Gå til innhold

Mac-hjelp

Anbefalte innlegg

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg har nylig fått meg en MacBook, og har ikke helt blitt kjent med funksjonene enda, da jeg bare har hatt vanlig PC før.

Det som plager meg mest akkurat nå, er at jeg ikke får "høyreklikket". Da tenker jeg spesielt på Word, når den reagerer på et feilstavet ord eller feil grammatikk. Jeg får jo ikke vite hva den mener er feil om jeg ikke høyreklikker!

En annen, mer bagatellmessig ting, er at når jeg bruker Messenger for Mac, og noen bruker en "smiley" som jeg vil ha, så må jeg høyreklikke på den om jeg vil ha den, og det går jo selvsagt heller ikke.

Hvordan løser folk med Mac dette?

Håper noen kan svare meg :)

Skrevet

Høyreklikk på Mac er ctrl-venstreklikk. Eller så kan du plugge inn en vanlig ekstern USB-mus med to (eller flere) knapper.

Lykke til med Macen. Jeg har brukt Mac jevnlig i jobbsammenheng i lang tid, og har like lyst å hive den ut av vinduet hver gang det )%"/ brukergrensesnittet er dustete. Som for eksempel å tvinge meg til å bruke både tastaturet og musen samtidig bare for å få opp en kontekstmeny.

Gjest Calóni
Skrevet

Høyreklikk på Mac er ctrl-venstreklikk. Eller så kan du plugge inn en vanlig ekstern USB-mus med to (eller flere) knapper.

Lykke til med Macen. Jeg har brukt Mac jevnlig i jobbsammenheng i lang tid, og har like lyst å hive den ut av vinduet hver gang det )%"/ brukergrensesnittet er dustete. Som for eksempel å tvinge meg til å bruke både tastaturet og musen samtidig bare for å få opp en kontekstmeny.

Ah...det var ikke verre, nei! Jeg bruker vanlig mus koblet til usb-porten når jeg er hjemme. Det er stort sett bare på skolen jeg bruker touchpaden. Men da fikk jeg iallfall løst -det- problemet :) Jeg kjøpte MacBook fordi det var det beste alternativet jeg kunne finne da jeg måtte ha en laptop til å ta med meg på skolen og andre steder, og jeg trengte en som var liten, lett og med god batterikapasitet. Og akkurat der scorer Mac'en bra :)

Takk for hjelp!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...