Gå til innhold

Skal det gjøre fysisk vondt å lære et nytt språk?

Anbefalte innlegg

Gjest Aviaana
Skrevet

Jeg går på russiskkurs og vrir strupen min rundt for å uttale de nye rare lydene. Noen av dem er rett og slett ubehagelige. Blant annet en harkelyd og en "i" som produseres dypt nede i strupen. Får så mye spytt i munnen etter de timene at jeg drikker vann konstant.

Er det noen språk det er fysisk vondt å prate? Forsvinnet ubehaget når man har laget lydene en del ganger?.

Disse ach-lydenen i Nederlandsk og Sveitsertysk, er det vondt å produsere dem?.

Artig å høre hva dere tenker om det.

Skrevet

Ler også så jeg griner!!!

Det er bare sørlendinger som skarrer som klarer slike lyder...

He, he og jeg er sørlending. Mm kanskje jeg skulle lære russisk, ikke fordi jeg trenger det, men bare fordi jeg kan...

*gliser ondskapsfullt*

Skrevet

Norsk tegnspråk kan være fysisk vondt for noen å lære ;-)

Hørt om den døve som lo så fælt at han knakk tre fingre?

Gjest Aviaana
Skrevet

Norsk tegnspråk kan være fysisk vondt for noen å lære ;-)

Hørt om den døve som lo så fælt at han knakk tre fingre?

jeg har gått på tegnspråkkurs en gang i tiden. Tegnet for tallet "tre" var fysisk vondt for meg å utføre. Klarte ikke å bøye ringfingeren helt ned samme hvor mye jeg forsøkte.

Også denne hoderistingen når jeg hadde en nektende setning. Ble jo rent svimmel av det hele jo ;).

Skrevet

jeg har gått på tegnspråkkurs en gang i tiden. Tegnet for tallet "tre" var fysisk vondt for meg å utføre. Klarte ikke å bøye ringfingeren helt ned samme hvor mye jeg forsøkte.

Også denne hoderistingen når jeg hadde en nektende setning. Ble jo rent svimmel av det hele jo ;).

Hihi, kjenner igjen det der fra nybegynnere i tegnspråk, ja ;)

Skrevet

Jeg gikk med sår hals i 2 uker etter at jeg begynte å lære nederlandsk. Men så ble vel halsen vant til det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...