Gå til innhold

Oppdatering ulovlig bhg. saken

Anbefalte innlegg

Gjest Persille

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1526651.ece

Det var som jeg trodde - vi vet ikke alt i denne saken...

Men jeg stusser fortsatt over at foreldre synes det er greit å levere fra seg barna på forauet og la dem bli fraktet til et sted de ikke har sett...

MÅ de hente og levere til samme tidspunkt _hver_ dag da? Ellers blir ungene stående på fortauet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/253447-oppdatering-ulovlig-bhg-saken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok... eller, kanskje heller "ok"... at foreldra ikkje *visste* at det var ulovleg, men er det ingen som har syntes det var ein merkeleg måte å gjere dette på? Levere på gata, utan å sjå korleis dei hadde det inne i "barnehagen"? Det kunne da aldri ramla meg inn å ha barn i ei ordning eg ikkje visste nokon verdens ting om!

Berre slik ein ting som å ha tilvenningsdagar - det har vi vel vore med på alle saman. Da er vi jo med, og blir kjend med barnepark/barnehage/dagmamma saman med borna. Eller om barnet skal til helsestasjonen midt på dagen ein dag og må hentast tidlegare eller leverast seinare, det kan vel ikkje gå an under slike forhold - ville ikkje dét slå mor/far som litt underleg?

Eg får ingenting til å henge saman her. Gjer desperasjonen folk så blinde?

Ok... eller, kanskje heller "ok"... at foreldra ikkje *visste* at det var ulovleg, men er det ingen som har syntes det var ein merkeleg måte å gjere dette på? Levere på gata, utan å sjå korleis dei hadde det inne i "barnehagen"? Det kunne da aldri ramla meg inn å ha barn i ei ordning eg ikkje visste nokon verdens ting om!

Berre slik ein ting som å ha tilvenningsdagar - det har vi vel vore med på alle saman. Da er vi jo med, og blir kjend med barnepark/barnehage/dagmamma saman med borna. Eller om barnet skal til helsestasjonen midt på dagen ein dag og må hentast tidlegare eller leverast seinare, det kan vel ikkje gå an under slike forhold - ville ikkje dét slå mor/far som litt underleg?

Tenker det samme som deg, Zarine!

Tenker akkurat det samme som deg...

Jeg hadde bodd i en 1-roms og vært hjemmeværende jeg altså, om det der var eneste alternativ, uten tvil...

Annonse

Spiller ingen rolle om foreldrene visste at den var lovlig eller ikke - en barnehage der du må levere ungen din på fortauet for at de ansatte skal bringe den til barnehagen burde definitivt fått ikke bare en varselklokke til å ringe til man blir døv!

Disse foreldrene kan umulig være særlig oppegående.

Foreldre som bare setter av barna på fortauet og aldri ser barnehagen må være rimelig desperate. Jeg tror heller jeg ville gått fra hus og hjem og vært hjemmeværende enn å ha ungene i en slik barnehage.

Helt enig!! Fatter ikke at det går an å levere fra seg barnet sitt på dne måten der!

Jeg kjenner ei som har barn der, og jeg er veldig glad for at media ikke har den fjerneste anelse om hvordan det egentlig er. Dette er jo bare tåpelig å lese.

Men jeg gidder vel ikke akkurat å utlevere hennes barnehagehverdag her, men det er absolutt ikke så ille som det ser ut. Heldigvis! Ble helt svett da jeg skjønte at hun hadde barnet sitt der.

Gjest Persille

Jeg kjenner ei som har barn der, og jeg er veldig glad for at media ikke har den fjerneste anelse om hvordan det egentlig er. Dette er jo bare tåpelig å lese.

Men jeg gidder vel ikke akkurat å utlevere hennes barnehagehverdag her, men det er absolutt ikke så ille som det ser ut. Heldigvis! Ble helt svett da jeg skjønte at hun hadde barnet sitt der.

Hvorfor er du glad for at media ikke vet hvordan det egentlig er?

Om de tar feil og det er bedre enn dette burde de jo irettesettes?

Er det bedre eller dårligere enn det vi leser? Og for oss som ikke forstår det - hvorfor leverer venninden din barnet sitt til noen som tar det med til et sted hun ikke vet hvor er?

Annonse

Kan du ikke fortelle litt om hvordan den barnehagen fungerer da? Du trenger jo ikke si navn eller sted?

Ut fra det jeg leste og hørte i media, så er det for meg helt ubegripelig hvordan foreldre kan levere barna sine til et sånt opplegg!

Hvis det ikke er så ille som det høres ut som, så er jo det selvfølgelig bra for barna, men hvorfor har media skrevet så negativt da, hvis det ikke har rot i virkeligheten?

Er det bedre eller dårligere enn det vi leser? Og for oss som ikke forstår det - hvorfor leverer venninden din barnet sitt til noen som tar det med til et sted hun ikke vet hvor er?

Det står ikke noe sted (det jeg kan se) at ikke foreldrene vet hvor barna er. Kommunen vet ikke hvor barna er.

Det kan jo f.eks. hende at foreldrene henter barna sine hos barnepasser hver dag, og at de sånn sett har like god oversikt som de fleste andre har.

Men barnepassdriften er tydeligvis ikke godkjent, og det er jo ikke bra. Det gjelder jo alle svarte dagammmaer også.

Hvordan vet du at foreldrene ikke har sett hvor barna er og ikke vet noe om tilbudet.

Det er kommunen som ikke har kontroll over disse barna, ikke foreldrene.

mvh

"Hvorfor er du glad for at media ikke vet hvordan det egentlig er?"

Fordi det høres helt GRUSOMT ut, og det høres helt ubegripelig ut at noen kan ha en sånn hverdag med barna sine...

"Om de tar feil og det er bedre enn dette burde de jo irettesettes?"

Media skriver vel det de vil? Hun jeg kjenner har blitt intervjuet men jeg kan ikke finne artikkelen, om den i det hele tatt har blitt publisert.

"Er det bedre eller dårligere enn det vi leser?"

Bedre selvsagt.

" Og for oss som ikke forstår det - hvorfor leverer venninden din barnet sitt til noen som tar det med til et sted hun ikke vet hvor er?"

Hun leverer hjemme hos dagmammaen, og henter hos dagmammaen. Hadde hun bodd på andre siden av byen hadde dagmammaen tilbudt henne å hente barnet, så hun slapp kjøretid. :)

Gjest der var den

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1527987.ece

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...