet sensitiv informasjon....men under begrepet personopplysninger.

Taushetsplikt favner som regel kun sensitiv informasjon og ikke personopplysninger.

Mvh-

Skrevet

Hvorfor er det så hemmelig hvem som er din fastlege?

Skrevet

Under årsak til at man har byttet fastlege står det ikke mer "hemmelig" info enn fx "Ordinært bytte" eller "Redusert liste" (at ens fastlege har kuttet ned antall pasienter på listen sin og at man derfor har blitt overført til en annen fastlege). Det står jo ikke "Misfornøyd med tidligere fastlege" eller noe slikt.

Gjest Kan ikke stoles på!
Skrevet

Jeg har sluttet å stole på taushetsplikten i det offentlige. Ser bare på kollegaer og i barnehagen hvor den brytes flere ganger daglig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...