Gå til innhold

Hvordan unngår man at katten går inn hos naboen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva det er med de og katter. Jeg fikk ikke noe svar fra henne som jeg nevnte. Når jeg spurte bare ristet hun på hodet og grøset og holdt hendene foran seg :-)

Egentlig litt komisk i mine øyne, redd for en katt..Ikke for det, vi har vel alle noe vi er redde for som andre ler av.

Det verste er at naboene har prøver å like dem og gjør det vel egentlig også, men de er tydelig redde.

Dette her er snakk om fire rasekatter som bortsett fra den ene er ganske skvetne.

Skrevet

Er det en grunn til at de er så redde for katter? Høres jo helt merkelig ut...

En stor hund på trappa, ja, men en liten kattepus?

Jeg liker katter jeg så jeg skjønner det ikke :o)

Skrevet

Det verste er at naboene har prøver å like dem og gjør det vel egentlig også, men de er tydelig redde.

Dette her er snakk om fire rasekatter som bortsett fra den ene er ganske skvetne.

Katter i Asia er helt sikkert farlige med masse sykdommer og dritt, eller..

Nei nå får jeg krype til sengs. god natt til deg og alle andre.

Skrevet

Katter i Asia er helt sikkert farlige med masse sykdommer og dritt, eller..

Nei nå får jeg krype til sengs. god natt til deg og alle andre.

Sov godt du også, jeg ligger i senga med laptopen på fanget og kjenner øynene detter igjen :o)

Skrevet

Jeg syntes det var kjempekoselig da nabokatta kom på besøk ;) Hun er død nå, desverre. Og naboen sa at det var kun meg og avisgutten som fikk kose med henne (utenom de hun bodde hos), for hun var så menneskesky. Jeg savner den katta.. sukk.

Skrevet

Om naboen misliker kattebesøk må han konsekvent jage katta ut igjen. Det nytter ikke om han av og til klapper, koser og kanskje til og med gir katta mat.

Er katta uønsket hos naboen er det viktig at den ikke forbinder noe positivt med stedet.

En effektiv måte å avskrekke katter på er å ha en spruteflaske med vann parat. Opphold på uønsket sted medfører ekkel vannsprut. Bør selvsagt følges opp med "Kom deg ut" eller liknende med sint stemme. Katta misliker vannspruten, men får ingen traumer av behandligen.

Men altså: man må være konsekvent.

Dette er jo den enkleste måten å gjøre det på. Men hvis vi skal tenke på at det er eierens ansvar å passe på at katten ikke går inn til andre, blir det jo litt værre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...