Gå til innhold

Når narkomane/fylliker tar på barna..

Anbefalte innlegg

JEG hadde ihvert fall blitt irritert om noen hadde gjort det med ungen min, eller meg.. man kysser da ikke fremmede barn.. Sønnen min er bare 15 mnd. men han vil ikke bli løftet eller kost av hvem som helst

I en del kulturer er dette veldig vanlig. Og menneskene er utrolig åpne og blide og imøtekommende. Både mot voksne og barn.

Og det var første gang dette skjedde med meg at jeg innså at fysj så kalde og gretne og selvopptatte vi egentlig er her oppe i nord!

Vi har veldig mye å lære av "fremmende" og "farlige" kulturer.

Fortsetter under...

• Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

15

• Spirello

14

• Glimtipper

11

• morsan

9

Mest aktive i denne tråden

Jeg har vært i samme situasjon og reagerte ikke noe særlig på det.

Slik jeg forstår, så var problemet at han var narkoman/alkoholiker og hadde skitne fingre? Sjansene for at det er farlig for barnet ditt er jo forsvinnende små. Om problemet i hovedsak var at han var nærgående mot et barn som ikke ønsket det, så er det ingen grunn til å dra inn at han var narkoman/alkoholiker.

Men, i begge disse tilfellene, så hadde jeg nok heller holdt kjeft. Han kunne fort ha blitt såret og barnet mitt overlever såpass :)

Nei, probelmet var at han skremte sønnen min og ikke ga seg når jeg høflig sa at han blir redd. Han så det jo selv at han ble redd, han begynte nesten å gråte og prøvde å komme seg unna. De skitne fingra gjorde ikke saken bedre nei. Liker ikke noens fingre i ansiketet, narkoman eller ikke.

Altså... Handler dette om at man ikke skal tvangskose barn, så er jeg helt på linje med deg. Barns grenser skal respekteres og den voksne som tråkker over den grensen må heller bare bli såret, de får ta ansvar for sine egne følelser.

Men siden Spirello understreket så veldig hva slags type person som tok på barnet hennes, så antok jeg at dette handlet om akkurat det.

Det var mest for å forklare at han ikke var så veldig enkel å kommunisere med siden han var full eller rusa og veldig pågående. Aldri møtt en drita pågående person? Det er slitsomt.. Skitten på henda hadde jeg uansett nevnt om det hadde vært hvem som helst andre og.

Sånne situasjoner syns jeg også er ubehagelig. Man føler automatisk og instinktivt behov for å beskytte barnet sitt om fremmede kommer for nære, det er en naturlig reaksjon.

Jeg har hatt flere ubehagelige erfaringer med fremmede/rusede/ustabile personer som har fattet interesse for barna mine. Jeg var mer snill og grei før, nå er jeg blitt ganske skeptisk..!

En gang var det en ruset dame som først var høflig. Hun endte med å slå til meg midt i fjeset med full kraft, fordi hun syntes jeg så ut som en dårlig mor! En annen gang var det en tydelig ustabil mann som løftet opp barnet mitt og dro avgårde med ham. Fyren kløp, kjeftet og var skikkelig ubehagelig. Sånt skjer midt mellom folk i Oslo, og man vet ikke på forhånd hvem som plutselig finner på sånt og hvem som ikke gjør det.

Derfor stikker jeg avgårde så fort jeg kan hvis ukjente og "suspekte" folk henvender seg til barna mine. Orker ikke flere hendelser.

du kunne vel bare ha gått inn i butikken da?

åhhh, jeg har visst glemt å kjøpe xx eller noe?

det lyser jo dårlig unnskyldning, men det får heller så være..

Er trapp ned til butikken hvis du trenger alle detaljene. DERFOR ventet jeg oppe så jeg slapp å dra med fullasta vogn ned trappa for å kjøpe fire varer... Flisespikkeri!

Hvor hysterisk går det an å bli???

At barn har overlevd her i Norge, før man visste alt mulig, er et under...

Ja, tenk å bli tatt på av en skitten hånd og attpåtil av en narkoman som muligens var full!

Du går vel gjennom alle stadier av HIV, hvis du ikke har testet ditt barn allrede! Det btrde du, så nervøs du er, bakterier fysj. Men det finnes ingen bakterier i barnehagen eller i sanden der...

Nå må folk jaggu med folk sanse seg litt!!!

Ikke rart ungdom i Norge strever! Det er et kaldt, kaldt samfunn de vokser opp i, stakkars dem, og ikke stakkars lille gullungen din, som faktisk fikk et kjærtegn av et ukjent menneske...

Annonse

Det er større muligheter for at den hyggelige mannen er pedofil, så ja ;)

Nei, helt ærlig, det hadde ikke plaget med i det hele tatt. Jeg snakker ofte med de narkomane i gata på Oslo om jeg har tid og kjenner en del av de ved navn :)

Det har faktisk jeg og. St;tta venninna mi gjennom mange [r med avrusning, onkelen min som var narkoman d;de nylig.. S[ jeg er ingen narkomanhater hvis du fikk inntrykk av det. Det at han ikke ga seg som irriterte meg. Jeg blir ALLTID prata til av fylliker og narkomane n[r jeg venter p[ trikken eller bussen, men det er koselig det. Gj;r ikke meg noe [ skravle litt mens jeg venter, men blir de ubehagelige, som han i butikken, s[ er det ikke like hyggeig. Narkomaner er ikke bare narkomaner, de er forkjellige personligheter med forskjllig oppf;rsel, som resten av befolkningen. Men han her synes jeg var ekkel, ikke fordi han var narkoman, men fodi han var for n'rg[ende og ikke ga seg. Ogs[ synes jeg m;kkete hender i ansiktet er ekkelt, s[nn er jeg bare.

Hvor hysterisk går det an å bli???

At barn har overlevd her i Norge, før man visste alt mulig, er et under...

Ja, tenk å bli tatt på av en skitten hånd og attpåtil av en narkoman som muligens var full!

Du går vel gjennom alle stadier av HIV, hvis du ikke har testet ditt barn allrede! Det btrde du, så nervøs du er, bakterier fysj. Men det finnes ingen bakterier i barnehagen eller i sanden der...

Nå må folk jaggu med folk sanse seg litt!!!

Ikke rart ungdom i Norge strever! Det er et kaldt, kaldt samfunn de vokser opp i, stakkars dem, og ikke stakkars lille gullungen din, som faktisk fikk et kjærtegn av et ukjent menneske...

Det var ikke bakteriene som plaget meg mest, men liker ikke [ ha m;kk iansiktet jeg, kanskje diu liker det. Ikke vet jeg om han har @mekka@ et eller annet heller... Var at han skremte s;nnen min og ikke ga seg n[r jeg h;flig sa at han blir redd som irriterte meg og gjorde situasjonen ubehagelig.

I en del kulturer er dette veldig vanlig. Og menneskene er utrolig åpne og blide og imøtekommende. Både mot voksne og barn.

Og det var første gang dette skjedde med meg at jeg innså at fysj så kalde og gretne og selvopptatte vi egentlig er her oppe i nord!

Jeg liker det som det er her jeg.. Saa kan de andre gjoere hva de vil for min del.. Liker ikke at fremmede tar p[aameg engang jeg da saa..

Det var ikke bakteriene som plaget meg mest, men liker ikke [ ha m;kk iansiktet jeg, kanskje diu liker det. Ikke vet jeg om han har @mekka@ et eller annet heller... Var at han skremte s;nnen min og ikke ga seg n[r jeg h;flig sa at han blir redd som irriterte meg og gjorde situasjonen ubehagelig.

Synes fremdeles din takling av saken er elendig, og spesielt måten du skriver innlegget på...

Med mennesker som deg i samfunnet vårt, trenger flere ungdommer hjelp...

Kanskje ditt barn blir en av dem?

Er så enig så enig!

Endelig et fornuftig menneske i dette iskalde Norge...

Er det rart ungdommer strever? De er ikke vant til kjærlig behandling fra andre (hvis de er heldige) enn foreldre og familie...

Gud forby, andre å vise interesse eller tegn på at de synes barnet er nydelig.

Det er grusomt å gjøre slik mot barn ,mener jeg!

Jeg liker ikke at fremmede folk tar han i ansiktet, enten det er gamle tanter, advokater eller fylliker. Et stryk er greit, men ikke tafsing.. Jeg ser på reaksjonen til sønnen min om han mistrives i situasjonen, og selvfølgelig gjør jeg noe da. Han er 15 mnd. og kan ikke snakke for seg. Er ikke snakk om sykdommer, men er snakk om at folk blir for nærgående. Jeg liker heller ikke at fremmede tar på meg.

Mener å ha sett rangler eller lignende i barnevogner som det står "Ikke rør meg" eller noe lignende på.

Aner ikke hvor dette er å få kjøpt, men.

Mener å ha sett rangler eller lignende i barnevogner som det står "Ikke rør meg" eller noe lignende på.

Aner ikke hvor dette er å få kjøpt, men.

Den synes jeg er litt dr;y da.. S{ hysterisk er jeg ikke, se;v om det kanskje virker s[nn her... s;nnen min er et sjarmtroll som smiler til de fleste og pr;ver [ f[ kontakt med folk p[ t/banen osv. s[ er vant til at folk snakker til og og tar han p[ hodet, men liker ikke ta de kl[r han i ansiktet, greit med et styrk men det er nok.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...