Sofline Skrevet 8. november 2006 Skrevet 8. november 2006 Jeg har stort sett vondt i hele kroppen om dagen. Det kommer og går, og har ikke sammenheng med at jeg beveger meg/ikke beveger meg osv. Det gjør vondt i begrensede områder av armer og ben uten sammenheng. Det gjør ikke vondere når jeg klemmer på området, og sjelden mer vondt når jeg beveger meg. Noen ganger gjør det vondt i sekunder, andre ganger i timer. Jeg har især vondt i legger og knær, noen ganger også i lårne. Det knyter seg, men kan det kvalifiseres som kramper? Jeg hadde noen lignende smerter for en del år tilbake, med legen påstod bare det var psykisk. Er det mulig å psykiske smerter? Jeg innbiller meg litt jeg ikke merker noe når jeg ikke tenker på det. Det gjør ikke så vondt at jeg ikke klarer å fungere i hverdagen. I tillegg har jeg dårlig rygg (har fått diagnose) og spenningshodepine, så... Stønn! Kan det skyldes for lite fysisk aktivitet for tiden? Når jeg tenker meg om, kom smertene omtrent samtidig som jeg ble mye mindre fysisk aktiv i høst. *kremt, skyldig* *håpe på det går over av seg selv igjen* Dette ble langt.... Noen trøstende ord, anyone, eller gode kjerringråd? 0 Siter
Gjest Vanlig månemåler Skrevet 8. november 2006 Skrevet 8. november 2006 Kan du begynne å være mer fysisk aktiv igjen, og se om det bedrer seg? *Trøsteklem* God bedring! ) 0 Siter
Sofline Skrevet 8. november 2006 Forfatter Skrevet 8. november 2006 Kan du begynne å være mer fysisk aktiv igjen, og se om det bedrer seg? *Trøsteklem* God bedring! ) Takk! Jeg kan og bør begynne å være mer fysisk aktiv igjen, men det er lite fristende når jeg har vondt i kroppen. Men i morgen vil jeg i hvertfall ut og gå en tur. 0 Siter
Gjest Aina E Skrevet 8. november 2006 Skrevet 8. november 2006 Ta 400mg magnesium hver kveld en periode. Hvis det funker, kan du etter en ukes tid gå over til like mye kalcium som magnesium. Dvs Cal-Mag 1:1, som du får på helsekosten. 1 morgen og 1 kveld. Ganske sikker på at du vil merke forskjell. Er du oppe på do om natten? Sover du godt, kjevespenninger, inkontinens, voksesmerter, stress??? Husk omega3 og ta gjerne litt frisk ingefær trukket i vann i begynnelsen, for å redusere litt på muskelbetennelser. 0 Siter
Gjest Aina E Skrevet 8. november 2006 Skrevet 8. november 2006 Ps. Lov meg å prøve i hvertfall, da? Jeg er nesten sikker på at du vil få det bedre. Gi meg beskjed etter noen dager åssen du føler deg? 0 Siter
ikke fast nick Skrevet 8. november 2006 Skrevet 8. november 2006 Takk! Jeg kan og bør begynne å være mer fysisk aktiv igjen, men det er lite fristende når jeg har vondt i kroppen. Men i morgen vil jeg i hvertfall ut og gå en tur. Har du vurdert trening i varmt basseng? Det kan ofte være til god hjelp når man har muskel- og leddplager, for da kan man belaste kroppen uten å belaste leddene. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 8. november 2006 Skrevet 8. november 2006 Jeg støtter rådene fra Aina E, disse har virket på meg. Jeg har fibromyalgi og plagene dine er veldig like mine. Svømming og vanngym i varmt basseng er også bra. Når smertene topper seg bruker jeg Brexidol som jeg synes fungerer bra da. Ellers det samme som Aina E skriver + Spektro, et multivitamin med urter og sporstoffer. Masse vann, frukt og grønt også. God bedring. 0 Siter
Sofline Skrevet 8. november 2006 Forfatter Skrevet 8. november 2006 Har du vurdert trening i varmt basseng? Det kan ofte være til god hjelp når man har muskel- og leddplager, for da kan man belaste kroppen uten å belaste leddene. Skal vurdere det... :-) 0 Siter
Sofline Skrevet 8. november 2006 Forfatter Skrevet 8. november 2006 Ta 400mg magnesium hver kveld en periode. Hvis det funker, kan du etter en ukes tid gå over til like mye kalcium som magnesium. Dvs Cal-Mag 1:1, som du får på helsekosten. 1 morgen og 1 kveld. Ganske sikker på at du vil merke forskjell. Er du oppe på do om natten? Sover du godt, kjevespenninger, inkontinens, voksesmerter, stress??? Husk omega3 og ta gjerne litt frisk ingefær trukket i vann i begynnelsen, for å redusere litt på muskelbetennelser. "Ta 400mg magnesium hver kveld en periode." Magnesium har jeg tatt før, men de sidte månedene har jeg glemt det. Det kan jo være de økte smertene har sammenheng med det. Jeg skal begynne med magnesium igjen. "Hvis det funker, kan du etter en ukes tid gå over til like mye kalcium som magnesium. Dvs Cal-Mag 1:1, som du får på helsekosten. 1 morgen og 1 kveld." Nå drikker jeg så mye melk fra før at jeg får i meg nok kalsium. Bør jeg fortsatt ta kalsiumtilskudd? Og mener du en pille kalsium og en pille magnesium, eller en av hver morgen og kveld, dvs. fire piller tilsammen? "Er du oppe på do om natten?" Nei. "Sover du godt," Tja... Jeg kunne sovet bedre. Det er bl.a. derfor jeg har tatt magnesiumtilskudd tidligere. Skal begynne igjen. *glemsk* "kjevespenninger" Ja, jeg har i alle fall hatt det, men det siste halvåret (?) har jeg merket minimalt til det. "inkontinens, voksesmerter, stress???" Nei. Jeg regner ikke med at jeg kan få voksesmerter i en alder av 22. Eller? Og det er såpass sjelden jeg stresser (to ganger i måneden kanskje) at det neppe kan betegnes som farlig. "Husk omega3 og ta gjerne litt frisk ingefær trukket i vann i begynnelsen, for å redusere litt på muskelbetennelser." Jeg skal kjøpe meg omega 3. Hvor får jeg fatt i frisk ingefær? Er ingefærtabletter like bra? 0 Siter
Sofline Skrevet 8. november 2006 Forfatter Skrevet 8. november 2006 Ps. Lov meg å prøve i hvertfall, da? Jeg er nesten sikker på at du vil få det bedre. Gi meg beskjed etter noen dager åssen du føler deg? Jeg lover å prøve! :-) Takk for mange tips! 0 Siter
Sofline Skrevet 8. november 2006 Forfatter Skrevet 8. november 2006 Jeg støtter rådene fra Aina E, disse har virket på meg. Jeg har fibromyalgi og plagene dine er veldig like mine. Svømming og vanngym i varmt basseng er også bra. Når smertene topper seg bruker jeg Brexidol som jeg synes fungerer bra da. Ellers det samme som Aina E skriver + Spektro, et multivitamin med urter og sporstoffer. Masse vann, frukt og grønt også. God bedring. Huff da, håper ikke jeg har fibromyalgi. Takk for svar! Jeg skal prøve Aina Es råd og vurderer vanntrening. :-) Du nevner multivitaminer, tror du det spiller hvilken rolle hvilket merke det er, og skal det være med urter? Jeg har nemlig en boks multivitaminer i skapet. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 8. november 2006 Skrevet 8. november 2006 Huff da, håper ikke jeg har fibromyalgi. Takk for svar! Jeg skal prøve Aina Es råd og vurderer vanntrening. :-) Du nevner multivitaminer, tror du det spiller hvilken rolle hvilket merke det er, og skal det være med urter? Jeg har nemlig en boks multivitaminer i skapet. Det er jo mange forskjellige merker og sikkert bra de fleste, men jeg har i mange år brukt Spektro og er godt fornøyd med dem. Prøvde en gang et annet merke, men det inneholdt ingefær noe jeg ikke tåler, får så hetetokter. Fikk anbefalt Spektro av både lege og ei som har drevet helsekostbutikk i årevis og gått mange kurs og siden jeg er fornøyd bytter jeg ikke. 0 Siter
Sofline Skrevet 8. november 2006 Forfatter Skrevet 8. november 2006 Det er jo mange forskjellige merker og sikkert bra de fleste, men jeg har i mange år brukt Spektro og er godt fornøyd med dem. Prøvde en gang et annet merke, men det inneholdt ingefær noe jeg ikke tåler, får så hetetokter. Fikk anbefalt Spektro av både lege og ei som har drevet helsekostbutikk i årevis og gått mange kurs og siden jeg er fornøyd bytter jeg ikke. Så tror jeg jeg prøver ut de jeg har først... :-) 0 Siter
Gemini Skrevet 8. november 2006 Skrevet 8. november 2006 "Ta 400mg magnesium hver kveld en periode." Magnesium har jeg tatt før, men de sidte månedene har jeg glemt det. Det kan jo være de økte smertene har sammenheng med det. Jeg skal begynne med magnesium igjen. "Hvis det funker, kan du etter en ukes tid gå over til like mye kalcium som magnesium. Dvs Cal-Mag 1:1, som du får på helsekosten. 1 morgen og 1 kveld." Nå drikker jeg så mye melk fra før at jeg får i meg nok kalsium. Bør jeg fortsatt ta kalsiumtilskudd? Og mener du en pille kalsium og en pille magnesium, eller en av hver morgen og kveld, dvs. fire piller tilsammen? "Er du oppe på do om natten?" Nei. "Sover du godt," Tja... Jeg kunne sovet bedre. Det er bl.a. derfor jeg har tatt magnesiumtilskudd tidligere. Skal begynne igjen. *glemsk* "kjevespenninger" Ja, jeg har i alle fall hatt det, men det siste halvåret (?) har jeg merket minimalt til det. "inkontinens, voksesmerter, stress???" Nei. Jeg regner ikke med at jeg kan få voksesmerter i en alder av 22. Eller? Og det er såpass sjelden jeg stresser (to ganger i måneden kanskje) at det neppe kan betegnes som farlig. "Husk omega3 og ta gjerne litt frisk ingefær trukket i vann i begynnelsen, for å redusere litt på muskelbetennelser." Jeg skal kjøpe meg omega 3. Hvor får jeg fatt i frisk ingefær? Er ingefærtabletter like bra? Frisk ingefær finner du i grønnsaksdisken i butikken, i alle fall i butikker med litt OK utvalg. En knudrete, lys brun rot/knoll. http://images.google.com/images?hl=en&q=ingef%C3%A6r&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sa=N&tab=wi 0 Siter
Sofline Skrevet 8. november 2006 Forfatter Skrevet 8. november 2006 Frisk ingefær finner du i grønnsaksdisken i butikken, i alle fall i butikker med litt OK utvalg. En knudrete, lys brun rot/knoll. http://images.google.com/images?hl=en&q=ingef%C3%A6r&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sa=N&tab=wi Takk! Jeg visste hvordan den så ut, men jeg kan ikke huske å ha sett den i matbutikken. Jeg får se litt bedre etter. :-) 0 Siter
Sofline Skrevet 9. november 2006 Forfatter Skrevet 9. november 2006 Ta 400mg magnesium hver kveld en periode. Hvis det funker, kan du etter en ukes tid gå over til like mye kalcium som magnesium. Dvs Cal-Mag 1:1, som du får på helsekosten. 1 morgen og 1 kveld. Ganske sikker på at du vil merke forskjell. Er du oppe på do om natten? Sover du godt, kjevespenninger, inkontinens, voksesmerter, stress??? Husk omega3 og ta gjerne litt frisk ingefær trukket i vann i begynnelsen, for å redusere litt på muskelbetennelser. Jeg sa jo jeg ville fortelle hvordan det gikk. :-) Jeg har begynt å ta magnesium, og jeg synes allerede det hjelper. 0 Siter
Gjest Aina E Skrevet 9. november 2006 Skrevet 9. november 2006 Jeg sa jo jeg ville fortelle hvordan det gikk. :-) Jeg har begynt å ta magnesium, og jeg synes allerede det hjelper. Så fint :-) Jeg er glad for det. Har selv hatt fibromyalgi, men er kvitt det med egen behandling. Studerer naturterapi og grunnfag medisin på grunn av mange egne erfaringer. Etter 10 år på kortison, smertestillende og ssri, fant jeg selv ut at det var enkle endriner i kosten som skulle til. 0 Siter
Sofline Skrevet 9. november 2006 Forfatter Skrevet 9. november 2006 Så fint :-) Jeg er glad for det. Har selv hatt fibromyalgi, men er kvitt det med egen behandling. Studerer naturterapi og grunnfag medisin på grunn av mange egne erfaringer. Etter 10 år på kortison, smertestillende og ssri, fant jeg selv ut at det var enkle endriner i kosten som skulle til. Hva slags kostendringer gjorde du? 0 Siter
Gjest Aina E Skrevet 9. november 2006 Skrevet 9. november 2006 Hva slags kostendringer gjorde du? Holder meg unna røkt og fårekjøtt, melk og mest mulig sukker og gjær. Spiser mest mulig variert. Spiser diverse vitamintilskudd, omega 3 i tillegg til enzymer, antioksidanter og at jeg tar en rensekur i ny og ne når jeg har skeiet ut. Drikker mye vann. 0 Siter
Sofline Skrevet 9. november 2006 Forfatter Skrevet 9. november 2006 Holder meg unna røkt og fårekjøtt, melk og mest mulig sukker og gjær. Spiser mest mulig variert. Spiser diverse vitamintilskudd, omega 3 i tillegg til enzymer, antioksidanter og at jeg tar en rensekur i ny og ne når jeg har skeiet ut. Drikker mye vann. Takk! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.