Gå til innhold

Sneversyn og intoleranse

Anbefalte innlegg

Gjest lykkelig mamma til en gutt

Hei!

Vi trodde hele tiden i adopsjonsprosessen at vi skulle få en gutt fodi det kom flest gutter til førstegangs adoptanter fra Colombia på den tiden........ den dagen telefonen ringte og de fortalte at vi hadde fått en jente var jeg totalt uforberedt på det, og når vi fikk bildet ja da ble jeg jammen forelsket!!!

Når vi skulle starte prosessen på nytt, så skrev vi i sosial rapporten at vi kunne tenke oss en gutt denne gangen fordi vi hadde jente fra før. Jeg ønsket meg en jente litt fordi det var det jeg kjente og det var kjent for meg!

Når gutten kom var det bare utrolig herlig. Han har kommet og tatt hele familien med storm han også!

Tror man venner seg til det meste, og at det i utgangspunktet ikke er farlig å ønske seg kjønn, men når telefonen ringer og det er motsatt kjønn av det man ønsker seg og lar det bli et STORT problem, ja da syns jeg synd på barnet!!!

Vi ønsket oss barn ikke gutt eller jente!!! Vi er utrolig heldige med våre barn, de er nydelige både utseende messig og personlihetene er bare til å spise opp!!!

En annen ting: Hvis du ønsker et bestemt kjønn, så vet de aller aller fleste hvilke land det kommer flest "jenter" eller "gutter" fra. Det bør kanskje taes med i betraktningen når man velger land.

Hilsen

Det kommer definitivt flest jenter fra Kina , men vi fikk en gutt!

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• snø

10

• trompet

3

• fei1365380229

3

• hidi

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest filosofikus

Snø; gå tilbake og les innlegget ditt av 7.11, kl 19.21.

Her har trådstarter et spørsmål om man har anledning til å ønske seg kjønn ved adopsjon.

Et helt legitimt spørsmål for svært mange som er begynt å tenke på adopsjon. Ditt innlegg nærmest beskylder trådstarter for å sitte med et barn på fanget og fortvile over feil kjønn.

For mange er det å snakke om ønskene sine, drømmene sine, en måte å sette ord på tanker om fremtiden, hva slags familie man vil bli. Det er viktig at man i adopsjonsprosessen forbereder seg på ulike scenarier. Adopsjon er en prosess man bruker tid på.

Ikke alle er så verbale som snø.

Når tråden utvikler seg til en intens moralsynsing, sitter nok trådstarter igjen med en følelse av å ikke ha blitt forstått. Og de andre kan sole seg i sin moral og sine støtteinnlegg.

Er det egentlig slik vi vil dette forum skal være?

Du snakker om hvilke drømmer man som voksen har, hvilken familie man ønsker og bli...

man ønsker seg en jente og får en gutt...

men ønsker seg en heterofil SØNN og får en homofil...

man ønsker seg en vakker datter og får et multihandikappet barn...

man ønsker seg barn som skal gi deg lykke som gammel og får barn som gir deg bare ulykke...

Kan man ønske og drømme noe som helst på vegne av sine barn?

Du snakker om hvilke drømmer man som voksen har, hvilken familie man ønsker og bli...

man ønsker seg en jente og får en gutt...

men ønsker seg en heterofil SØNN og får en homofil...

man ønsker seg en vakker datter og får et multihandikappet barn...

man ønsker seg barn som skal gi deg lykke som gammel og får barn som gir deg bare ulykke...

Kan man ønske og drømme noe som helst på vegne av sine barn?

Enig,!!! Vi må ta hva vi får å være glad for det .Vi må derfor bare ta det som et pluss hvis drømmer går i oppfyllelse. Det å bli foreldre er en oppgave på godt å vondt, sterk lykke å bunnløs sorg. Men vi har som oftest den egenskapen at vi finner det gode i det som virket vanskelig, å tar en dag ad gangen, å ser tilfreds tilbake til alle de lykklige stundene vi ble foundt å oppleve..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...