Gå til innhold

Intens parfymelukt på kontoret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å bli gal, og ikke minst kvalm og får vondt i hodet...

Årsaken? En mannlig kollega bruker en sterk parfyme som han gjerne "frisker opp" 1-2 ganger i løpet av arbeidsdagen - hver dag! Og vi sitter i kontorlandskap, hvor plassene våre bare er adskilt av halvhøye skillevegger, så det er jo ikke mulig å komme unna lukten, hvis jeg selv skal ha mulighet til å få gjort jobben min.

Har ikke lyst til å være "bitchy" og legge føringer på parfymebruken hans heller, men jeg må kanskje... Hvordan ordlegger jeg meg, for å ikke tråkke han på tærne...?

Skrevet

Du har en sjef? Da ville jeg bedt han gjøre noe. Lapp på oppslagstavle om allergi kanskje? Han (eller du) skriver hvor plagsomt parfyme kan være, og hva det kan føre til. At man heretter bruker nøytrale eller lite lukter på jobb der hvor man jobber flere i samme rom.

Eller?

Skrevet

Er ikke dette bare en unnskyldning for å sitte på DOL?;)

Skrevet

Unnskyldninger til å DOLE finner jeg uansett, trenger ikke finne opp kvalmende parfymestank av den grunn. ;-)

Dessuten er vel heller stanken en unnskyldning for å ta en tur vekk fra lokalet, fx ut for å trekke frisk luft, ikke å bli sittende foran pc-en :-)

Skrevet

Jeg er skikkelig overfølsom for parfyme. Kunne aldri klart å jobbe med folk som bruker det så det merkes en meter unna.

Et av de stedene jeg jobber for, flyttet til åpent kontorlandskap for en tid siden. da var det oppslag om at sterke parfymer og sterke deo'er heretter måtte forbys i arbeidstiden.

Skrevet

Si du er allergisk mot den sterke parfymelukta, og får vondt i halsen.

Skrevet

Unnskyldninger til å DOLE finner jeg uansett, trenger ikke finne opp kvalmende parfymestank av den grunn. ;-)

Dessuten er vel heller stanken en unnskyldning for å ta en tur vekk fra lokalet, fx ut for å trekke frisk luft, ikke å bli sittende foran pc-en :-)

Jada, jeg mente det ikke i den betydning at du fant opp hele greia bare for å ha noe å skrive om her inne. Men du skrev "så det er jo ikke mulig å komme unna lukten, hvis jeg selv skal ha mulighet til å få gjort jobben min", så jeg skulle bare fleipe litt om at nå hadde du en unnskyldning for å surfe på DOL i arbeidstiden, på trass liksom:)

Skrevet

Jeg leste "ingen parfymelukt på kontoret"... :-)

Hadde det enda vært så vel...

Neida, intens tung og søtlig mannsparfyme, skikkelig digg...

Skrevet

Hadde det enda vært så vel...

Neida, intens tung og søtlig mannsparfyme, skikkelig digg...

Du får si du er allergisk. Jeg skjønner problemet...

Skrevet

Du får si du er allergisk. Jeg skjønner problemet...

Joda, jeg kan si at jeg reagerer/er allergisk. Vurderer det, selv om det kanskje virker rart at jeg i såfall ikke har sagt noe før. Har bare stilltiende holdt ut med dette i flere måneder.

Skrevet

Vi hadde det samme problemet her jeg jobber, stadig stank av billig og kvalmende parfyme i alle vinkler og rettninger.

Manageren ble kontaktet og det ble skrevet skriv om moderat parfymebruk pga allergikere;)

Skrevet

Jeg vedder på at han bruker Jean Paul for menn. Den er så intens og søtlig at jeg blir kvalm bare ved å tenke på den.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det er faktisk mange som ikke tåler sterke parfymer/dufter, og det bør alle ta hensyn til når man jobber mange sammen. Gjør ham oppmerksom på dette, og få med i en liten bisetning at du reagerer på sterke lukter. Man trenger jo ikke nødvendigvis være allergiker for å reagere på parfyme, enten det er vanlig bruk eller overdreven bruk.

Skrevet

Joda, jeg kan si at jeg reagerer/er allergisk. Vurderer det, selv om det kanskje virker rart at jeg i såfall ikke har sagt noe før. Har bare stilltiende holdt ut med dette i flere måneder.

Si at han tar på for mye - og det er sikkert fordi han nå er blitt "immun" mot sin egen lukt -det skjer jo det :)

Skrevet

Si at han tar på for mye - og det er sikkert fordi han nå er blitt "immun" mot sin egen lukt -det skjer jo det :)

Joda, men det er sånne ting jeg synes er ubehagelig å si.

*pysete*

Skrevet

Joda, men det er sånne ting jeg synes er ubehagelig å si.

*pysete*

Jeg hadde heller ikek sagt det - men fått en mann til å si det....muligens - hehe

Skrevet

he he... mulig jeg fornærmet min kollega i dag.

Jeg kjente sterk parfymelukt i gangen. Ei stund senere kom en kollega inn på kontoret, og han stinket!

Jeg klarte ikke å holde kjeft, og sa: så det er du som lukter sånn! Det stinker i hele gangen.

Han forsvarte seg med at han pleide å vaske seg før han gikk på jobb.

Ei stund senere spurte jeg om han ble fornærmet, men han avkreftet dette. Så det virker ikke som om han er sur på meg.

Blir spennende å se om han reduserer mengden parfyme etter dette.

Skrevet

he he... mulig jeg fornærmet min kollega i dag.

Jeg kjente sterk parfymelukt i gangen. Ei stund senere kom en kollega inn på kontoret, og han stinket!

Jeg klarte ikke å holde kjeft, og sa: så det er du som lukter sånn! Det stinker i hele gangen.

Han forsvarte seg med at han pleide å vaske seg før han gikk på jobb.

Ei stund senere spurte jeg om han ble fornærmet, men han avkreftet dette. Så det virker ikke som om han er sur på meg.

Blir spennende å se om han reduserer mengden parfyme etter dette.

Kan du ikke lære han det da? Man skal jo bare dusje litt ut i lufta - og så gå gjennom den.....

Gjest Elextra
Skrevet

Kan du ikke lære han det da? Man skal jo bare dusje litt ut i lufta - og så gå gjennom den.....

Det spørs helt på parfymens styrke. Flere av eau de toilettene jeg har vært borti siste året har vært så svake at man må spraye flere ganger rett på halsen/kroppen. Og likevel er duften nesten borte etter kort tid. Lureri!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...