Gå til innhold

Hvordan unngår man at katten går inn hos naboen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den ene katten vår gikk ved flere anledninger inn i huset til en nabo av oss i sommer. (han hadde døren oppe pga. varmen). Nå ble det ikke noen nabokrangel av dette, da naboen vår skysset katten ut igjen selv.

Hva gjør vi for å unnå dette senere? Fotfølger dem, har dem i bånd? Om dette ikke lar seg gjøre, hva gjør vi da, kvitter oss med dem? Finnes det andre løsninger?

Gjest mandolina
Skrevet

Ha bånd på katta, slik det er hunden holdes i bånd.

Nei, da jeg bare tuller.

Problemet er dobbeltsidig, på den ene siden vil vi ikke ha at naboenes katter går inn om sommeren og om vinteren går de samme kattene rundt husveggene og fanger mus.

Om sommeren irriterer vi oss over kattene og om høsten og vinteren er vi glad for at de fanger musene.

PS. Vi bor nesten på landet med dyrket mark som nabo.

Hilsen

punky brewster
Skrevet

Er vel lite dere kan gjøre, det blir vel mer naboens problem:) Han får holde døra igjen

Skrevet

Om naboen misliker kattebesøk må han konsekvent jage katta ut igjen. Det nytter ikke om han av og til klapper, koser og kanskje til og med gir katta mat.

Er katta uønsket hos naboen er det viktig at den ikke forbinder noe positivt med stedet.

En effektiv måte å avskrekke katter på er å ha en spruteflaske med vann parat. Opphold på uønsket sted medfører ekkel vannsprut. Bør selvsagt følges opp med "Kom deg ut" eller liknende med sint stemme. Katta misliker vannspruten, men får ingen traumer av behandligen.

Men altså: man må være konsekvent.

Skrevet

Er vel lite dere kan gjøre, det blir vel mer naboens problem:) Han får holde døra igjen

Den syns jeg var veldig lettvint.

Skrevet

Ta å kjøp sånn kattvekk eller hva det heter til naboen. Da viser du i hvertfall at du er behjelpelig til at han slipper problemet.

Gjest mandolina
Skrevet

Kan da ikke holde dørene igjen om sommeren. Kattene går freidig inn bare døren står åpen mens vi bærer mat ut på terrassen.

Skrevet

Kan da ikke holde dørene igjen om sommeren. Kattene går freidig inn bare døren står åpen mens vi bærer mat ut på terrassen.

Hvis naboen spruter på den med vann/skremmer den hvis den går inn hos naboen så tror jeg neppe det blir noe langvarig problem.

Gjest mandolina
Skrevet

Hvis naboen spruter på den med vann/skremmer den hvis den går inn hos naboen så tror jeg neppe det blir noe langvarig problem.

Kattene har hele vinteren til å glemme, og de glemmer fort.

Og ellers anskaffer naboene nye katter hele tiden.

Kattene kommer rekende langveis fra, minst 10 forskjellige kommer innom her i løpet av uken.

Skrevet

Ta å kjøp sånn kattvekk eller hva det heter til naboen. Da viser du i hvertfall at du er behjelpelig til at han slipper problemet.

Det hjelper ikke på nabokattene her i vært fall. Naboen har sprøyta hos alle som ikke vil ha besøk men kattene hennes spaserer inn likevel.

Skrevet

Det hjelper ikke på nabokattene her i vært fall. Naboen har sprøyta hos alle som ikke vil ha besøk men kattene hennes spaserer inn likevel.

Har fire katter. To av dem går aldri inn til andre, mens de siste to glatt kan finne på det.

Leier ut en hybelleilighet og de har to kattunger. En dag spankulerer min katt inn og spiser på kattematen deres, mens han innimellom freste litt til kattungene får å spise uforstyrret... Makan til frekkhet!

Den andre katta gikk inn, mens eierne var i hagen. De hadde hatt kylling til middag og ikke bært ut søpla... Midt i søppel og kyllingrester satt en skyldbetynget katt ! Dvs skyldbetynget fordi han ble tatt på fersken, men ellers lykkelig og fornøyd over dagens lette fangst...

Heldigvis faller vi ikke ut med hveramdre av den grunn. Den ene kattungen har vært her inne også. Den krøp langs gulvet og mente tydeligvis at dette var et skummelt sted... Moro med dyr!

Skrevet

Har fire katter. To av dem går aldri inn til andre, mens de siste to glatt kan finne på det.

Leier ut en hybelleilighet og de har to kattunger. En dag spankulerer min katt inn og spiser på kattematen deres, mens han innimellom freste litt til kattungene får å spise uforstyrret... Makan til frekkhet!

Den andre katta gikk inn, mens eierne var i hagen. De hadde hatt kylling til middag og ikke bært ut søpla... Midt i søppel og kyllingrester satt en skyldbetynget katt ! Dvs skyldbetynget fordi han ble tatt på fersken, men ellers lykkelig og fornøyd over dagens lette fangst...

Heldigvis faller vi ikke ut med hveramdre av den grunn. Den ene kattungen har vært her inne også. Den krøp langs gulvet og mente tydeligvis at dette var et skummelt sted... Moro med dyr!

Jeg er veldig glad i pusene ved siden av. Den ene tusler inn til meg når døra står oppe uten at vi ser det og så finner jeg den oppi senga mi.

En dag dro naboen og skulle være borte til neste dag og da fant jeg også pusen i senga. Måtte ringe til naboen for jeg har jo ingen kattedo inne hos meg.

Skrevet

Jeg er veldig glad i pusene ved siden av. Den ene tusler inn til meg når døra står oppe uten at vi ser det og så finner jeg den oppi senga mi.

En dag dro naboen og skulle være borte til neste dag og da fant jeg også pusen i senga. Måtte ringe til naboen for jeg har jo ingen kattedo inne hos meg.

Dere deler altså nå en katt! Så koselig. Håper den oppfører seg som en dannet gjest...

Skrevet

Dere deler altså nå en katt! Så koselig. Håper den oppfører seg som en dannet gjest...

Vi deler fire :o) og alle bor inne hos naboen og det er egentlig bra for minstemann har tendensen til å være allergisk for katter.

Skrevet

De kattene må være overeksponert så de reagerer ikke :-)

Skrevet

De kattene må være overeksponert så de reagerer ikke :-)

Det var jo helt nyttesløst for kattene reagerte ikke og de utenlandske familiene var jo drit redd hihi.

De er jo ikke vant til kjæledyr.

Skrevet

Det var jo helt nyttesløst for kattene reagerte ikke og de utenlandske familiene var jo drit redd hihi.

De er jo ikke vant til kjæledyr.

Ihvertfall ikke katter. Skulle ha besøk fra ei fra Kina. Hun sto på andre siden av gata og ringte til meg. Hun turde ikke gå inn i gården for det satt en nydelig, liten katt i porten.

Skrevet

Ihvertfall ikke katter. Skulle ha besøk fra ei fra Kina. Hun sto på andre siden av gata og ringte til meg. Hun turde ikke gå inn i gården for det satt en nydelig, liten katt i porten.

Hihi, her er tre av åtte familier fra Asia og de er hysteriske :o)

Skrevet

Lurer på hva det er med de og katter. Jeg fikk ikke noe svar fra henne som jeg nevnte. Når jeg spurte bare ristet hun på hodet og grøset og holdt hendene foran seg :-)

Egentlig litt komisk i mine øyne, redd for en katt..Ikke for det, vi har vel alle noe vi er redde for som andre ler av.

Skrevet

Er det en grunn til at de er så redde for katter? Høres jo helt merkelig ut...

En stor hund på trappa, ja, men en liten kattepus?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...