Gå til innhold

første foreldresamtale på skole..

Anbefalte innlegg

Gjest urolig lita jente

i dag skulle jeg på foreldresamtale på skolen.

må si jeg var litt spent da jeg dro,fordi vår lille datter er en urolig liten sjel.

så det kom jo ikke som noen bombe da frøken sa att hun er litt urolig.

hun lærer bokstaver og tall fort og liker og tegne.

vi får håpe hun blir noe flinkere til og sitte stille..

Fortsetter under...

Det var jeg også, for første gang i dag...og fikk samme beskjed som deg:-)

Han er flink med tall, rim og bokstaver og tegning.... men er også en urolig liten sjel med lopper i blodet...

Læreren var veldig fin i forhold til det, og sa at det var nysgjerrigheten og våkenheten som boblet over, og at det var noe de ville prøve å bevare og som ikke nødvendigvis var en dårlig kvalitet.... Samtidig som de så klart jobbet med disiplin i klassen..

Kanskje er det sånn hos deg også... litt for nysgjerrig på livet?

Jeg ville ikke bekymret meg ialllefall.. De er jo knapt fem-seks år.

Gjest feil å være omsorgsfull ?

Det er vel ikke mange 1.klassinger som sitter stille med en gang :), så det kommer garantert etterhvert.

Vi var på konferansetime forrige uke, 6 åringen vår er en veldig omsorgsfull person, hun passer på de fleste, vil alltid det beste for alle (er det f.eks. èn sjokoladebit igjen gir hun den gjerne fra seg for at andre heller får før henne), nå hadde lærerinnen sagt ifra til henne (de har elevsamtale i forkant av foreldresamtalen) at hun ikke måtte bry seg med de andre ..... hun hadde en tendens til å si ifra hvis sidemannen f.eks. jobbet på feil side i bøkene sine, skreiv feil bokstav o.l.

Vi blei litt irriterte da lærerinnen sa dette ..... hvorfor skal de plukke av henne at hun viser omsorg for de andre ..... hun vil bare det beste, hun gjør det ikke for å være "ekkel".

Det er vel ikke mange 1.klassinger som sitter stille med en gang :), så det kommer garantert etterhvert.

Vi var på konferansetime forrige uke, 6 åringen vår er en veldig omsorgsfull person, hun passer på de fleste, vil alltid det beste for alle (er det f.eks. èn sjokoladebit igjen gir hun den gjerne fra seg for at andre heller får før henne), nå hadde lærerinnen sagt ifra til henne (de har elevsamtale i forkant av foreldresamtalen) at hun ikke måtte bry seg med de andre ..... hun hadde en tendens til å si ifra hvis sidemannen f.eks. jobbet på feil side i bøkene sine, skreiv feil bokstav o.l.

Vi blei litt irriterte da lærerinnen sa dette ..... hvorfor skal de plukke av henne at hun viser omsorg for de andre ..... hun vil bare det beste, hun gjør det ikke for å være "ekkel".

Høres ut som en flott jente.

Samme hvor godt ment det er fra hennes side, er det ikke så mange som setter pris på en slik 'korrigerende oppmerksomhet' som du beskriver.

Både av hensyn til barnet selv og medelever er det best at hun får lære seg litt om når og hvordan omsorg passer inn og ikke.

De fleste egenskaper har både en solside og en skyggeside.

mvh

Annonse

De fleste førsteklassinger er litt urolige, det hører alderen til.

Siden du vet at hun er full av liv til vanlig, ville det nesten vært større grunn til bekymring om du hadde fått høre at hun satt stille som en mus. Det kunne betydd at hun ikke følte seg trygg. Nå vet du at hun tør være seg selv også når hun er på skolen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...