Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har vært igjennom det med vår 5-åring. Enkelt var det ikke... Nå er 5-åringen vår litt av det engstelige slaget, da.

Helt ærlig kan jeg ikke skjønne hvordan de skal få det til med en 3-åring uten å dope ned barnet.

Hos oss måtte barnet først sitte på stolen mens det ble festet noen og tjue elektroder til hodet hans. Deretter ble han lagt bakover med beskjed om å ligge i ro, med øynene igjen, og ikke prate. Jeg satt ved siden av og leste en bok for han og holdt han i hånden, og snakket til han hver gang han ville røre på seg. Lyset i rommet var av.

En vanskelig undersøkelse...

Vi har vært igjennom det med vår 5-åring. Enkelt var det ikke... Nå er 5-åringen vår litt av det engstelige slaget, da.

Helt ærlig kan jeg ikke skjønne hvordan de skal få det til med en 3-åring uten å dope ned barnet.

Hos oss måtte barnet først sitte på stolen mens det ble festet noen og tjue elektroder til hodet hans. Deretter ble han lagt bakover med beskjed om å ligge i ro, med øynene igjen, og ikke prate. Jeg satt ved siden av og leste en bok for han og holdt han i hånden, og snakket til han hver gang han ville røre på seg. Lyset i rommet var av.

En vanskelig undersøkelse...

Ja, jeg lurer virkelig på hvordan dette skal gå !

Har vært gjennom det med ei på 15år og selv ho synes det var vanskelig å ligge rolig..

Problemet med å "dopa" dem ned er vel at man ikke får riktige registreringer.

Takk for svar !

Ja, jeg lurer virkelig på hvordan dette skal gå !

Har vært gjennom det med ei på 15år og selv ho synes det var vanskelig å ligge rolig..

Problemet med å "dopa" dem ned er vel at man ikke får riktige registreringer.

Takk for svar !

Nei, de kan nok ikke dope dem. Mot slutten av undersøkelsen er det et intenst blinkende lys, og barnet skal vekselvis lukke og åpne øynene. De må jo være våkne - og samarbeidsvillige.

Når eldstejenta var nesten tre år gammel gjennomgikk hun en slik undersøkelse. Det gikk faktisk veldig fint fordi hun var trøtt når de foretok undersøkelsen. Vi forklarte godt hav som skulle skje og at hun måtte prøve å ligge helt rolig. Når hun hadde ligget helt rolig og var ferdig skulle hun få is! Så vidt jeg husker ble undersøkelsen foretatt om natta, etter at hun hadde blitt vekket? Hun lå derfor og døste, så det gikk veldig bra!

Må legge til at hun nok var en moden snart-treåring, så hun skjønte godt hva som skulle skje.

Du får nok gjøre som de andre her, og lokke med en veldig gjev premie dersom hun klarer det.

Og forklare at alle synes det er kjedelig å ligge stille sånn, men at det er kjempeviktig. Og at det ikke er farlig på noen måte, at det ikke kommer til å gjøre vondt (med mindre det innebærer smerte/ubehag, men det tror jeg ikke?). At det bare kan bli kjedelig, fordi man kanskje har lyst til å bevege seg og ikke får lov. Kanskje også skryte av andre vanskelige ting hun har fått til, og fremheve at hun er "stor jente" som kan klare en sånn undersøkelse, at man ikke klarer sånt når man er baby/liten.

Klønete forslag fra

Annonse

Poden tok EEG da han var 5 mndr (da gikk det bra fordi han var stuptrøtt...) og da han var nesten 2 år. Vi var veldig spent på hvordan det ville gå siden han var en veldig aktiv type - "sitte i ro" var ikke akkurat hans stil, kan man si...

Men legen som gjorde undersøkelsen satte på Ole Brumm-film, og poden satt i ro i ca 20 minutter - akkurat lenge nok til at legen var fornøyd :o) Men det var akkurat så det holdt ja!

Så det går an med små barn, men man vet jo aldri hvordan de vil ta det...

Lykke til ihvertfall :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...