Gå til innhold

Hvor ofte....

Anbefalte innlegg

Gjest Fredrikke79
Skrevet

Hei!

Til dere her inne som bruker p-piller fast - hvor ofte må dere møte opp personlig hos legen når dere skal fornye resepten (og ikke bare få den tilsendt i posten!).

Min resept har nå gått ut - og jeg ringte til legesenteret tidligere i dag for å spørre om å få en fornyet resept tilsendt i posten. Jeg fikk da beskjed om at det var ett år siden sist jeg var hos legen - og at de ikke kunne fornye resepten uten at jeg bestilte legetime først. Ettersom jeg ikke feiler noen verdens ting (og i tillegg har fryktelig dårlig råd for tiden!) er det ganske kjipt å være nødt til å bestille legetime for å få resepten (som jeg er helt avhengig av da jeg har menoragi - og blør gjennom alt som er ellers!).

Så da må jeg ta meg fri fra jobben, møte opp til legetimen, få bekreftet at blodtrykket er like fint som alltid - og deretter betale 190 kroner. Det føles en smule bortkastet...

Skrevet

Det har jeg faktisk ikke tenkt på. Tror jeg har fått ny resept i forbindelse med legebesøk for andre ting. Nå sist var jeg til gynekolog for å sjekke en cyste på eggstokken - og da ba jeg om ny respt på p-pillene også. Husker ikke sist jeg fikk det... Jo, jeg bestilte time hos fastlegen i fjor i august for å snakke om ulike typer prevensjon, og da fikk jeg resept...

Skjønner du synes det er kjedelig og unødvendig!

Skrevet

For de fleste legemidler har legen bare lov å skrive ut for ett år av gangen uten ny undersøkelse. Men for p-piller er grensen tre år.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg får resept for 2 år av gangen,og når jeg trenger ny ringer jeg bare legesekretæren så skriver hun ut en ny til meg som jeg bare henter hos henne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...