Gå til innhold

Hva klarer dere selv, jenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan forøvrig både fikse bilvaskemaskiner, fylle på olje og vann og bytte dekk på bil. Selv om jeg ikke har sertifikat en gang ;)

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

7

• Sofline

5

• dolores83

4

• GoodTimes

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Persille
Skrevet

Jeg kan forøvrig både fikse bilvaskemaskiner, fylle på olje og vann og bytte dekk på bil. Selv om jeg ikke har sertifikat en gang ;)

Der kan du se, hva skal vi med dem egentlig? ;)

Skrevet

Og nå som du er singel blir du enda bedre på det ;)

Hvis ikke kan du bare ringe meg, jeg er dritgod på å mekke ting *fnise*

Du er sikkert også koselig å ha mekkende rundt, så kanskje jeg gjør det bare for moro skyld ;)

Men jeg tror nok ikke jeg blir flinkere etter at jeg ble singel, for eksen kunne jo ingenting sånt. Har heller halvert arbeidsmengden min ;)

Skrevet

Der kan du se, hva skal vi med dem egentlig? ;)

Nei, det kan man jammen meg spørre seg om ;)

Jeg liker ikke se skrekkfilmer alene, da. Kanskje der de kommer inn? ;)

Skrevet

Lettere bilting som dekk, viskere, lys, og elektronikk på eldre biler. Både maler, og snekrer og skrur og trykker om jeg må.

Problemet mitt er at jeg må ikke. Har et mannfolk som har mye mindre hverdagsbelastning enn meg, og en vaktmester i blokka, så det er forvinnende lite jeg faktisk gidder. Enkelte ting må man sette seg litt inn i, og skal jeg først konsentrere meg om noe, har jeg er drøssillion andre ting jeg må gjøre det på!

Gjest Pontiac
Skrevet

Er som du, betaler noen kroner for å få det gjort.

Men kan iallefall noe "hvis jeg må".

Skifter dekk, har skiftet bremseklokker og skiver, plugger og pluggkabler, teiper og tetter rør, stopper midlertidig oljelekkasje på bilen til den kan repareres osv.

Når det kommer til stykke så er det egentlig svært mye vi kan få til om vi bare må eller vil.

Men som sakt, med full jobb og fullt hus så er det rimelig mye enklere å betale for ting nå, eller la mannen få ta noe av det :)

Skrevet

Jeg er middels selvhjulpen tror jeg.

Altså, jeg tar ikke vinkelsliperen og kutter av sykkellåsen jeg har mistet nøkkelen til akkurat, men jeg kan da i det minste skru opp en vannlås. Ingen problemer med å hugge ved eller klippe gress heller selv om jeg sjelden gjør det.

Ellers har jeg bedre peiling på data og brunevarer enn mange menn jeg kjenner. Samme med båtmotorer og hva som ellers kan være i veien med en båt. Også har jeg sort belte i IKEA og er ikke helt "lost" med en hammer eller drill.

På bilen kan jeg bare sjekke olje, fylle spylevæske og fylle luft i dekkene. Blir nok bedre når jeg får bil. Når det gjelder vaskemaskin etc. har jeg i det minste vett til å sjekke filter o.l. _før_ jeg ringer en eller annen.

Men det er vanskelig å stryke skjorter! :-)

Skrevet

Vi har ikke bil, så noe dekk-skift blir det ikke. Vi gjør egentlig det meste sammen. Sist gang vaskemaskina protesterte, var det jeg som fant ut hva som var galt, men vi fiksa det sammen.

Skrevet

Jeg har aldri skiftet dekk selv, men jeg regner med jeg skulle klart det i nødsfall. Men ikke om jeg punkterer i dag, for vi mangler jekk..

Jeg innrømmer at mannen min tar seg av det meste av sånne ting. Det er nå engang sånn at når man har en nevenyttig kar i hus så blir man bortskjemt. Men hadde jeg bodd alene så hadde jeg vel brettet opp ermene og prøvd selv. Jeg vet jo i mange tilfeller hva som skal til, det er bare det at mannen min foretrekker å gjøre disse tingene selv. Han er redd jeg skal ødelegge noe. Helt greit for meg!

Skrevet

Kan fikse det meste selv. Alltid hatt styringen på felles økonomi. Har selv lagt flis over kjøkkenbenken, Koblet opp taklamper, og varmovner, åpnet tette vasker og avløp, snekrer og setter opp gjerde, maler, klipper gress og div.

Men det er helt greit at pappa eller broderen kommer en liten tur og vil hjelpe også. Men jeg greier det aller meste selv hvis jeg må.

Bilen kan jeg skifte dekk på selv, men sa ikke nei nå når pappa ville gjøre det for meg :-) De trenger litt arbeid mellom hendene når de kommer på besøk.

Gjest Persille
Skrevet

Nei, det kan man jammen meg spørre seg om ;)

Jeg liker ikke se skrekkfilmer alene, da. Kanskje der de kommer inn? ;)

Bra poeng! Det liker ikke jeg heller - men jeg gjør mitt beste for å unngå dem...

Han du vet liker det heller ikke, så det er jo greit :)

Gjest Persille
Skrevet

Du er sikkert også koselig å ha mekkende rundt, så kanskje jeg gjør det bare for moro skyld ;)

Men jeg tror nok ikke jeg blir flinkere etter at jeg ble singel, for eksen kunne jo ingenting sånt. Har heller halvert arbeidsmengden min ;)

Du skulle ha vært på siste dugnaden!

Det sier seg selv at det er mange dress-menn rundt der bhg er, som synes det er greiest å betale folk for å gjøre ting. Så når man tar et knippe sånne og ber dem bygge noe - så blir det jo unektelig litt morsomt da :)

Gjest Persille
Skrevet

Jeg er middels selvhjulpen tror jeg.

Altså, jeg tar ikke vinkelsliperen og kutter av sykkellåsen jeg har mistet nøkkelen til akkurat, men jeg kan da i det minste skru opp en vannlås. Ingen problemer med å hugge ved eller klippe gress heller selv om jeg sjelden gjør det.

Ellers har jeg bedre peiling på data og brunevarer enn mange menn jeg kjenner. Samme med båtmotorer og hva som ellers kan være i veien med en båt. Også har jeg sort belte i IKEA og er ikke helt "lost" med en hammer eller drill.

På bilen kan jeg bare sjekke olje, fylle spylevæske og fylle luft i dekkene. Blir nok bedre når jeg får bil. Når det gjelder vaskemaskin etc. har jeg i det minste vett til å sjekke filter o.l. _før_ jeg ringer en eller annen.

Men det er vanskelig å stryke skjorter! :-)

*ler* Jeg sliter også med skjortene, og har svart belte i Ikea ;)

Skrevet

Jeg kan gjøre alt, bortsett fra å gå ned i kjelleren etter at det har blitt mørkt.

Skrevet

Bra poeng! Det liker ikke jeg heller - men jeg gjør mitt beste for å unngå dem...

Han du vet liker det heller ikke, så det er jo greit :)

Det er jo litt koselig å være litt redd og bli trøstet, da... :) Men kanskje ikke om han er like redd som deg ;)

Skrevet

Du skulle ha vært på siste dugnaden!

Det sier seg selv at det er mange dress-menn rundt der bhg er, som synes det er greiest å betale folk for å gjøre ting. Så når man tar et knippe sånne og ber dem bygge noe - så blir det jo unektelig litt morsomt da :)

Det høres veldig morsomt ut :) Kanskje på linje med å se de britiske soldatene i Nord-Norge prøve å stå på ski? ;)

Skrevet

Jeg prøver iallefall sjøl før jeg ber om eller kjøper hjelp. Men jeg merker godt at det er veldig stor forskjell på før og etter at jeg fikk leddgikt. Før bytta jeg dekk, snekra, fikset det meste. Nå er det enkelte dager jeg sliter med å holde rundt kaffeboksen. Men jeg er glad jeg aldri har blitt oppdratt til å bli en hjelpeløs jente, men fikk være med på alt av både typiske "manneting" og "kvinneting"

Skrevet

Jeg ringer - uten å prøve selv. Man må innse sine begrensninger:-) Tette avløp fikser jeg selv, da. Men dekkskifte vinter/vår, bilen, vaskemaskiner, strøm etc det overlater jeg helt til fagfolka.

Men jeg har skiftet dekk på bilen i høljende regnvær. *stolt*

Skrevet

Jeg kan gjøre alt, bortsett fra å gå ned i kjelleren etter at det har blitt mørkt.

Det kan ikke jeg heller! Derfor har jeg ikke lest av strømmen siden før sommeren. Ikke får jeg hentet ved eller ryddet bort sykkelen heller.

Det er mørkt der hele tiden!

Skrevet

Jeg er helt talentløs når det gjelder bil, men ellers fikser jeg det meste hvis jeg må. Dytter det helst over på andre hvis mulig;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...