Gjest Aviaana Skrevet 7. november 2006 Skrevet 7. november 2006 Jeg går på russiskkurs og vrir strupen min rundt for å uttale de nye rare lydene. Noen av dem er rett og slett ubehagelige. Blant annet en harkelyd og en "i" som produseres dypt nede i strupen. Får så mye spytt i munnen etter de timene at jeg drikker vann konstant. Er det noen språk det er fysisk vondt å prate? Forsvinnet ubehaget når man har laget lydene en del ganger?. Disse ach-lydenen i Nederlandsk og Sveitsertysk, er det vondt å produsere dem?. Artig å høre hva dere tenker om det. 0 Siter
Gjest Wolverina Skrevet 7. november 2006 Skrevet 7. november 2006 Ler så jeg griner! Morsom du :-)) 0 Siter
hidi Skrevet 7. november 2006 Skrevet 7. november 2006 Ler også så jeg griner!!! Det er bare sørlendinger som skarrer som klarer slike lyder... He, he og jeg er sørlending. Mm kanskje jeg skulle lære russisk, ikke fordi jeg trenger det, men bare fordi jeg kan... *gliser ondskapsfullt* 0 Siter
Gjest togli Skrevet 7. november 2006 Skrevet 7. november 2006 Norsk tegnspråk kan være fysisk vondt for noen å lære ;-) Hørt om den døve som lo så fælt at han knakk tre fingre? 0 Siter
Gjest Aviaana Skrevet 7. november 2006 Skrevet 7. november 2006 Norsk tegnspråk kan være fysisk vondt for noen å lære ;-) Hørt om den døve som lo så fælt at han knakk tre fingre? jeg har gått på tegnspråkkurs en gang i tiden. Tegnet for tallet "tre" var fysisk vondt for meg å utføre. Klarte ikke å bøye ringfingeren helt ned samme hvor mye jeg forsøkte. Også denne hoderistingen når jeg hadde en nektende setning. Ble jo rent svimmel av det hele jo . 0 Siter
Gjest togli Skrevet 7. november 2006 Skrevet 7. november 2006 jeg har gått på tegnspråkkurs en gang i tiden. Tegnet for tallet "tre" var fysisk vondt for meg å utføre. Klarte ikke å bøye ringfingeren helt ned samme hvor mye jeg forsøkte. Også denne hoderistingen når jeg hadde en nektende setning. Ble jo rent svimmel av det hele jo . Hihi, kjenner igjen det der fra nybegynnere i tegnspråk, ja 0 Siter
jubalong70 Skrevet 8. november 2006 Skrevet 8. november 2006 Jeg gikk med sår hals i 2 uker etter at jeg begynte å lære nederlandsk. Men så ble vel halsen vant til det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.