Gå til innhold

Lillebror SNUSER

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillebroren min på 17 år snuser, hva kan jeg gjøre for å få han til å slutte?

Skrevet

Finn et eller annet dokumentert bevis på at ingen tenåringsjenter vil kysse snusere.

Det blir antakelig litt vanskelig.

Det kan også være en idé at både du, evt. andre storesøsken og begge foreldrene spiller overbevisende begeistret over at han bruker snus. Da vil han kanskje tro det er noe galt med denne vanen som han ikke har gjennomskuet.

Eller du venter til han blir eldre og selv finner ut av tingene.

Gjest ekkelt!
Skrevet

Du må ikke mase om det!

Ta bilder av han med snusen rennende i munnvikene

Snakk om hvor dumme vennene -dine- ser ut når de snuser, men han må nok finne ut at han vil slutte, på egenhånd...

Skrevet

Snus er godt og ikke så farlig som du tror!

Vel. Det var en av hovedsakene på tv2-nyhetene i dag tidlig at det endelig var dokumentert at snus er svært helseskadelig og avhengighetsskapende...

:-)

Skrevet

Helt ærlig så tror jeg ikke du kan gjøre noe som helst. Dessverre.

Gjest this is a signature
Skrevet

Godt spørsmål..Stebroren min på 18 snuser også..Men det er pent lite jeg kan gjøre egentlig..

Far hans snuser, og storebror hans snuser..Det er nesten "forventa" at han også snuser..Men det er ikke bra.

Skrevet

Åh fy faen! Når skal jeg lære at jeg ikke skal kombinere frokost og dol...? :( *kvalm*

unnskyld...

Skrevet

Det er nok ikke så mye du kan gjøre med det.

Og det er bedre at han snuser enn at han røyker. Hvis han i tillegg bruker posesnus så er det ikke fullt så ille helsemessig heller.

ShitDiddelyDo
Skrevet

For det første vil jeg si at jeg føler med deg. Dette er grusomt.

Du bør ta det opp med venner og familie og møtes til en intervention. Det vil si at dere alle møter den avhengige under ordnede former, helst mens han er helt nykter (hvis han fortsatt har nikotin i kroppen må dere vente til han er ren), og forteller ham hvordan hans avhengighet har påvirket dere.

Det kan f.eks. foregå som følger:

- Bongo (jeg kaller lillebror din for Bongo. Jeg liker det navnet veldig godt): I forrige uke var du så ruset på nikotin at du rørte noe forferdelig under søndagsmiddagen.

Hvis dere alle konfronterer ham med hans avhengighet, hva hans horrible vane gjør med omgivelsene, vil han ganske sikkert se at han er på vei mot avgrunnen, og begynne å gå på møter i regi av Anonyme Snusere.

Lykke til.

Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

Fjern det han snuser på; det være seg vond lukt i huset, eller andre ting han gir seg til å snuse på.

Et eller annet må det jo være som _stinker_!

;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...