Gå til innhold

Hvem har ansvaret for hva en katt gjør?

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1163002882' post='3379490]

"Hvem har ansvaret for hva en katt gjør?"

Webmaster kanskje? :P

Stakkars webbis, du legger alt for stor bør på ham! Men om webbis får kastet ut katta, så skal han slippe ansvaret for det den gjør i RL.

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Angelica :o)

7

• mil1365380270

3

• Sofline

3

• Gyda

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Stakkars webbis, du legger alt for stor bør på ham! Men om webbis får kastet ut katta, så skal han slippe ansvaret for det den gjør i RL.

Så lenge vi slipper hårballer og døde/halvdøde mus her inne, så er jeg fornøyd ;)

Gjest mandolina
Skrevet

Det skal vel mye til om han blir fri for katta, ja.

Skrevet

Det skal vel mye til om han blir fri for katta, ja.

Kanskje den må en tur til dyrlegen?

Gjest Ulvinnen
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1163003135' post='3379492]

Så lenge vi slipper hårballer og døde/halvdøde mus her inne, så er jeg fornøyd ;)

Vi får prøve å sette på henne munnbind, så hun ikke får jaktet så mye :/

Skrevet

Kanskje den ender som villkatt?

Gjest Flystripa
Skrevet

Katter skal være i bånd, det bør enkelte eiere også :P

Katter kan jo snike seg inn gjennom et åpent vindu. Den trenger ikke å ha ringt på for å spørre om å få komme inn.

Skrevet

Katter skal være i bånd, det bør enkelte eiere også :P

Katter kan jo snike seg inn gjennom et åpent vindu. Den trenger ikke å ha ringt på for å spørre om å få komme inn.

Eller var det et åpent forum? :P

Gjest mandolina
Skrevet

Det får vel heller være store ullvotter.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1163003395' post='3379501]

Kanskje den ender som villkatt?

Den er ikke stueren, så villkatt er nok tingen.

Gjest Flystripa
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1163003493' post='3379504]

Eller var det et åpent forum? :P

Katter bør ikke få komme borti pc'n! *-)

Gjest mandolina
Skrevet

Nei, da blir det bare jammer.

Skrevet

Den er ikke stueren, så villkatt er nok tingen.

Og villkatter vil da ingen ha i nærheten av seg!

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Og villkatter vil da ingen ha i nærheten av seg!

Uff, nei, de er det best å holde seg langt unna. eller enda bedre, at de holder seg langt unna oss.

Skrevet

Uff, nei, de er det best å holde seg langt unna. eller enda bedre, at de holder seg langt unna oss.

Enig. Det siste er best. Villkatter er ville - og de får holde seg for seg selv. I beste fall sammen med likesinnede på egnet sted.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Enig. Det siste er best. Villkatter er ville - og de får holde seg for seg selv. I beste fall sammen med likesinnede på egnet sted.

Du er så klok, kjære Søss. Jeg kan bare gi min fulle støtte og applaudere!

Skrevet

Enig ;)

Skrevet

*LOL*

Gjest Olga fra Oslo
Skrevet

Du trenger ikke være å bebreide. Det er tilstrekkelig at det er din katt. Omtrent som hvis et barn bader i svømmebassenget ditt og drukner mens du er bortreis. Man er faktisk objektivt ansvarlig i slike tilfeller. Veldig forenklet. :-)

Det blir naturligvis en annen sak dersom noen med vilje har plassert katten din i et glasshus fult av fabergé-egg...

"Omtrent som hvis et barn bader i svømmebassenget ditt og drukner mens du er bortreis"

Det finnes klare regler for dette. Man har selvfølgelig ansvar for å passe egne barn, men den som eier et svømmebasseng er pliktig til å sikre etter forskriftene.

Dette vet jeg for jeg har selv vært nødt til å melde en nabo til politiet etter at de nektet å sikre bassenget.

Politiet kom hit momentant og fikk se at bassenget ikke var sikret.

De sendte min anmeldelse videre til Plan og bygningsetaen med beskjed om rask prioritering. Plan og bygg påla dem å sikre bassenget og truet med dagbøter.

Skrevet

"Omtrent som hvis et barn bader i svømmebassenget ditt og drukner mens du er bortreis"

Det finnes klare regler for dette. Man har selvfølgelig ansvar for å passe egne barn, men den som eier et svømmebasseng er pliktig til å sikre etter forskriftene.

Dette vet jeg for jeg har selv vært nødt til å melde en nabo til politiet etter at de nektet å sikre bassenget.

Politiet kom hit momentant og fikk se at bassenget ikke var sikret.

De sendte min anmeldelse videre til Plan og bygningsetaen med beskjed om rask prioritering. Plan og bygg påla dem å sikre bassenget og truet med dagbøter.

Det er helt riktig at man er pliktig til å sikre svømmebasseng. Og det er jo fint, for da forhindrer man kanskje ulykker. Men hvis noen likevel skulle klare å drukne eller skade seg i en typisk basseng-ulykke, er det basseng-eier som er økonomisk ansvarlig for den skaden som oppstår. Objektivt ansvar heter det. Altså ansvar uten skyld. Dette med forsvarlig sikring har helt sikkert masse å si for forsikringen, men det har jeg ikke full oversikt over. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...