Gå til innhold

Hva klarer dere selv, jenter?

Anbefalte innlegg

Gjest Persille
Skrevet

Du er kjempeflink, helt ærlig jeg mener det. Men Persille tenker nok mer på om du hadde vært nødt en gang, ingen i nærheten som kunne hjelpe deg, hadde du da skiftet dekk, hadde du da prøvd å reparere vaskemaskinen om du ikke fikk lønn på 2 uker og ikke hadde penger til reperatør.

Jeg MÅ faktisk greie slike ting selv. Har ingen sambo som kan fikse. Synes faktisk ikke at det er ok å betale en hundrings for å få skiftet dekk, kanskje fordi jeg vet hvor lett det faktisk er? Dessuten liker jeg heller ikke å være avhengig av å få hjelp av andre for at ting og tang i huset skal funke. Det ville vært grusomt irriterende i lengden, og akk så mange timer jeg måtte tatt fri fra jobb. Nei, synes det er greit å være litt selvhjulpen gitt, både når det gjelder "manne- og dameoppgaver".

Helt rett :)

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

7

• Sofline

5

• dolores83

4

• GoodTimes

3

Mest aktive i denne tråden

Jentungen1365380808
Skrevet

Hvis jeg skulle ventet til det passet gubben å fikse noe, måtte jeg ha ventet lenge... Jeg skifter dekk (har gjort det siden jeg fikk min første bil da jeg var 19), legger parkett (kjempeenkelt!), maler, leker elektriker hvis det er nødvendig, bærer ved, vasker og polerer bilene (fordi jeg liker det...), monterer møbler, klipper plenen, vasker vinduene... Ja, jeg er faktisk en av de som kjører stor bil med campingvogn på slep. Hvorfor skulle jeg ikke det?

Hva som er gubbens ansvar her i huset? Jo, han tar seg av gardinkjøp og innkjøp av kjøkkenutstyr.

Skrevet

Kan vel gjøre ganske mye. Skifte dekk har jeg gjort flere ganger. Tette sluker er jeg flink på. Kan drille og bore og skru og hamre. Kan skifte sikringer, male, tapetsere.

Men det gjør meg ingenting å slippe...

Gjest Persille
Skrevet

Du tok den, ja? ;)

Det forundrer meg hvordan det å gjøre et lite stykke "mannfolkarbeid" som å skifte dekk eller skru på en vaskemaskin er noe skikkelig bra å mestre, noe bare de tøffe jentene greier, mens hverdagens viktigste oppgaver i heimen ("kvinnfolkarbeid") ikke er noe å snakke om.

Er som når far sjøl lager julemiddagen eller de store flotte rettene når man skal ha gjester... DET er flotte greier, mens å klekke ut middagsidé til tirsdag, handle og tilberede det etter jobb, det er ikke noe å skryte av.

hehe...

Mitt innlegg handlet ikke om hvor flott det var å mestre disse tingene, jeg klarer alt dette og mer til.

Det handlet om at jeg ble litt overrasket over det faktum at så mange _ikke_ gjorde det.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg mener selvfølgelig det å sette meg ned og betale regninger, ikke rent økonomisk. Økonomisk bidro han mer enn meg :)

Jeg skjønte det sånn etterhvert :) Først tolket jeg det som det var du som betalte sånn økonomisk. Syns det var litt merkelig.

Skrevet

Klart jeg KAN skifte dekk, henge opp bilder, legge gulv osv...

Men som Luskelita sa det så fint lenger ned her - jeg er adm. dir. av så mye annet, så NOE skal da jaggu sambo få ta seg av også...

Men jeg har punktert og skiftet til reservedekk selv, OG skiftet til vinterdekk osv selv altså... Men hvis jeg ikke er NØDT, så slipper jeg gjerne ;)

Skrevet

Bil har jeg ikke så jeg har aldri skiftet dekk, men jeg prøvde å forklare for kjæresten hva jeg ville gjort om jeg skulle skifte dekk og jeg tror det ble godkjent. :o)

Jeg har fikset tette vasker, lagt silikonfuge langs badekarkanten, malt flere rom, setter sammen flatpakkede møbler og jeg har kjørt snøscooter! :o) Jeg er ganske hendig og kjæresten klager ikke på det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...