Gå til innhold

Hva skjer med Irak nå? damokratenen plan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de tenkt å trekke ut soldatene? De er ikke fornøyd med bush administrasjonen , men hva har de tenkt å gjøre.

Synes hele irak er deprimerende og at hele ideen om å skape et fritt og demokratisk irak har vist seg å være en illusjon.

amerikafareren
Skrevet

Nei de trekker ikke ut soldatene umiddelbart. Jeg tror hele verden er tjent med resultatet av valget. Det amerikanske folk er sinna på Bush og har sagt ifra. Jeg er storfornøyd.

Skrevet

Nei de trekker ikke ut soldatene umiddelbart. Jeg tror hele verden er tjent med resultatet av valget. Det amerikanske folk er sinna på Bush og har sagt ifra. Jeg er storfornøyd.

jepp.

amerikanerne vil evt trekke seg ut og irak vil bli overlatt til seg selv med sekterisk vold og på randen av borgerkrig. Akkurat som det skjedde med somalia etter Clinton trakk ut de amerikanske soldatene.At det blir godtatt folkemord i rwanda uten at noen griper inn.

Så kan de fortsette å drepe hverandre igjen.

Hvis valgresultatet kun er protest mot bush og mot irak krigen. Vel jeg forstår det. Men er det ikke i alles interesse at det skal gå bra med irak , endring. Virker ikke som demokratene har en alternativ strategi.Bare at de er imot slik det gjøres nå.

Skrevet

min oppfattning fra amerikansk media og enkelte diskusjonsforum er at selv mange av de som er imot krigen i irak.De har den beslutningen fordi de ikke vil at flere unge menn skal komme hjem i kiste.De bryr seg ikke om et stabilisert og fredfullt og demokratisk irak. Det koster penger ,liv går tapt.,Europeisk misnøye. Bare gi opp.

Kvinnebevegelsen her i norge har tidligere sagt at de mener endring og "revolusjon" må komme innenifra i forhold til innvandrerkvinners rettigheter etc. OG at det er derfor de ikke engasjerer seg,

Hele ideen om "nationbuilding" er urealistisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...