Gå til innhold

Er dette ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hittil brukt nytt nick i hver tråd, vil være anonym.

Jeg har aldri slengt dritt,aldri spammet og masseprodusert innlegg.

Er dette ok, eller burde jeg bruke bare et nick her på åpent forum.

Hvorfor/hvorfor ikke?

Hva synes dere?

Skrevet

Det velger du selv, det er ingenting galt i å bruke anonymt nick i seg selv.

Men det er jo litt koseligere når man vet litt hvem man snakker med :) Du kan jo eventuelt bruke anonymt de gangene det blir for sensitivt?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg tror svært mange av dere med ukjente nick er troll, og svarer dere derfor ofte ikke. Spesielt ikke hvis problemstillingen er småsær.

Men du må naturligvis gjøre som du vil.

Skrevet

Jeg tror svært mange av dere med ukjente nick er troll, og svarer dere derfor ofte ikke. Spesielt ikke hvis problemstillingen er småsær.

Men du må naturligvis gjøre som du vil.

Jeg er bare redd for at noen skal samle info om meg, og det er den eneste grunnen til at jeg ikke bruker fast nick.

Jeg vet det er litt paranoid :/

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg er bare redd for at noen skal samle info om meg, og det er den eneste grunnen til at jeg ikke bruker fast nick.

Jeg vet det er litt paranoid :/

Det er ikke nødvendigvis paranoid.

Men det er fryktelig narsisistisk.

Hvorfor i himmelens navn skulle noen samle informasjon om deg?

Skrevet

Jeg er både enig og uenig med alle som uttaler seg om dette. Det er artig å føle at man blir litt kjent med folk, men:

Det hender jeg irriterer meg litt når folk så åpenbart er påvirket av hvem de snakker til når noen de "kjenner" har lagt inn et problem, en bekjennelse eller hva om helst.

Da er det klemmeutdeling til den store gullmedalje om de så har plaffet ned gubben, har jeg inntrykk av.

Skrevet

Selvnytende og selvopptatt er jeg ikke, men en liten redd pingle bare! ;)

Du har sikkert rett i det at jeg bare overdriver.

Skrevet

Selvnytende og selvopptatt er jeg ikke, men en liten redd pingle bare! ;)

Du har sikkert rett i det at jeg bare overdriver.

Selvfølgelig har han rett.

Sjansene for at noen gidder å samle informasjon er så mikroskopiske at det ikke er verdt å regne med en gang.

Og selv om de samler informasjon, du legger vel ikke ut telefonnummer, adresse eller fullt navn?

Skrevet

Det velger du selv, det er ingenting galt i å bruke anonymt nick i seg selv.

Men det er jo litt koseligere når man vet litt hvem man snakker med :) Du kan jo eventuelt bruke anonymt de gangene det blir for sensitivt?

Det har du vel helt rett i, takk for svar. Får se om jeg tør da. :)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg er både enig og uenig med alle som uttaler seg om dette. Det er artig å føle at man blir litt kjent med folk, men:

Det hender jeg irriterer meg litt når folk så åpenbart er påvirket av hvem de snakker til når noen de "kjenner" har lagt inn et problem, en bekjennelse eller hva om helst.

Da er det klemmeutdeling til den store gullmedalje om de så har plaffet ned gubben, har jeg inntrykk av.

Det er ikke bare å klemme på noen som er hyggelig, litt skikkelig tispe/ulvinne-fight er heller ikke å forakte.

I det siste har vi vært alt for enige. På tide med en kamp igjen snart.

Skrevet

Fast nick synes jeg.

Men jeg bruker også et annet nick i enkelte sammenheng (når det er naturlig) og er helt anonym noen ganger når det føles riktig.

Skrevet

Men det er absolutt ikke nødvendig å samle informasjon.

Den jobben har noen allerede gjort for deg - alle innlegg ligger her, søkbare, i årevis.

Så det eneste jeg trenger er å kunne koble person til nick, og vips, så vet jeg ganske så mye. (Forutsatt at man har utlevert en del info om seg selv. Og det er det mange som gjør.)

Skrevet

Selvfølgelig har han rett.

Sjansene for at noen gidder å samle informasjon er så mikroskopiske at det ikke er verdt å regne med en gang.

Og selv om de samler informasjon, du legger vel ikke ut telefonnummer, adresse eller fullt navn?

Men det er jo det som er det skumle, at noen skal klare å koble person til nick.

Det kan skje gjennom info du legger ut her, det kan skje at noen står og titter deg over skulderen når du skriver innlegg, eller det kan skje gjennom andre tilfeldigheter.

Og plutselig så vet man alt om deg, alt fra dildobruk til svigermorproblemer.

Skrevet

Det er greit å vite hvem man snakker med så jeg liker fast nick. Liten vits å krangle med noen om barneoppdragelse som ikke har barn f.eks,

Jeg mener ikke det at de uten barn ikke har gode råd å komme med altså for det har de faktisk :o)

Skrevet

Men det er jo det som er det skumle, at noen skal klare å koble person til nick.

Det kan skje gjennom info du legger ut her, det kan skje at noen står og titter deg over skulderen når du skriver innlegg, eller det kan skje gjennom andre tilfeldigheter.

Og plutselig så vet man alt om deg, alt fra dildobruk til svigermorproblemer.

Det er jo bare å bruke anonymt nick i tråder om dildoer og andre ting men ikke vil at noen skal samle opp, men jeg skjønner ærlig talt ikke at det er viktig å være anonym når man skriver om middagstips og slike ting.

Skrevet

Det er jo bare å bruke anonymt nick i tråder om dildoer og andre ting men ikke vil at noen skal samle opp, men jeg skjønner ærlig talt ikke at det er viktig å være anonym når man skriver om middagstips og slike ting.

Hvor går grensen da? Hva er ok og hva er ikke?

Jeg er ganske sikker på at det er like mange meninger om det som det er personer på DOL. For noen er det guffent at kollegaen vet at du spiser grandiosa 5 dager i uken, mens andre gladelig viser fram sin gummierte Ken extra large.

Det som er skummelt med DOL er blandingen av koseklubb og medisinsk fora - det er ikke like lett å vite hvilken setting man befinner seg i.

Skrevet

Det er ikke bare å klemme på noen som er hyggelig, litt skikkelig tispe/ulvinne-fight er heller ikke å forakte.

I det siste har vi vært alt for enige. På tide med en kamp igjen snart.

Ja, heller kamp enn klemming. Jeg liker verken verbal eller fysisk klemming. I dag har klemming nesten overtatt for håndhilsing, og det synes jeg er en uting.

Ikke at jeg er så glad i håndhilsing heller, men jeg er svak for et fast og tørt håndtrykk fra en kjekk mann.

Til vanlig vil jeg helst bare si hei eller god dag, uten fysisk kontakt.

Skrevet

Ja, heller kamp enn klemming. Jeg liker verken verbal eller fysisk klemming. I dag har klemming nesten overtatt for håndhilsing, og det synes jeg er en uting.

Ikke at jeg er så glad i håndhilsing heller, men jeg er svak for et fast og tørt håndtrykk fra en kjekk mann.

Til vanlig vil jeg helst bare si hei eller god dag, uten fysisk kontakt.

Ja, det der er en uting. Det har blitt slitsomt å skulle hilse på folk. Hva forventer de liksom?

"Hei", håndhilsing, knytt-neve mot knyttneve, klem, klem på begge kinn, kyss på ett kinn, kyss på to kinn, kyss fram og tilbake, råklining?

Er det rart folk foretrekker chatting?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Men det er absolutt ikke nødvendig å samle informasjon.

Den jobben har noen allerede gjort for deg - alle innlegg ligger her, søkbare, i årevis.

Så det eneste jeg trenger er å kunne koble person til nick, og vips, så vet jeg ganske så mye. (Forutsatt at man har utlevert en del info om seg selv. Og det er det mange som gjør.)

Joa, hvis man innrømmer å være den ansvarlige for den årlige gjeddefestivitasen i Odalen, legger man ut i overkant mye informasjon om seg selv, men de færreste er på det nivået.

Det er mulig det er litt verre inne på foreldreforumet. De fleste kvinnene der inne har jo unger som heter Surk og Ask og Eik og Furu, og dermed blir de lett identifiserbare når de legger ut ungenes navn.

Skrevet

Ja, det der er en uting. Det har blitt slitsomt å skulle hilse på folk. Hva forventer de liksom?

"Hei", håndhilsing, knytt-neve mot knyttneve, klem, klem på begge kinn, kyss på ett kinn, kyss på to kinn, kyss fram og tilbake, råklining?

Er det rart folk foretrekker chatting?

Nei, det kan du si. Har folk begynt å kysse når de hilser også? Sånn de gjør i Frankrike? Æsj. Får håpe det bare er luftkyss.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...