Gå til innhold

Hva klarer dere selv, jenter?

Anbefalte innlegg

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

7

• Sofline

5

• dolores83

4

• GoodTimes

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Olga fra Oslo
Skrevet

Da rare er at uansett hvor mye man maser om kjønnsroller, likestilling og rettferdig fordeling av arbeidet - så ser det ut til at vi trives i det gamle mønstere med manne- og kvinnejobber.

Jeg bor alene - dermed gjør jeg alt selv. Men jeg betaler heller noen for å vaske gulvet mitt, enn for å bygge kjøkken! Det er jo moro :)

Og siden jeg driver firma har jeg koll på økonomi, regnskap og sånne ting også - så det føler jeg ikke er noen mannegreie engang...

Her i huset har det bare blitt en mannegreie. Men nå skal det sies at han er langt mer enn normalt interesert i økonomi.

Det er både jobb og hobby og noe han behersker til det fulle, så der blander jeg meg ikke. Men jeg burde nok helt klart ha fulgt med litt. Men jeg tror det er flere enn meg som ville ha syntes det hadde vært vanskelig å fulgt han på den biten.

Skrevet

Har med vilje ikke lest de andre innleggene. Det gjør jeg etterpå.

Jo, altså, jeg elsker å fikse ting selv. Selvfølgelig kan jeg skifte dekk og har gjort det flere ganger, men nå er det blitt for tungt for helsa, og har dessuten ikke bil lenger...

Jeg skrur og jeg åpner, men får jeg det ikke skikkelig til, er jeg ikke redd for å kalle inn forsterkninger. Ser glatt min egen begrensning.

Menn jeg har vært sammen med, må lese hele bruksanvisningen før de tør å gå løs på noe, da har jeg allrede gjort det... Ved å lese det vesentlige.

Skrevet

Da rare er at uansett hvor mye man maser om kjønnsroller, likestilling og rettferdig fordeling av arbeidet - så ser det ut til at vi trives i det gamle mønstere med manne- og kvinnejobber.

Jeg bor alene - dermed gjør jeg alt selv. Men jeg betaler heller noen for å vaske gulvet mitt, enn for å bygge kjøkken! Det er jo moro :)

Og siden jeg driver firma har jeg koll på økonomi, regnskap og sånne ting også - så det føler jeg ikke er noen mannegreie engang...

Økonomi er absolutt ingen mannsgreie. I mitt barndomshjem var det far som vasket og laget mat, og mor som ordnet med pengesaker.

Jeg var med en jente hjem fra barnehagen og der drev moren og vasket. Hun sa: Det gjør vel mammaen din også innimellom. Jeg svarte: Nei, mammaen min vasker aldri hun. :-)

Gjest Persille
Skrevet

Har med vilje ikke lest de andre innleggene. Det gjør jeg etterpå.

Jo, altså, jeg elsker å fikse ting selv. Selvfølgelig kan jeg skifte dekk og har gjort det flere ganger, men nå er det blitt for tungt for helsa, og har dessuten ikke bil lenger...

Jeg skrur og jeg åpner, men får jeg det ikke skikkelig til, er jeg ikke redd for å kalle inn forsterkninger. Ser glatt min egen begrensning.

Menn jeg har vært sammen med, må lese hele bruksanvisningen før de tør å gå løs på noe, da har jeg allrede gjort det... Ved å lese det vesentlige.

Heh, jeg leser også bare det som ser viktig ut...

Ikke alltid like lurt, men alltid først ferdig :)

Skrevet

Heh :)

Vi trives med gamle mønstre, selv om vi stadig klager over likestilling, kjønnsroller og rettferdig arbeidsfordeling ser det ut til!

Derfor jeg helst er stum som en østers når det gjelder denne linken her ;-)

Skrevet

Må nok bare krype sammen og tilstå!

Jeg fikser det meste! Er 99% uavhengig av menn (lar 1% stå igjen for sikkerhets skyld)

Helt seriøst!? Jeg er en skikkelig handygirl;)

Skrevet

Det var sånn jeg trodde det skulle gjøres... Jeg finner sikkert ut av det når jeg en dag forhåpentligvis blir stolt bileier. :-)

Det klarer du helt sikkert. Bare man får løsna de ¤#%¤"# boltene som en eller annen muskelmann har stramma _skikkelig_ godt til, såklart. Der må jeg innrømme at jeg har slitt et par ganger:)

Gjest Persille
Skrevet

Økonomi er absolutt ingen mannsgreie. I mitt barndomshjem var det far som vasket og laget mat, og mor som ordnet med pengesaker.

Jeg var med en jente hjem fra barnehagen og der drev moren og vasket. Hun sa: Det gjør vel mammaen din også innimellom. Jeg svarte: Nei, mammaen min vasker aldri hun. :-)

Nei, når du sier det så er det vel flest kvinner i økonomiavdelingene rundt omkring, mens økonomisjefene er menn...

Generaliserer veldig nå :)

Gjest Persille
Skrevet

Må nok bare krype sammen og tilstå!

Jeg fikser det meste! Er 99% uavhengig av menn (lar 1% stå igjen for sikkerhets skyld)

Helt seriøst!? Jeg er en skikkelig handygirl;)

Cool! Da er jeg ikke den eneste :)

Skrevet

Nei, når du sier det så er det vel flest kvinner i økonomiavdelingene rundt omkring, mens økonomisjefene er menn...

Generaliserer veldig nå :)

:-)

Gjest Shira12
Skrevet

Da er vi to!

*holder armene i kors, ser morsk ut og kniper munnen godt sammen*

*gjemmer meg bak ryggen til togli*

Skrevet

Det klarer du helt sikkert. Bare man får løsna de ¤#%¤"# boltene som en eller annen muskelmann har stramma _skikkelig_ godt til, såklart. Der må jeg innrømme at jeg har slitt et par ganger:)

Får satse på ordentlig verktøy. :-)

Skrevet

Får satse på ordentlig verktøy. :-)

Det er en veldig god plan:)

Skrevet

Jeg innbilder meg alltid at jeg klarer alt selv.Den fantasien varer omtrent i ti minutter. Da har jeg mest sannsynlig rotet det mere til.

Men pc'en klarer jeg godt. Er litt stolt av det da...

Skrevet

Heh, jeg leser også bare det som ser viktig ut...

Ikke alltid like lurt, men alltid først ferdig :)

Ler!

Så har jeg vært mer heldig enn deg! TV, video og satelittinstillinger hadde jeg enda ikke hatt, om jeg ikke hadde ordnet opp. Og jeg har vært alene i over to år, men han leser enda bruksanvisningen...

OK, nesten da!

Skrevet

Jeg har prøvd å skifte dekk, men fikk ikke løs mutrene. Som oftest skifter min datter, noen ganger bilverkstedet.

Tett vask har jeg alltid fikset.

Skrevet

Alt så klart... Jeg har jo ingen andre som gjør det for meg. Det hadde jeg heller ikke når jeg hadde mann, så.

Skrevet

Jeg har to venner jeg ber om hjelp til å sette sammen ting, men klarer det helt fint selv om det er nødvendig. De er bare så koselig å få hjelp av, småkrangler hele veien ;)

I forhold til eksen, så var (er) det jeg som byttet sikringer, satte sammen møbler, malte, fikset data, betalte regninger og så videre.

Jeg liker å ordne opp :)

Gjest Persille
Skrevet

Jeg har to venner jeg ber om hjelp til å sette sammen ting, men klarer det helt fint selv om det er nødvendig. De er bare så koselig å få hjelp av, småkrangler hele veien ;)

I forhold til eksen, så var (er) det jeg som byttet sikringer, satte sammen møbler, malte, fikset data, betalte regninger og så videre.

Jeg liker å ordne opp :)

Og nå som du er singel blir du enda bedre på det ;)

Hvis ikke kan du bare ringe meg, jeg er dritgod på å mekke ting *fnise*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...