Gå til innhold

Ut på flytur med nye regler

Anbefalte innlegg

Gjest Shira12
Skrevet

Og jeg må ha med meg litt diverse piller.

Og ikke minst den nye medisinen min som er i pulver form. Ser for meg at jeg blir dratt avgårde på flyplassen, mistenkt for mulig terrorist som skal spenge hele greia i lufta ;o)

Skal jeg ta med meg erklæring fra lege? På rubbel og bit? Har også veska full av loperamid (samme som imodium) og det er noen fargerike kapsler. Beroligendes har jeg også.

Og saltvann må jeg ha med meg, til skylling av stomien min.

Og eh, litt intime ting i veska også. Kommer de til og sjekke alt dette? Jeg må vel ikke putte det oppi en gjennomsiktig pose vel?

Og jeg vil aller helst ikke at hele reisefølget mitt skal se alt oppi min veske...

Sukk, gruer meg litt til reisen jeg nå. Men jeg har sånne kort som står at helsepersonell må være med på en evnt kroppsvisitering.

Og tenk om de tror at jeg smugler sprengstoff i hullet i magen min da (stomien) *dåne*

Berolige meg noen her da, har fått notalt noia i kveld.. ;o)

Skrevet

Det er visst noen særregler for medisiner, så jeg tror ikke du skal bekymre deg for mye. Men jeg ville hatt med bekreftelse fra legen om sykdommen for sikkerhets skyld. :-)

Gjest Shira12
Skrevet

Det er visst noen særregler for medisiner, så jeg tror ikke du skal bekymre deg for mye. Men jeg ville hatt med bekreftelse fra legen om sykdommen for sikkerhets skyld. :-)

Ja jeg skal skaffe en slik, bør vel ha den på engelsk.

Jeg har også ett brev som jeg kan flashe om de ser rart på magen min og oppdager ett ekstra lite hull (det er ikke stort), det står på engelsk og norsk, full forklaring, og tlfnr som kan ringes.

Skrevet

Ja jeg skal skaffe en slik, bør vel ha den på engelsk.

Jeg har også ett brev som jeg kan flashe om de ser rart på magen min og oppdager ett ekstra lite hull (det er ikke stort), det står på engelsk og norsk, full forklaring, og tlfnr som kan ringes.

Så blir det sikkert ingen problemer. :-)

Gjest Shira12
Skrevet

God tur forresten! :-)

Takk takk :o)

Gleder meg veldig. Og nå er det håp om at magen roer seg til den tid, reiser om en mnds tid. Så nå gleder jeg meg enda mer!

Skrevet

Jeg vet at du må ha med medisiner i original embalasje. Det er helst sånne "salgbare" piller du må ha skriv fra legen om. Jeg ville bedt legen skrive en på alt sammen, så er du sikret.

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg vet at du må ha med medisiner i original embalasje. Det er helst sånne "salgbare" piller du må ha skriv fra legen om. Jeg ville bedt legen skrive en på alt sammen, så er du sikret.

Det er nok det lureste ja.

Gjest Calóni
Skrevet

Du er nødt til å ha med legeerklæring. Medisiner er jo unntak fra "enlitersposen", men da må du kunne dokumentere at det er det det er. Jeg vil tro at du kan be om å få gå bak et forheng om de vil se på innholdet i veska di.

Skrevet

Jeg skal ut og fly på søndag (innenlands altså). Har du noen link til disse nye reglene om hva en kan ha med seg?

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg skal ut og fly på søndag (innenlands altså). Har du noen link til disse nye reglene om hva en kan ha med seg?

Jeg fikk denne linken:

http://tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=982

Etter som jeg forsto nå, var det nye regler bare på flytendes veske, alt må være under 1 dl, og i en gjennomsiktig pose.

Gjest Shira12
Skrevet

Du er nødt til å ha med legeerklæring. Medisiner er jo unntak fra "enlitersposen", men da må du kunne dokumentere at det er det det er. Jeg vil tro at du kan be om å få gå bak et forheng om de vil se på innholdet i veska di.

Da skal jeg ringe legen i morgen.

Det er bare en pose oppi veska som er litt intim, får håpe de utvier litt vett, og diskret sjekker den.

Alt annet rask er det ikke så farlig meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...