Gå til innhold

Telefonen er død - framleis !! :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er ergerleg.

Veit ikkje NÅR linja kollapsa, men eg fikk i alle fall vite per mail for eit par kveldar sidan at det ikkje hadde gått an å kome gjennom på telefonen tidlegare på dagen pga feil. Da den var like død i går, sjekka eg linja på Feilmeldingen online (Telenor), og ganske visst, det var ein feil som skulle vere retta i går ettermiddag.

I dag tidleg var linja framleis død, og da var det estimert retta i går kveld kl ti. No i ettermiddag står det at det HAR vore feil, og den VAR retta i dag kl 9 - men summetonen er dog kun eit hyggeleg minne frå fortida :-(

Problemet no er jo at det ikkje går an å melde noko feil, for da får eg berre status om at det har VORE feil. Kva skal eg gjere med det? Det *er* ikkje summetone. Og vi har kobla til og fra den elendige ISDN-boksen ein million gongar.

Må eg berre site her og vente på inngripen frå oven, eller kva kan eg gjere?

Skrevet

Synes inngripen fra oven var glimrende å vente på...

Gjelder det Telenor, så er det fra oven du først får hjelp!

*lol*

Gjest klagefanten
Skrevet

Klag! Ring 05000, sørg for å bli satt over til en kundebehandler (tast for "nytt abonnement" eller sånt, da får du snakke med en person), og så ber du vedkommende sette deg over til feilmeldingen. Det går nemlig an å komme seg forbi den forbaskede talelabyrinten. En annen metode er å bli sinna, skrik FAEN! eller andre stygge ord så kraftig du kan, da skal du også bli satt over til et menneske.

De har ikke rettet feilen, så det er bare å klage.

Du kan også true med at du vil trekke dagbøter fra neste regning, feks. kr. 300,- for hver dag som går og ingenting skjer. Telenor har så langt jeg vet 3 dager på seg til å finne feil og rette den etter en feilmelding.

Jeg vant nylig frem med en slik klage, her var nemlig linjene borte i halvannen uke hos 5 naboer. Telenor greide ikke å forstå at feilen ikke var på kundenes utstyr, men et annet sted. Det tok dem 6 arbeidsdager å komme frem til at kabelen var gravd over. At kabelen sannsynligvis var gravd over fortalte vi dem allerede første dagen vi meldte fra om feil. Likevel sendte Telenor montører hjem til alle naboene for å sjekke utstyret. Og med en sånn prioritering, skjønner man at Telenor er dyrt...

Så jeg kan si deg at det nytter å klage! Bli sinna, slå i bordet og krev!

Skrevet

Klag! Ring 05000, sørg for å bli satt over til en kundebehandler (tast for "nytt abonnement" eller sånt, da får du snakke med en person), og så ber du vedkommende sette deg over til feilmeldingen. Det går nemlig an å komme seg forbi den forbaskede talelabyrinten. En annen metode er å bli sinna, skrik FAEN! eller andre stygge ord så kraftig du kan, da skal du også bli satt over til et menneske.

De har ikke rettet feilen, så det er bare å klage.

Du kan også true med at du vil trekke dagbøter fra neste regning, feks. kr. 300,- for hver dag som går og ingenting skjer. Telenor har så langt jeg vet 3 dager på seg til å finne feil og rette den etter en feilmelding.

Jeg vant nylig frem med en slik klage, her var nemlig linjene borte i halvannen uke hos 5 naboer. Telenor greide ikke å forstå at feilen ikke var på kundenes utstyr, men et annet sted. Det tok dem 6 arbeidsdager å komme frem til at kabelen var gravd over. At kabelen sannsynligvis var gravd over fortalte vi dem allerede første dagen vi meldte fra om feil. Likevel sendte Telenor montører hjem til alle naboene for å sjekke utstyret. Og med en sånn prioritering, skjønner man at Telenor er dyrt...

Så jeg kan si deg at det nytter å klage! Bli sinna, slå i bordet og krev!

Catch-22 er jo å få ringt til Feilmeldinga når ein ikkje har telefonlinje som funkar ;-) Takk og pris for at eg har internett på kabel. Om eg hadde hatt oppringt, da hadde eg kjend meg passe aleine i verda no.

Får sjå kva eg kan gjere med det i morgon, sjølv om den stort sett står ubrukt, så treng ein jo faktisk den telefonen til noko fornuftig også av og til :-/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...