Gå til innhold

En slump med penger. Hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det kan du si. Alle her går ut fra at jeg er kvinne. hihi:)

Jeg kjenner ingen mann som ville brukt uttrykket "hihi".

Men det kan jo hende de finnes...

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

8

• Atene

7

• morsan

7

• Sofline

6

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Heldiggrisen!:)
Skrevet

Ja, du kan jo se på det som en investering i felles fremtid. Det er isåfall en meget risikabel investering.

Som jeg sa, det viktigste er at du vet hva du gjør. Men jeg mistenker at du er noen år yngre enn meg. Jeg håper også at du forblir endel erfaringer fattigere.

Et godt kompromiss er kanskje å investere i noe som gir en årlig avkastning, og så dele avkastningen så lenge dere er sammen?

Ja, jeg tror kanskje at det blir til det. Kan godt avsløre alderen min. Jeg er 25 og du tok meg på hihi'en! :)

Gjest Heldiggrisen!:)
Skrevet

Jeg er enig i filosofien din, men den fungerer ikke i praksis ved et brudd. Få for all del, hvis du ikke har det, papirer på at du eier halvparten av leiligheten og en samboerkontrakt som sier at dere skal dele 50-50 ved evt. brudd.

Jeg kan nevne et skrekkeksempel. Dette skjedde på 90-tallet hvor husprisene var lave. En mann kjøpte en rønne til spottpris. Så fant han seg dame. Hun solgte huset og flyttet inn hos ham. Alle pengene sine -flere hundre tusen- brukte hun på å pusse opp huset hans. Alt ble nytt både ute og inne. Så gikk de fra hverandre. Siden han stod som eier av huset, fikk han det. Hun hadde ingen dokumentasjon på at det var hun som hadde betalt for all oppussing, som hadde mangedoblet husets verdi. Hun måtte starte på bar bakke.

Ja, jeg ser poenget ditt. Vi har en samboeravtale og begge to står som eiere av huset og har tatt opp et felles lån på det.

Skrevet

Ja, jeg tror kanskje at det blir til det. Kan godt avsløre alderen min. Jeg er 25 og du tok meg på hihi'en! :)

Jeg skjønte det på skrivestilen hele veien.

Men jeg må innrømme at det var en annen ting jeg tok for gitt uten å ha grunn til det - nemlig at kjæresten din er en mann. Det behøver jo ikke å stemme.

Skrevet

Ja, jeg ser poenget ditt. Vi har en samboeravtale og begge to står som eiere av huset og har tatt opp et felles lån på det.

Ok, så blir du ikke ribba. :-)

Skrevet

Jeg er enig med Babette, det nicket ditt får meg til å skvette hver gang. Det hjelper ikke at jeg vet hvilken koselig dame som gjemmer seg bak.

Kan du ikke prøve å finne noe annet?

Enig! :-)

Gjest Olga fra Oslo
Skrevet

Jeg er enig med Babette, det nicket ditt får meg til å skvette hver gang. Det hjelper ikke at jeg vet hvilken koselig dame som gjemmer seg bak.

Kan du ikke prøve å finne noe annet?

Jeg tenkte at Olga passet bra til:)

Dessuten har jeg så dårlig fantasi, at det får bare bli slik en stund til.

Skrevet

Jeg tenkte at Olga passet bra til:)

Dessuten har jeg så dårlig fantasi, at det får bare bli slik en stund til.

Hva med det gamle nicket ditt? Det du hadde før det som ble avslørt, mener jeg.

Gjest Olga fra Oslo
Skrevet

Hva med det gamle nicket ditt? Det du hadde før det som ble avslørt, mener jeg.

Joda, men hva er det som er så stygt med Olga da?

Skrevet

Joda, men hva er det som er så stygt med Olga da?

Smak og behag kan ikke forklares eller diskuteres.

Men bare vent, barnebarna våre blir sikkert døpt Olga.

Skrevet

...og blir de ikke det, blir det sikkert Helga, Petra eller Gunda! :-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Enig! :-)

Vi får ta en liten innsats og prøve å finne et nytt og bedre nick til henne.

Noen forslag?

Skrevet

Vi får ta en liten innsats og prøve å finne et nytt og bedre nick til henne.

Noen forslag?

Hva er galt med min mammas navn?

Skrevet

mamma heter det - det er flott på henne :)

Skrevet

Ja, det kan du si. Alle her går ut fra at jeg er kvinne. hihi:)

Når du ler sånn "hihi" - så tror jeg det også. HÆHÆ

Skrevet

...og blir de ikke det, blir det sikkert Helga, Petra eller Gunda! :-)

- eller Gyda. *grøss*

Skrevet

Jeg gir jo ikke bort 400 000. Jeg investerer i vår felles fremtid. Dersom det skulle ta slutt, velger jeg å stole på at jeg tok en riktig beslutning på det tidspunktet beslutingen ble tatt. Jeg kan ikke leve livet mitt som om det skulle ta slutt. Tror kanskje at den tankegangen har ødelagt mangt et forhold. Her er det ikke mitt og ditt, men vårt. Vi har en avtale som sier at vi deler 50/50 ved brudd. Dessuten fortjener denne personen 400 000 kroner og mer enn det.

Sånn har vi det også - heldigvis. Det kan jo plutselig slå ut den andre veien også - at du må "leve" på partneren din en stund.

Skrevet

Jeg kjenner ingen mann som ville brukt uttrykket "hihi".

Men det kan jo hende de finnes...

Ja det var jo en her en stund.

Skrevet

Hva er galt med min mammas navn?

Jeg synes ikke Olga i seg selv er så ille (jeg har forresten en tante som heter det), men det er det "fra Oslo" som får det til å klinge så utrolig peppermøete og rart - for meg, da. Og jeg kan ikke forklare hvorfor.

Skrevet

Jeg synes ikke Olga i seg selv er så ille (jeg har forresten en tante som heter det), men det er det "fra Oslo" som får det til å klinge så utrolig peppermøete og rart - for meg, da. Og jeg kan ikke forklare hvorfor.

Jeg får be henne om å ikke flytte dit da - hehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...