Gå til innhold

Hvorfor utsetter unge jenter seg til stadighet ligge med mange forskjellige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

når de er under den seksuelle lavalder. Det har dog ikke med kjærlighet å gjøre. Kan en grunn være at disse jentene har problemer i utgangspunktet.

Gjest Persille
Skrevet

Jeg skjønte ikke spørsmålet? Hvorfor de har sex med flere når de er unge? Eller hvorfor de blir utsatt for sexpress når de under seksuell lavalder?

Skrevet

Jeg skjønner ikke spørsmålet ditt, men får anta det handler om sex.

Kanskje de rett og slett bare liker sex?

Skrevet

Jeg skjønner ikke spørsmålet ditt, men får anta det handler om sex.

Kanskje de rett og slett bare liker sex?

Ja det handler om sex. Det vil si når unge jenter på 13 - 14 år har sex med spesielt litt eldre gutter. Hvorfor gjør de dette, gang på gang? De er jo barn.

Skrevet

Ja det handler om sex. Det vil si når unge jenter på 13 - 14 år har sex med spesielt litt eldre gutter. Hvorfor gjør de dette, gang på gang? De er jo barn.

Som sagt, kanskje de rett og slett bare liker sex?

Andre grunner er aksept fra guttene de har sex med, kanskje de håper på kjærlighet/forhold, kanskje dette er helt normalt i deres verden?

Skrevet

De som skal ha peiling på slikt pleier å nevne faktorer som ustabilt selvbilde og fraværende farsfigur.

Ikke vet jeg. :-)

Skrevet

Jeg synes sex var deilig når jeg var 14 år jeg. Og det å dele det med en person du (tror du) er forelsket i kan være like deilig når man er 14 som når man er 24.

Forrseten har sex aldri vært noe big deal for meg, så det å angre på å ha hatt sex tidlig vil aldri skje hos meg.

Gjest Persille
Skrevet

Jeg synes sex var deilig når jeg var 14 år jeg. Og det å dele det med en person du (tror du) er forelsket i kan være like deilig når man er 14 som når man er 24.

Forrseten har sex aldri vært noe big deal for meg, så det å angre på å ha hatt sex tidlig vil aldri skje hos meg.

"Forrseten har sex aldri vært noe big deal for meg, så det å angre på å ha hatt sex tidlig vil aldri skje hos meg. "

Endeling noen flere... Akkurat som om det er det verste man kan gjøre? Og så med flere da??!! :)

Skrevet

"Forrseten har sex aldri vært noe big deal for meg, så det å angre på å ha hatt sex tidlig vil aldri skje hos meg. "

Endeling noen flere... Akkurat som om det er det verste man kan gjøre? Og så med flere da??!! :)

Bare vent til jenta di nærmer seg den alderen! ;-)

Selv grøsset jeg over å lese MPs innlegg, ikke fordi jeg har en datter, men fordi jeg så for meg min lille, søte niese som snart fyller 14 år!!! *hjelpe meg!!!!*

Vel, vel, tante må nok (om enn noe motstrebende) innse at hun ikke er lita lenger, men bare tanken på at hun kanskje kommer til å begynne med sex snart er ikke noe særlig...

Skrevet

Selv grøsset jeg over å lese MPs innlegg, ikke fordi jeg har en datter, men fordi jeg så for meg min lille, søte niese som snart fyller 14 år!!! *hjelpe meg!!!!*

Vel, vel, tante må nok (om enn noe motstrebende) innse at hun ikke er lita lenger, men bare tanken på at hun kanskje kommer til å begynne med sex snart er ikke noe særlig...

Du får trøste deg med at gjennomsnittsalderen for seksuell debut er en god del høyere enn 13 år.

Gjest Persille
Skrevet

Men det spiller ingen rolle om hun er fjorten eller atten - jeg liker ikke tanken på det uansett.

Poenget er bare at jeg ikke synes det er noen grunn til å lage noe stort nummer ut av det? Hva så om jeg hadde sex når jeg var fjorten? Er jeg et dårligere menneske av den grunn? Trenger jeg å ha hatt en dårlig oppvekst?

Hva om jeg liker å ha sex med forskjellige menn nå - betyr det at jeg er dårligere enn andre som ikke liker det?

Jeg sier ikke at det nødvendigvis er sånn - bare at folk må få gjøre som de vil uten å bli dømt i negativ forstand.

Skrevet

Men det spiller ingen rolle om hun er fjorten eller atten - jeg liker ikke tanken på det uansett.

Poenget er bare at jeg ikke synes det er noen grunn til å lage noe stort nummer ut av det? Hva så om jeg hadde sex når jeg var fjorten? Er jeg et dårligere menneske av den grunn? Trenger jeg å ha hatt en dårlig oppvekst?

Hva om jeg liker å ha sex med forskjellige menn nå - betyr det at jeg er dårligere enn andre som ikke liker det?

Jeg sier ikke at det nødvendigvis er sånn - bare at folk må få gjøre som de vil uten å bli dømt i negativ forstand.

For å holde oss til sex i 14-årsalderen, så er det selvsagt mange årsaker til at jenter har det. Og det er sikkert flust av dem som gjør det helt frivillig uten noen som helst følger.

Men 14 år ER veldig ungt, og jo yngre jenta er, desto større risiko er det for at hun gjør det på grunn av de "gale" grunnene, f eks gir etter for press, tror det er dette som må til for at hun skal beholde kjæresten etc.

I tillegg så øker faren for tenåringsgraviditeter, hvilket jo heller ikke er en bonus.

Selvsagt skal man ikke på bakgrunn av dette tro at alle som har sex i en alder av 14 år hører til denne "gruppen", men det er mnage avskygninger mellom det og å si "pul i vei! jenter på 14 er kåte de også!"

Skrevet

Du får trøste deg med at gjennomsnittsalderen for seksuell debut er en god del høyere enn 13 år.

Og takk og pris for det! :-)

Skrevet

Akkurat!:)

Jeg blir så lei av alle som skal mene ditt og datt om dette emne.. eksempelvis: hvis du har hatt sex tidlig så har du et dårlig selvtillit, dårlig familieforhold, dårlig rollemodeller osv..blablabla

Det stemmer sikkert for noen men langt i fra for alle!

Men misforstå meg rett, 14 er en tidlig alder å ha sex, men når det først er gjort ser jeg ingen grunn til å angre på det.

Skrevet

"Selv grøsset jeg over å lese MPs innlegg"

Hehe men husk at gjennomsnittsalderen for seksuell debut her i landet er høyere enn 14år:)

Skrevet

"Selv grøsset jeg over å lese MPs innlegg"

Hehe men husk at gjennomsnittsalderen for seksuell debut her i landet er høyere enn 14år:)

Men det finnes jo alltid unntak, da! ;-)

Skrevet

Enig. :o)

Gjest Persille
Skrevet

Akkurat!:)

Jeg blir så lei av alle som skal mene ditt og datt om dette emne.. eksempelvis: hvis du har hatt sex tidlig så har du et dårlig selvtillit, dårlig familieforhold, dårlig rollemodeller osv..blablabla

Det stemmer sikkert for noen men langt i fra for alle!

Men misforstå meg rett, 14 er en tidlig alder å ha sex, men når det først er gjort ser jeg ingen grunn til å angre på det.

Godt å ha noen å være enig med :)

Skrevet

Nysgjerrighet og spenning, hvis jeg skjønner spørsmålet ditt riktig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...