Gå til innhold

Jeg som trodde jeg dreit meg ut

Anbefalte innlegg

Gjest JobbsøkerDOLer
Skrevet

...men nå fikk jeg altså telefonen om andregangs-intervju!

Valgte å være meg selv, helt og holdent. Å trekke fram mine negative sider som de er (uten å "forstille" dem som positive egenskaper forkledt som negative).

Jeg var veldig nervøs, for jeg har SÅ lyst på denne jobben....

MEN: Nå skal jeg - for første gang i mitt liv - svare på en personlighetstest. Synes det er litt skummelt, jeg. Noen som vet noe om slike personlighetstester, og kan gi meg noen tips?

Skrevet

Tja, har du ikke tatt slike tester før så svar det som du mener er riktig. Spørsmålene henger sammen og gir et bilde av deg som person. Er du godt trent i dette kan du se et mønster og du kan ane hva du bør svare og hvilke egenskaper du vil få, men da skal du være trent.

Dette er det bare å hoppe i og svare det du føler er riktig der og da. Du får ofte kort tid så ikke dvel for mye ved hvert svar. Det har du ikke tid til og det er lagt opp til at du ikke skal tenke alt for mye når du svarer.

Gjest arbeidsøkerDOLer
Skrevet

Tja, har du ikke tatt slike tester før så svar det som du mener er riktig. Spørsmålene henger sammen og gir et bilde av deg som person. Er du godt trent i dette kan du se et mønster og du kan ane hva du bør svare og hvilke egenskaper du vil få, men da skal du være trent.

Dette er det bare å hoppe i og svare det du føler er riktig der og da. Du får ofte kort tid så ikke dvel for mye ved hvert svar. Det har du ikke tid til og det er lagt opp til at du ikke skal tenke alt for mye når du svarer.

Takk!

Regner med at jeg bare må hoppe i det, ja.

Skrevet

Huff ja...

Har nettop vært gjennom personlighetstester..

Der er det bare viktig å være ærlig.. for ellers viser det seg avvik, og jeg tror /innbiller meg at vi raskt blir avslørt dersom vi lyver.. Det er så mange kryss-spørsmål - at ærlighet varer lengst :)

Gjest JobbsøkerDOLer
Skrevet

Huff ja...

Har nettop vært gjennom personlighetstester..

Der er det bare viktig å være ærlig.. for ellers viser det seg avvik, og jeg tror /innbiller meg at vi raskt blir avslørt dersom vi lyver.. Det er så mange kryss-spørsmål - at ærlighet varer lengst :)

Tusen takk for tilbakemelding. Jeg har stor tro på at ærlighet varer lengst, så jeg skal være så ærlig jeg kan.

Men når det er sagt: Jeg tror ikke på slike tester, jeg, og er redd for at det vil "vises" på en eller annen måte i testen.

http://www.studenttorget.no/index.php?back=2&artikkelid=2278

Skrevet

Tusen takk for tilbakemelding. Jeg har stor tro på at ærlighet varer lengst, så jeg skal være så ærlig jeg kan.

Men når det er sagt: Jeg tror ikke på slike tester, jeg, og er redd for at det vil "vises" på en eller annen måte i testen.

http://www.studenttorget.no/index.php?back=2&artikkelid=2278

Det er ikke sikkert at de betrakter testresultatene som noen absolutt fasit.

Det kan hende de ønsker å la alle kandidatene svare på de samme spørsmålene, for å kunne sammenlikne dem på en litt annen måte enn ved muntlige intervjuer.

Hvis de spør deg direkte, gjør det ingenting om du sier at du er litt skeptisk, men er så motivert for denne jobben at du tar testen med åpent sinn allikevel, eller noe sånt.

Skrevet

Takk!

Regner med at jeg bare må hoppe i det, ja.

Hos oss har de tatt testen slik at man skal passe sin profil med jobbprofilen, ikke nødvendigvis for å se hva slags person du er men om du passer jobben.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...