Gå til innhold

Hørte dere om "barnetilsynet" for 6 barn i Oslo?

Anbefalte innlegg

Hørte på radioen i morges om et helt vilt opplegg for barnepass. Barnehagesjefen i Oslo ble intervjuet og var ganske fortvilet.

Et prvat opplegg for 6 1- og 2-åringer der foreldrene leverer barna på et fortau på et bestemt sted, og der barna blir fraktet bort i minibuss til en oppgitt adresse et annet sted i byen. Bare dette høres veldig rart ut...

Men det er mer: Da en eller annen tilsynsmyndighet skulle sjekke stedet der barna angivelig skulle være - så var det ingen barn der! Og ingen naboer hadde lagt merke til at det skulle være opptil 6 barn i denne leiligheten. Så nå vet ingen (bortsett fra hun som passer dem) hvor barna pleier å være og hvordan de blir passet!!!

Det jeg ikke fatter er at foreldre overlater det kjæreste de har til personer de ikke har sjekket ut og vet hvor barna skal være!!!!

Hvordan er det mulig?

Det var forøvrig naboer ved det stedet barna leveres som hadde meldt i fra om dette.

Fortsetter under...

Kødder du??

*rystet*

ALDRI om jeg hadde levert fra meg min lille på 13 mnd om jeg ikke visste NØYAKTIG hvor, med hvem og hvordan dagene forløp!

Nå ble jeg (igjen) ufattelig glad for barnehageplassen vår, det er heldigvis en flott barnehage!

Jeg hørte det. Herregud! Hun barnepasseren er visst anmeldt eller noe etter at et foretak/barnehage ble stengt tidligere i høst.

Foreldrene må være tomme i toppetasjen!

Ja, det stemmer. De sa noe om at hun hadde vært innblandet i en annen sak. Fikk ikke helt med meg det.

Men at foreldrene ikke sjekker sted og personer bedre!!!!?????!!!!

Kødder du??

*rystet*

ALDRI om jeg hadde levert fra meg min lille på 13 mnd om jeg ikke visste NØYAKTIG hvor, med hvem og hvordan dagene forløp!

Nå ble jeg (igjen) ufattelig glad for barnehageplassen vår, det er heldigvis en flott barnehage!

Samme sier jeg. Alle våre tre har begynt i barnehage da de var 13-17 mnd. Og vi var selvfølgelig på besøk i forkant og snakket med de som skulle har ansvar for våre barn til daglig!!!! Og diskterte oss i mellom om hvilket inntrykk vi fikk av dem, og forhørte oss hos andre som hadde hatt barn der!

Det skulle da bare mangle!

Annonse

Gjest Flystripa

Ja, det stemmer. De sa noe om at hun hadde vært innblandet i en annen sak. Fikk ikke helt med meg det.

Men at foreldrene ikke sjekker sted og personer bedre!!!!?????!!!!

En hvert dust kan få unger *sukk* Det finnes mange dumme foreldre - og mange desperate uten barnehageplass. Men at de ikke sjekker ut bedre, er meg totalt ubegripelig!

Å herregud.

Desperat eller ei, jeg ville ALDRI levert fra meg barnet mitt på slike vilkår.

Da hadde jeg heller sluttet i jobben og blitt dagmamma selv.

Hvordan kan foreldrene få et øyeblikks ro i løpet av dagen? Jeg blir nervevrak bare av tanken.

Vi måtte ha guttungen hos dagmamma de første årene pga manglende bhg-plass, og valgte dagmamma utfra referanser, attester og hjemmebesøk med intervju.

Jeg hørte også dette og skjønte ingenting.

Da hadde jeg heller tatt permisjon fra jobben til jeg fikk skikkelig barnepass.

Herlighet - overlate det mest dyrebare i livet til noe så lemfeldig - kunne ikke ramle meg inn!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...