Gå til innhold

På NRK1 akurat nå

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er en sart sjel, og programmet var godt, men så grusomt!

50 millioner jenter savnet i Kina! Det er bare ikke noe fornuftig å si om det....

Jeg ser på min kinesiske datter og priser meg lykkelig over at hennes biologiske foreldre valgte å legge henne ut for å bli funnet av noen. Alternativet holder jeg ikke ut å tenke på!

De som forsøker å gjøre noe med dette er fantastiske, men jeg undrer meg på hvor lang tid det vil ta og hvor mange barn som vil forsvinne og kvinner som får lide i mellomtiden.

Gjest uoffisielle jenter

Jeg er en sart sjel, og programmet var godt, men så grusomt!

50 millioner jenter savnet i Kina! Det er bare ikke noe fornuftig å si om det....

Jeg ser på min kinesiske datter og priser meg lykkelig over at hennes biologiske foreldre valgte å legge henne ut for å bli funnet av noen. Alternativet holder jeg ikke ut å tenke på!

De som forsøker å gjøre noe med dette er fantastiske, men jeg undrer meg på hvor lang tid det vil ta og hvor mange barn som vil forsvinne og kvinner som får lide i mellomtiden.

Jeg fikk dessverre ikke sett programmet. Jeg vet heller ikke hva de sa om at 50 millioner jenter er savnet i Kina. Men de er i alle fall ikke døde, bortsett fra et mindre antall (som jo er ille nok). Størsteparten av dem lever med sine familier men står ikke i noen papirer, og har derfor ikke rett på skolegang og helsehjelp.

Mer om dette kan du lese her:

http://research-china.blogspot.com/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...