Gjest Fredrikke79 Skrevet 9. november 2006 Skrevet 9. november 2006 Hei! Til dere her inne som bruker p-piller fast - hvor ofte må dere møte opp personlig hos legen når dere skal fornye resepten (og ikke bare få den tilsendt i posten!). Min resept har nå gått ut - og jeg ringte til legesenteret tidligere i dag for å spørre om å få en fornyet resept tilsendt i posten. Jeg fikk da beskjed om at det var ett år siden sist jeg var hos legen - og at de ikke kunne fornye resepten uten at jeg bestilte legetime først. Ettersom jeg ikke feiler noen verdens ting (og i tillegg har fryktelig dårlig råd for tiden!) er det ganske kjipt å være nødt til å bestille legetime for å få resepten (som jeg er helt avhengig av da jeg har menoragi - og blør gjennom alt som er ellers!). Så da må jeg ta meg fri fra jobben, møte opp til legetimen, få bekreftet at blodtrykket er like fint som alltid - og deretter betale 190 kroner. Det føles en smule bortkastet... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 9. november 2006 Skrevet 9. november 2006 Det har jeg faktisk ikke tenkt på. Tror jeg har fått ny resept i forbindelse med legebesøk for andre ting. Nå sist var jeg til gynekolog for å sjekke en cyste på eggstokken - og da ba jeg om ny respt på p-pillene også. Husker ikke sist jeg fikk det... Jo, jeg bestilte time hos fastlegen i fjor i august for å snakke om ulike typer prevensjon, og da fikk jeg resept... Skjønner du synes det er kjedelig og unødvendig! 0 Siter
Glimtipper Skrevet 9. november 2006 Skrevet 9. november 2006 Jeg får resept for tre år av gangen. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 9. november 2006 Skrevet 9. november 2006 For de fleste legemidler har legen bare lov å skrive ut for ett år av gangen uten ny undersøkelse. Men for p-piller er grensen tre år. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 9. november 2006 Skrevet 9. november 2006 Jeg får resept for 2 år av gangen,og når jeg trenger ny ringer jeg bare legesekretæren så skriver hun ut en ny til meg som jeg bare henter hos henne. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.