Gå til innhold

hun spiser ikke og går ned i vekt

Anbefalte innlegg

Gjest blir så fortvilet

Var på kontroll med 16-"måntringen" her om dagen og hun har gått ned 150 g siden sist vi var på kontroll (13 mnd). Hun har spist dårlig i det siste -får rett og slett ikke i henne mat, selv ikke mat hun vanligvis er veldig glad i. Jeksler er på vei. Kan det være grunnen? Er det vanlig at de kan få en periode hvor de går ned i vekt i denne alderen? Har en håpløs helsesøster som ikke kan svare på noenting, så fikk ikke mye hjelp der i gården.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/253422-hun-spiser-ikke-og-g%C3%A5r-ned-i-vekt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg innrømmer glatt at dette er jeg ingen ekspert på, men dersom dette hadde skjedd med ett av mine barn, tror jeg nok jeg ville ringt til legen og bedt om å få komme. Selv om det sannsynligvis ikke er noe galt, så er det alltid greit å få det sjekka skikkelig.

Når det er sagt: De fleste barn har perioder med dårlig matlyst, og når man får nye tenner, kan dette være vondt, og dermed er det ikke så godt for små munner å få i seg mat.

Min lille som er 15 mnd, har hatt i perioder meget god matlyst, i andre veldig dårlig. Spesiellt da han fikk jekslene.

At et barn så stor som 16 mnd går ned 150 gr. ville jeg ikke ha vært særlig bekymret for så lenge barnet er aktiv, glad og i god form.

Er barnet derimot slapt og i dårlig form og en vekstkurve som bare går nedover over tid, ville jeg kontaktet lege/helsesøster.

Min har helt stagnert på vekt, og ha bare strekt seg i lengden de siste månedene.

Mvh

Min lille som er 15 mnd, har hatt i perioder meget god matlyst, i andre veldig dårlig. Spesiellt da han fikk jekslene.

At et barn så stor som 16 mnd går ned 150 gr. ville jeg ikke ha vært særlig bekymret for så lenge barnet er aktiv, glad og i god form.

Er barnet derimot slapt og i dårlig form og en vekstkurve som bare går nedover over tid, ville jeg kontaktet lege/helsesøster.

Min har helt stagnert på vekt, og ha bare strekt seg i lengden de siste månedene.

Mvh

Mener ikke å ødelegge tråden her, men jeg har ei snuppe som ble 1 år på mandag som omtrent ikke spiser for tiden, og hun har en jeksel som har brutt gjennom og en som er en klump under tannkjøttet.

Hadde ikke tenkt på at jekslene kunne være en årsak, så jeg ville bare takke for tipset ;)

Sånn ellers, til hovedinnlegger, ville jeg ikke bekymret meg for 150 gram ned på et så stort barn. Snuppa mi gikk ned 200 gram på 2 mnd nettopp, men hun rører på seg mer og spiser mindre og ingen leet et øyelokk på det.

Er barnet friskt, aktivt og i nogenlunde godt humør (alle har jo sine dager, hehe), så ville jeg sett det an! Som sagt, snuppa mi spiser så å si ingenting for tiden, men jeg er faktisk ikke bekymret.

Annonse

150 g er ingenting. Selv så små barn har en variasjon på +/- litt på vekta si. Barnet er nå sannsynligvis mye mer aktivt enn før, hun har kanskje begynt å gå nå? Mange opplever at ungens vektøkning stagnerer på denne alderen - man bruker tross alt mye mer kalorier på å gå og løpe omkring enn å krabbe. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...