Gå til innhold

En slump med penger. Hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Gjest Heldiggrisen!:) alias nyrike flowy
Skrevet

Sånn har vi det også - heldigvis. Det kan jo plutselig slå ut den andre veien også - at du må "leve" på partneren din en stund.

Ja, og det har jeg faktisk gjort i snart to år nå. Visste at vi hadde samme mening om dette, flisa.

Hilsen

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

8

• Atene

7

• morsan

7

• Sofline

6

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg får be henne om å ikke flytte dit da - hehe

Hehe. Hun kan jo godt få komme og bo her i byen - men ikke kalle seg "Olga fra Oslo" for ofte. :-)

(Så skal jeg heller ikke kalle meg Gyda fra Grorud.)

Gjest Olga fra Oslo
Skrevet

Jeg synes ikke Olga i seg selv er så ille (jeg har forresten en tante som heter det), men det er det "fra Oslo" som får det til å klinge så utrolig peppermøete og rart - for meg, da. Og jeg kan ikke forklare hvorfor.

Hva med Olga fra beste vestkant?

Skrevet

det var vel ikke "fra Oslo" som var "problemet"!;-)

Kanksje du heller skulle kalle deg "Othilie fra Oslo" eller noe slikt? ;-)

Skrevet

- eller Gyda. *grøss*

Jeg kjenner både en Gyda og en Olga i begynnelsen av 20-årene. :-)

Skrevet

[quote name=Heldiggrisen!:) alias nyrike flowy' timestamp='1163000909' post='3379453]

Ja, og det har jeg faktisk gjort i snart to år nå. Visste at vi hadde samme mening om dette, flisa.

Hilsen

Når du har levd på ham i to år stiller situasjonen seg jo litt anderledes... :-)

Skrevet

hvordan klarer du å se at innskriver er en dame?

Nei, det så jeg selvsagt ikke, men det har vel ikke noen større betydning for svaret mitt, heller.

Skrevet

Nei, det så jeg selvsagt ikke, men det har vel ikke noen større betydning for svaret mitt, heller.

Neida - jeg bare lurte på om jeg hadde gått glipp av noe ;D

Skrevet

Neida - jeg bare lurte på om jeg hadde gått glipp av noe ;D

For å være ærlig, så leste jeg gjennom alle innleggene til heldiggrisen før jeg svarte deg...var nemlig ganske så sikker på at det var ei dame :o)

Pytt, pytt.

Gjest Olga fra Oslo
Skrevet

det var vel ikke "fra Oslo" som var "problemet"!;-)

Kanksje du heller skulle kalle deg "Othilie fra Oslo" eller noe slikt? ;-)

Hun prøvde å bortforklare for flisa at det var Olga som var problemet;o)

Ellers var Othelie fint det. Ser du nevner noen andre fine navn over her også:)

Skrevet

Hun prøvde å bortforklare for flisa at det var Olga som var problemet;o)

Ellers var Othelie fint det. Ser du nevner noen andre fine navn over her også:)

He he, ja ser det nå! ;-)

Hva om du retten og sletten kaller deg for Enkefru Engelschøn Gnad? ;-)

Gjest Olga fra Oslo
Skrevet

Guuuud! Hvordan kommer du på det?;o))

Skrevet

Guuuud! Hvordan kommer du på det?;o))

Jeg kan vel ikke akkurat skryte på meg å ha funnet opp den...;-)

Gjest Olga fra Oslo
Skrevet

Jeg kan vel ikke akkurat skryte på meg å ha funnet opp den...;-)

Bra var den ihvertfall;)

Men jeg synes Olga liksom passer bedre til meg. Jeg føler meg vel med det navnet.

Passe sensuelt og fint.

Men nå skal Olga fortsette med å tørke støv og vaske gølv:)

Olga skulle ha seg en blund på øyet etter middagen, men så sov hun så alt for lenge og plutselig var det sene kvelden. Stakkars Olga var sliten etter dagens økter, men nå har hun fått sin skjønnhetssøvn og må gjøre sine husmorplikter:)

Skrevet

Bra var den ihvertfall;)

Men jeg synes Olga liksom passer bedre til meg. Jeg føler meg vel med det navnet.

Passe sensuelt og fint.

Olga skulle ha seg en blund på øyet etter middagen, men så sov hun så alt for lenge og plutselig var det sene kvelden. Stakkars Olga var sliten etter dagens økter, men nå har hun fått sin skjønnhetssøvn og må gjøre sine husmorplikter:)

He he... For ikke å snakke om all den tida du trenger for å gå i kattepusens fotspor her inne! ;-)

Ps: Enkefrua er en av Aukrusts skikkelser *S*

http://www.aukrust.no/KjellAukrust/flaaklypagalleri.html

Skrevet

Ikke le.

Jeg prøvde meg absolutt ikke å bortforklare noe som helst.

Jeg mener at det er "fra Oslo" som skurrer mest for meg. Jeg har jo selv kalt meg Gyda - og det setter jeg litt sånn i samme klasse som Olga.

Lengre nede gir jeg nettopp eksempel på at jeg absolutt ikke hadde klart å hete f.eks. "Gyda fra Grorud".

Skrevet

Ikke le.

Jeg prøvde meg absolutt ikke å bortforklare noe som helst.

Jeg mener at det er "fra Oslo" som skurrer mest for meg. Jeg har jo selv kalt meg Gyda - og det setter jeg litt sånn i samme klasse som Olga.

Lengre nede gir jeg nettopp eksempel på at jeg absolutt ikke hadde klart å hete f.eks. "Gyda fra Grorud".

Jeg vet at du synes Gyda er et skrekkelig navn, og i "gamle dager" syntes jeg det også. Da forbandt jeg det kun med Fru Hårek.

Men jeg synes ikke det er så gy-selig lenger, og jeg synes absolutt ikke det er i samme kategori som Olga!! (Unnskyld flisa! *he he*)

Men uansett hva slags navn man bruker er jeg enig i at det å slenge på en stedstilføyelse kan endre navnets/nickets inntrykk totalt. Det blir litt som Johnny fra Stovner (eller var det Ronny??)

Men for meg er og blir Olga uansett navnet på en skikkelig gammel dame. Et billedsøk på google ga meg en rekke østeuropesike yngre damer, og så denne her, som passer med mitt bilde:

http://www.gramata21.lv/users/krieva_olga/foto.jpg

Skrevet

He he... For ikke å snakke om all den tida du trenger for å gå i kattepusens fotspor her inne! ;-)

Ps: Enkefrua er en av Aukrusts skikkelser *S*

http://www.aukrust.no/KjellAukrust/flaaklypagalleri.html

Hehe. Ja, jeg er jo enig i at Olga er et gammelkjerringnavn (selv om tanta mi så vidt har bikka 60, og er sprek som bare det).

Og det var Johnny fra Stovner, ja.

Ellers var jo "Enkefru Engelschøn Gnad" et fargerikt og fornemt forslag. :-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Bra var den ihvertfall;)

Passe sensuelt og fint.

Var det ikke Olga Marie hun het, hun som sang så falskt i en Solo reklame for noen år siden?

Beklager, men jeg syns ikke Olga er sensuelt. Og den "fra Oslo" gjør det mye verre. Det er også for likt nicket "mor i Oslo".

Skrevet

Da tenker jeg bare "Flettfrid" ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...