Gå til innhold

Litt sliten av "skjult" kritikk fra søsteren min...

Anbefalte innlegg

Gjest litt lei meg i dag...

Min "lillesøster" og mannen hennes har bodd hjemme hos oss i ca 6 måneder nå på grunn av husbygging. Hun har vært gravid og fikk barnet sitt for noen uker siden.. Så langt, alt vel... Men hun er så dyktig på å gi meg dårlig samvittighet for å ikke stille opp med husbygging. Det nevnes i hytt og gevær om svoger og svigerinne som bare er SÅ fantastiske... Hadde ikke vært for DEM, ja da hadde det ikke gått... Skal nevnes at svigerinnen går hjemme hver dag...

Sitter her og føler meg en smule brukt... Vi har huset dem gratis i ca 6 måneder, de har riktig nok kjøpt brød og melk og litt vaskepulver, men det er det... Mannen min er i full jobb og vel så det, jeg har studier å ivareta i tillegg til jobb, hus og barn, og eksamen like rundt hjørnet... Men allikevel, ikke ord om at de glade for at vi har hjulpet med at de kan bo her gratis i over 6 måneder, ikke ord om at det er fint vi tar i mot dem og bikkja som ingen vil ha.. (de nevnte det et par ganger i begynnelsen, etter at de hadde flyttet fra et sted der de ikke godtok at bikkja ødela huset.... )

Ikke ord om at vi må skifte gulv etter at bikkja har skrapt opp hele gulvet... Bare godord om svigerfamilien og hvor fantastiske de har vært...

Hadde ikke ventet å få noe igjen for at de bor her, men trenger hun virkelig å gni inn at "uten dem hadde det ALDRI gått, og de er SÅ glade for hjelpen de får av dem?"...

Tok det opp med henne i dag, at jeg synes det kan stikke litt når hun sier sånn, men hun bedyrer at det slett ikke er meningen å stikke, slik jeg oppfatter det... Men jeg kjenner jo igjen tonefall, og måten det blir sagt på.... Det ER for å stikke!!!

Mulig jeg er hårsår, men det skuffer og stikker litt allikevel...

Takk for at dere gadd å lese så langt... Godt å får det ut bare...

Fortsetter under...

Søsteren din virker utrolig utakknemlig! At dere skal huse henne, mann og hund, og tilog med en baby i et halvt år er svært generøst av dere. Det er de som skulle hjulpet til - dere gjør da deres, og mere til.

Vi har selv bodd hos svigers i 10 uker pga husutvidelse, og har endelig flyttet hjem igjen nå. Vi vet ærlig talt ikek hvordan vi skal få takket dem for hjelpen. Hadde det ikke vært for dem måtte vi ha bodd på hotel!. Det hadde blitt dyrt det! Vi har i tillegg kommet hjem til ferdig middag, oppredde senger og nyvaskede klær - noe som er alt for mye av et gode. Jeg har sagt vi kan fikse dette selv, men svigermor insisterer siden hun likevel er pensjonist.

Vi sliter med å finne en god måte å takke dem for hjelpen på, eller noe vi kan kjøpe til dem. Kanskje du har noe godt råd, siden du sitter på "andre siden" av bordet...?

Da hadde i hvertfall jeg blitt provosert. DE bygger hus og kritiserer at DERE ikke hjelper med selve bygginen. Tror jeg hadde blitt irritert selv om de ikke bodde hos meg jeg.

Å la noen bo hos dere i så lang tid er jammen en kjempestor ting. Tenk om de skulle leid et annet sted denne tiden. DET hadde kostet mye det.

Det er også hårreisende at de ikke kjøper inn det de forbruker av mat og div.

Søsteren din virker utrolig utakknemlig! At dere skal huse henne, mann og hund, og tilog med en baby i et halvt år er svært generøst av dere. Det er de som skulle hjulpet til - dere gjør da deres, og mere til.

Vi har selv bodd hos svigers i 10 uker pga husutvidelse, og har endelig flyttet hjem igjen nå. Vi vet ærlig talt ikek hvordan vi skal få takket dem for hjelpen. Hadde det ikke vært for dem måtte vi ha bodd på hotel!. Det hadde blitt dyrt det! Vi har i tillegg kommet hjem til ferdig middag, oppredde senger og nyvaskede klær - noe som er alt for mye av et gode. Jeg har sagt vi kan fikse dette selv, men svigermor insisterer siden hun likevel er pensjonist.

Vi sliter med å finne en god måte å takke dem for hjelpen på, eller noe vi kan kjøpe til dem. Kanskje du har noe godt råd, siden du sitter på "andre siden" av bordet...?

Ja, dere fikk også god hjelp. Godt med så god familie.

Kanskje dere kunne gi dem en weekend-tur ett eller annet sted. Eller tur + teater?

Gjest litt lei meg i dag...

Hadde blitt glad for en blomsterbukett jeg, og noen velvalgte ord ;-)... Tror ikke det er så mye som skal til..

Kanskje hun er typen som må ha det inn med te-skje.

Hvis det kommer mer "gørr" fra den kanten, så kan du jo spørre om hun virkelig synes at gratis kost og losji virkelig er så lite verdt i hennes øyne. Og kanskje minne henne på hvor mye det faktisk koster i kroner og øre, i tillegg til den belastningen det faktisk er å huse folk i så lang tid.

Vi hadde en periode en slektning boende hos oss. Han måtte fortelles/oppfordres til å hjelpe til med fx matlaging eller andre ting, løftet aldri en finger uten å ha blitt spurt. Ikke hadde vi mye privatliv, for han satt jo gjerne sammen med oss hele kvelden, uten initiativ til å finne på noe, til tross for muigheter. Kjøpte ikke mat, og det falt ham ikke inn å betale litt for seg. Alternativet hadde vært å bo på hybel, som var for dyrt for ham. Til slutt tok jeg det opp med ham, og han begynte å betale for seg.

Som sagt, noen må bare ha det inn med te-skje...

Annonse

Da hadde i hvertfall jeg blitt provosert. DE bygger hus og kritiserer at DERE ikke hjelper med selve bygginen. Tror jeg hadde blitt irritert selv om de ikke bodde hos meg jeg.

Å la noen bo hos dere i så lang tid er jammen en kjempestor ting. Tenk om de skulle leid et annet sted denne tiden. DET hadde kostet mye det.

Det er også hårreisende at de ikke kjøper inn det de forbruker av mat og div.

Helt enig.

Kunne forøvrig ikke falle meg inn i tussmørke å bo hos søsken i 6 måneder på den måten der.

Helt enig.

Kunne forøvrig ikke falle meg inn i tussmørke å bo hos søsken i 6 måneder på den måten der.

Nei, det virker veldig merkelig.

Da måtte i hvertfall denne søsteren hatt et digert hus med god plass. Men 6 mnd. er lang tid.

Synes ikke du bare skal si det forsiktig til søstra di, men slå i bordet og fortelle henne hvor skapet skal stå! Hun er muligens familiens yngste og vant til at alle står på pinne for henne alltid? Noe bortskjemt kanskje?

Kanskje hun bare ER sånn. Hun sier jo hun ikke mener noe vondt med det.

For alt du vet kan hun være likedan mot svoger og svigerinne og si ting som "hvis ikke det hadde vært for søstra mi, jeg vet ikke hva vi skulle gjort uten...., de har bare vært så snille", osv.

Hvis det ikke er tilfelle og hun virkelig er bitter for at dere ikke har hjulpet til med husbygging, så må du bare la være med å bry deg om det. Dere har hjulpet til mer enn nok. Personlig ville jeg aldri tatt husly hos noen i et halvt år uten å betalt husleie.

Jeg tror nok jeg hadde eksplodert lenge før det var gått 6 mnd. Er ikke det å huse hele familien i et halvt år god nok "hjelp" til husbygging?

Ærlig talt, de sparer vanvittig med penger på å bo gratis hos dere, at det går an å være så utakknemlig! Så som sagt - jeg hadde eksplodert. Søsteren din fortjener faktisk å få fortalt hvor dårlig hun oppfører seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...